Tråkig syn i dag då.

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Farbrorn skrev:
Har du tur så täcker försäkringen det iaf, enligt folksam så om jag kraschar och bågen brinner upp så täcks det. Kraschar jag och den inte brinner får jag inte en spänn. Och jag har min halvförsäkrad.

Särskilt bakhjulsåkning på ett Streetrace, kommer ju säkerligen täckas av en halvförsäkring!
Enligt mig borde inte helförsäkring heller täcka sådana idiotgrejor "faktiskt"

Han lärde sig nog en läxa och klarade sig med hyffsat bra och det är ju viktigast.

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
köp en trisslott... ett råd bara.. eller du kanske har förverkat turen??

glad att du repat dig...

Baardh

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
ZX7R-TIC
Eureka skrev:
Särskilt bakhjulsåkning på ett Streetrace, kommer ju säkerligen täckas av en halvförsäkring!
Enligt mig borde inte helförsäkring heller täcka sådana idiotgrejor "faktiskt"

Han lärde sig nog en läxa och klarade sig med hyffsat bra och det är ju viktigast.

körde ju inte på bakhjulet när det small... det var ju en bra bit innan... vi får se hur det blir... det var ju ingen bil som blinkade vänster iaf... jag tänkte ju köra förbi men fick tvärbromsa.. å låste bakhjulet, åsen gick det som det gick...

//thomas

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
zx7r_rider skrev:
körde ju inte på bakhjulet när det small... det var ju en bra bit innan... vi får se hur det blir... det var ju ingen bil som blinkade vänster iaf... jag tänkte ju köra förbi men fick tvärbromsa.. å låste bakhjulet, åsen gick det som det gick...

//thomas

Ok, hoppas det löser sig med försäkringsbolaget... kan inte kännas särskilt kul med klotad hoj och ont i hela kroppen !

Krya på dig.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
zx7r_rider skrev:
det var då jag som körde gixxern... är lite blåslagen å skrapad annars ok... såg framför mig när jag skulle köra förbi ledet att dom började svänga.... (hmmm... har inte bilar blinkers....) nitade då och låste bakhjulet å dundrade då in i saaben framför... träligt att det bara var halvförs. på hojen... får se om man kan lösa det på nått sätt... annars kan jag nog ha lite delar till en gsxr 1000 -03 till salu, hehe....

//thomas

skönt att du är ok, krya på dig :kryckor

SMacke

Guest
med risk för att bli flamad så får jag säga att de f*n e rätt åt dig....
tur att du klarade dig men hoppas att de kostar dig en grov slant så kanske du tänker till innan du gör något lika dumt igen...

de e sådanna stunt som gör att de e tok omöjligt att försäkra en sporthoj i dagens läge.. nu kör jag inte längre vilket till stor del beror på att försäkringskostnaderna är som dom är..

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
SMacke skrev:
tur att du klarade dig men hoppas att de kostar dig en grov slant så kanske du tänker till innan du gör något lika dumt igen...

de e sådanna stunt som gör att de e tok omöjligt att försäkra en sporthoj i dagens läge.. nu kör jag inte längre vilket till stor del beror på att försäkringskostnaderna är som dom är..

vad är det som är rätt åt han? att bilen inte blinka eller? han sa just att han körde på bakhjulet en bit innan å inte in i bilen på bakhjulet?? Läs nån gång för f*n innan du postar sånna angrepp! :huvet

JonasSE

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
R1
SMacke skrev:

det är väl aldrig rätt åt någon. han menade inte att köra på saaben.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Nurhachi skrev:
det är väl aldrig rätt åt någon. han menade inte att köra på saaben.

Att köra om i en korsning är väl bland det dummaste man kan göra i trafiken!
Jag håller med SMacke till fullo, man kan inte lita blint på att alla andra gör rätt, det är ett delat ansvar att man inte smäller i trafiken.

Och som sagt, hade fler kört med insidan av huvudet hade det varit mycket billigare att köra sporthoj!

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Synd på en fin hoj!!!

