Tråkigt avslut på säsongen

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Fått av dig stället nu? :)

Åk till sjukan och få ryggen kollad också, om inte annat bara dokumenterad. Har fått hjärnflopp en gång när jag lutade mig över hojen och fällde ner stödet i garaget (flyttade den) ska ställa ner den men känner att stödet inte låst i nerfällt läge för att det sitter en jävla gummiflärp längst ut som tydligen ska va bra till nått (hondas påhitt)

Tur va att man ställde ner den försiktigt men på fel sida av hojen är det fan inte lätt :D
 

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a
Fått av dig stället nu? :)

Åk till sjukan och få ryggen kollad också, om inte annat bara dokumenterad. Har fått hjärnflopp en gång när jag lutade mig över hojen och fällde ner stödet i garaget (flyttade den) ska ställa ner den men känner att stödet inte låst i nerfällt läge för att det sitter en jävla gummiflärp längst ut som tydligen ska va bra till nått (hondas påhitt)

Tur va att man ställde ner den försiktigt men på fel sida av hojen är det fan inte lätt :D

Haha. Japp allt av nu. Tur man inte bor själv. Hade varit segt att sova i soffan med allt skit på.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Hoppas det blir bättre... Fy fan för att ha ont i ryggen...

Men jag leder ändå, jag har inte ens körkort än och har lyckats med samma sak... Dock har jag inte vikbara fotpinnar på min -78 så jag blev inte fastklämd under så hårt då den la sig på styret och fotpinnen. en sne backspegel (gjorde inget, för nu blev sikten bättre ;) ) och ett rejält märke på motorn :( Jag fick dock hjälp av min polare och hans farsa att resa upp hojen :)

Vad som klantigare är är att jag råkade köra iväg med stödet nere... Upptäcktes dock rätt snabbt innan nån skada va skedd (som tur va)...
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Mars 2008, Malmö. Jag tar el liten tur med hojen på kvällen, har precis satt på en ny slipon! En ovarsam sekund i en kurva gör att jag gör en lowsider, hojen glider iväg till vägkanten och jag blir liggande mitt på vägen i en korsning! Tre bilar kör runt mig utan att stanna (alltså jag ligger fortfarande kvar på asfalten), 20 meter bort är det en busstation med ca 5 pers som väntar, inte en enda går fram för att se hur det gick!!!! Den fjärde bilen stannar (jag är uppe och kämpar med att lyfta hojen) för att kolla hur det gick, en ung rosengårdskille i en bmw, frågar om han skulle ringa ambulans och till slut erbjuder sig att köra mig hem! Fan va stolt jag är att vara en del i samhället!!!!
 

the Moose

skogstokig
Gick med
20 Apr 2008
Ort
kalmar
Hoj
zx9r -95
körde på en grävling för ett par veckor sedan. sent på kvällen o en avsides väg kravlade upp, tittade på hojen och insåg att jag lyfter inte den själv med tanke på att jag hade skitont i knät tur för mej så fans min far bara ett kort telefonsamtal bort. står o väntar när det dyker upp en bil som stannar i vägkanten o tittat på mej en kort stund för att sedan bara köra vidare. va FAN trodde han, att hojen låg mitt på vägen bara för skoj skull eller
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Jag har varit med om samma sak, mosade hojen rätt ut i grönskan i 120 blås, låg i diket och hade skitont i axeln. Under tiden åkte det förbi inte mindre än fyra bilar. Och förmodligen tre stycken när jag med min skadade axel försökte kånka upp hojen ur diket, ingen hjälpte mig förrän brorsan kom en halvtimme senare och hjälpte mig få upp den.


On topic: Hoppas du har kommit iväg till sjukan och får ryggen kollad, det låter inte bra det där.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Gjorde något liknande med min skrothög, Ställde den på stödet och hoppade av och då visade sig att den ville välta bort från mig pga marklutningen.
Så där stod jag som en IQ-befriad apa och betraktade hojen liggandes på backen.
Fotfästet gick av och toppen på bromshandtaget, dock inget att gråta över eftersom den ska byggas om.
Den var dock inte så tung att lyfta upp.
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Detta påminner om den vurpan jag gjorde samma vecka som jag hämtat banditen.
Stressad på väg till jobbet, och inte riktigt vant mig hur bra frambromsen nyper.
På väg ut från huset så morsar jag på grannarna som även dom var på väg till jobbet.

