tråkig olycka i malmö

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Påväg in till malmö i bilen runt 21 tiden så hade en röd vit r1a tror jag vurpat av i rundellen efter spillepeng, precis när vi kom.. men det stod folk där och hjälpte till så vi körde vidare för o inte blockera trafiken ännu mer... senare kom ambulans o allt så hoppas killen klarat sig bra.. ...

Och corben det e väl inte så bra o vara "radical touring" när man står o hejjar på gaturejs! fy skäms!

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo då
cbr_micke skrev:

Och corben det e väl inte så bra o vara "radical touring" när man står o hejjar på gaturejs! fy skäms!

Det är just det som är finnesen med Radical Touring. :D
Gärna uppmuntra andra till vad som brukar anses vårdslöst, men passa sig noga för att själv utföra. :fakta

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Vi oxå!

Vi kom oxå förbi rondellen.
Det var en R 6:a.
Killen satt på nåt räcke o ambulas personal,en brandbil samt 3 farbror blå var på plats.Killen såg helskinnad ut iallafall så hoppas han inte fick nån större blesyrer o smärtor.
Mvh R1 racer

TheDuke

Lackförslag
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
2001 Yamaha R1
Ont överallt !

Tack för omtanken :) Klarade mig hyfsat bra, skrapade isönder skinnstället ända in till höften och vidare på fläsket, gör j*vligt ont. I övrigt är man allmänt mörbultad. Hade tur som inte mötte en långtradare :skrämd i filen jag kasade in i, man ska vara glad för det lilla !!

Tack till dom hojar som stannade för att titta till mig :tummenupp

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Re: Ont överallt !

TheDuke skrev:
Tack för omtanken :) Klarade mig hyfsat bra, skrapade isönder skinnstället ända in till höften och vidare på fläsket, gör j*vligt ont. I övrigt är man allmänt mörbultad. Hade tur som inte mötte en långtradare :skrämd i filen jag kasade in i, man ska vara glad för det lilla !!

Krya på dig.
Vad hände?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
cbr_micke skrev:

Nån får ju hålla fanan högt och sprida Radical Riders budskap till omvärlden. :D Passade på att spana in 201m racing ute i Lödde igår efter gazzet. Mest en massa yngel o japs/GTI bilar.

Jag måste varit ruskigt radical (alltså inte Touring igår, utan äkta Radical Rider...) i allafall om man får tro allas blickar, för det var ju fan vad ynglen glodde...

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Re: Ont överallt !

TheDuke skrev:

Ajdå, jag kom också förbi men då hade en bil och en hel hög med folk redan stannat så jag fortsatte förbi. Det var bra någon hade satt ut varningstriangel för jag kom rätt hastigt in i rondellen... :D

Vad hände?

Krya på dig!

TheDuke

Lackförslag
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
2001 Yamaha R1
Tack

Ja vad ska man säga, kan ha kommit "lite" för fort, väl inne i rondellen fick jag världens bakhjulssläpp. Så både jag och hojen hamnade i backen och gled en bra bit, stannade en halvmeter från ett räcke som såg riktikgt otäckt ut på så nära håll :eek:

Nya tag så fort hojen är lagad, vilket antagligen lär dröja :(
Funderar på att fixa den själv, trots allt bara vänster kåpor, fotpinne och en buckla i tanken. Någon som har något av dessa saker att sälja ? R6 99 :squid

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
TheDuke skrev:
Tack

Ja vad ska man säga, kan ha kommit "lite" för fort, väl inne i rondellen fick jag världens bakhjulssläpp. Så både jag och hojen hamnade i backen och gled en bra bit, stannade en halvmeter från ett räcke som såg riktikgt otäckt ut på så nära håll :eek:

Nya tag så fort hojen är lagad, vilket antagligen lär dröja :(
Funderar på att fixa den själv, trots allt bara vänster kåpor, fotpinne och en buckla i tanken. Någon som har något av dessa saker att sälja ? R6 99 :squid

Skönt det inte gick värre! Finns många hårda saker i den rondellen... krya på dig! :tummenupp

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Tog inte motorkåpan i???

Jag har lite grejor till en -00:a men kommer nog att behöva dessa grejor sen igen..... Kåpan kan du köra med en skrapad. Har en vänsterkåpa som är mest sprucken som du kan låna. vit/röd
även en buklig tank.....

Fotpinne sats har jag som du kan låna/köpa.. Helt nya
Helförsäkrad?

TheDuke

Lackförslag
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
2001 Yamaha R1
Jo antagligen e den oxo skrapad, hann inte titta så noga, först va man lite groggy :öl och sen kastade dom in en i ambulansen :hej . Hojen är helförsäkrad, dock så kommer självrisken att ligga nära 10.000 kronors gränsen. Frågan är om det blir billigare att göra det själv, man vill ju trots allt att den ska vara i nyskick. Hmmm å andra sidan lär jag inte få tillbaka hojen på väldigt länge om försäkringsbolaget ska fixa det, lär vara fullbokat på dom flesta firmorna :fakta . Några bra tips och ideér ?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
TheDuke skrev:
Jo antagligen e den oxo skrapad, hann inte titta så noga, först va man lite groggy :öl och sen kastade dom in en i ambulansen :hej . Hojen är helförsäkrad, dock så kommer självrisken att ligga nära 10.000 kronors gränsen. Frågan är om det blir billigare att göra det själv, man vill ju trots allt att den ska vara i nyskick. Hmmm å andra sidan lär jag inte få tillbaka hojen på väldigt länge om försäkringsbolaget ska fixa det, lär vara fullbokat på dom flesta firmorna :fakta . Några bra tips och ideér ?

Det är ju en Yamaha så Yamaha Center i Helsingborg. (mkt bra verkstad)
De har väll inte ont om jobb, men nog hinner de med ytterligare en R6a. Kanske... :)

Tur att det inte blev värre. Krya på dig. :)

:hej

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Anmäl den till en verkstad och säg att du vill ha hojen så länge ändå... och låna grejor av mig tills de har tid

TheDuke

Lackförslag
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
2001 Yamaha R1
Fixx skrev:
Anmäl den till en verkstad och säg att du vill ha hojen så länge ändå... och låna grejor av mig tills de har tid

Ingen dum idé riktigt sjysst av dig :tummenupp , självklart blir du kompenserad för detta. Ska höra med verkstaden imorgon om hur långt tid det kan ta, ska nog prova och ringa Yamaha center oxo. Tar det jättelång tid så nappar jag gärna på ditt erbjudande :bow

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024