Bifogat

• 05sep079.jpg
    05sep079.jpg
    27.8 KB · Visningar: 218
  • 05sep080.jpg
    05sep080.jpg
    32 KB · Visningar: 183

Cornsnake

Ride Hard Die Free
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
2007 KTM 990 Adv
Grabben säger ju att han inte visste hur det såg ut där han var och att inte bilen blinkade?? Det kunde ju lika gärna hänt vem det än var och vart det än var?? tex vid en vanlig jävla omkörning ute på landsvägen som om du Hoztic kör om en bil på landsvägen och rätt vad det är så svänger han utan att blinka då är det rätt åt dig alltså? eller vem det nu är som råkar ut för samma sak. Hade biljävlen blinkat hade han inte smällt den så lätt är det.

Är fan inte rätt åt han alla fall.

Har man inte råd med försäkring ska man inte hålla på att åka.

Skönt att du klarade dig bra alla fall.

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
SMacke skrev:

:kocko

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Cornsnake skrev:
Grabben säger ju att han inte visste hur det såg ut där han var och att inte bilen blinkade?? Det kunde ju lika gärna hänt vem det än var och vart det än var?? tex vid en vanlig jävla omkörning ute på landsvägen som om du Hoztic kör om en bil på landsvägen och rätt vad det är så svänger han utan att blinka då är det rätt åt dig alltså? eller vem det nu är som råkar ut för samma sak. Hade biljävlen blinkat hade han inte smällt den så lätt är det.

Är fan inte rätt åt han alla fall.

Har man inte råd med försäkring ska man inte hålla på att åka.

Skönt att du klarade dig bra alla fall.

Om han inte vet hur vägen ser ut är det väl ännu dummare att slanga och köra om där?
Och nej, jag kör ALDRIG om i korsningar, eller där bilar kan svänga, det är så otroligt onödigt, så bråttom har jag i princip aldrig.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
zx7r_rider skrev:
jag tänkte ju köra förbi men fick tvärbromsa.. å låste bakhjulet, åsen gick det som det gick...
Klumpigt, men du verkar ju iaf ok, det är bra.
Skit i bakbromsen nästa gång, den duger bara till krypkörning.

/A

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Skönt att höra att det gick någorlunda bra för dej.
Krya på dej :tummenupp

Rikard79

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
Inget
Det va inte i en korsning det hände heller så det va ju bra med den saken oxå.
Sen körde han på bakhjulet långt inna på en raksträck på typ 300M

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
så kan det när det ska impas.... :arsele

å du NYLLET dom hålla vid mobban.....

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Hoztic skrev:
Om han inte vet hur vägen ser ut är det väl ännu dummare att slanga och köra om där?
Och nej, jag kör ALDRIG om i korsningar, eller där bilar kan svänga, det är så otroligt onödigt, så bråttom har jag i princip aldrig.

Hoztic!
Jag håller fullständigt med dig Bra kurage att tycka så nej ingen ska flejma dig för att du uttrycker din indignation över ett SKITKLANTIGT beteende!

Att köra som en idiot och inte veta hur det ser ut då blir det så här....
Att skylla ifrån sig på allt annat än sin egen inblandning är bara löjligt!

Ja vi begriper att det finns LITE innanför hjälmen för om det hade funnits mer, hade det här aldrig hänt!!!!
:fatta!

Sluta göra dumheter. Vi behöver inte få mer skit nu från VV och inskrängta politiker som ÄLSKAR att smälla oss på fingrarna när dom ser sånt här......

Jag är glad för din skull att du är hel Det är vi alla tacksamma för..

Och ni alla! Inga fler i statisten Snälla........
MVH
Roffe :tummenupp

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
636
Rikard79 skrev:
Det va inte i en korsning det hände heller så det va ju bra med den saken oxå.
Sen körde han på bakhjulet långt inna på en raksträck på typ 300M

Ingen korsning? Nu förstår jag inte. Svängde bilföraren bara lite spontant utan att det fanns någon annan väg att svänga in på? :va

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
henlin skrev:
Ingen korsning? Nu förstår jag inte. Svängde bilföraren bara lite spontant utan att det fanns någon annan väg att svänga in på? :va

I Mantorp är det så..... inte lätt för utomstående :huvet

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...