Då jag har hojen på baksidan, så måste jag köra ut en bit, där andra bilar står parkerade. Däribland dom.

Tidig morgon, inte riktigt vaken, så hajar jag till av att dom har bilen igång och är på väg att åka. Så jag låser framhjulet. *bang* Där ligger jag och sprattlar och fräser svordomar på alla språk jag kan. Grannen kommer fram och frågar om jag behöver hjälp.

Då jag är stressad och arg på mig själv så svär jag på svenska och ser allmänt irriterad ut. Han kollar lite fundersamt på mig, och lyfter upp hojen. Hans tjej sitter i bilen och ser lagom uppskrämd ut.

Senare får jag höra att dom trodde att jag svor åt dom. Så jag gick förbi och bad om ursäkt för mitt "bistra utlåtande."

Dom bara skrattade och undrade hur jag mådde osv.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
För mig att Sverige är ledande inom "sköt dig själv och skit i andra" konceptet. Trotts det har jag fått hjälp direkt, 3 ggr av 3 möjliga då jag har varit omkull. I ett av fallen var det en gammal tant som kom fram och hjälpte mig att resa upp platsgrisen mitt i vintern!
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Gnäll föfan int på en grabb som ramla pinsamt å ändå berätta skitn!

Jag gjorde en pinsam grej på Gotland när vi kört dit från norr.
Vi parkerade vid några grottor och skit, verkade roligt med sightseeing innan vi gick in i kollektiv koma.
Jag parkerade och föll som satan i ca 0,2 km/h.
Visade sig att jag inte riktigt kunde styra min arm längre pga att den hade nåt jävla nervfel...

Men pinsamt? Jomenvisst!

Hoppas det funkar bra med ryggen, vi kan ju hoppas att du slipper skit från den snart. Men att du ska på sjukan är inte ens att ifrågasätta.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Stödet har jag inte lyckats missa nån gång ... men jag har lyckats missa att ta bort skivbromslåset ett antal gånger ... knappt rullat ... o pang ... oO"varför slutade bågen att rulla???" ... oO"Varför tippar bågen???" ... oO"SKIT!"

Som tur är har det aldrig pga tippning blitt nån plastskada iaf
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
För mig att Sverige är ledande inom "sköt dig själv och skit i andra" konceptet. Trotts det har jag fått hjälp direkt, 3 ggr av 3 möjliga då jag har varit omkull. I ett av fallen var det en gammal tant som kom fram och hjälpte mig att resa upp platsgrisen mitt i vintern!
Jag bromsade omkull mig i nå halkigt skit i ca 20kmh mellan centralen och Åhléns city för några år sen. Bilen bakom mig började tuta innan jag låg helt still på backen :mad: Nu la jag ju vissrligen hojen enbart för att jävlas med honom, men det kunde ju inte han veta :huvet
 

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
Jag brukar stanna om det är nått. (Som många här säkert gör) :)
En medelålders brewd stod vid vägkanten och pratade i sin mobil utanför en Opel, modell nyare. En bit ifrån ligger hjul inklusive halva hjulupphängningen.:näsblod

Jag kör förbi och vänder tillbaka på cykelbanan och stannar och frågar om allt är OK (ingen skadad osv.) och om det är något jag kan göra. Hon ser jätteförvånad ut och säger då att hon stått där "hur länge som helst" och alla bara kört förbi. Hon tyckte däremot att det skramlat något efter att hon kört ut på vägen i korsningen några hundra meter innan. :lol Det var hennes tjänstebil och folk från hennes jobb var på väg så jag kunde pysa igen. Däremot var hon ytterst tacksam att jag stannat och frågat!

Ehrm. Appropå dumheter. För några år sen stannade jag utanför jobbet en morgon utan att fälla ner stödet = Ajö kopplingshandtag. Cyklade iväg och köpte ett nytt på lunchen eftersom jag annars inte kunde köra hem. En vecka senare lyckades jag köra iväg med skivbromslåset i. Samma j...a handtag rök. Samma försäljare tittade då mycket konstigt på mig när jag med så kort intervall behövde ett nytt kopplingshandtag. :gnissla:D
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Har märkt att jag stannar oftare när jag sitter på hojen, om jag ser att nån har problem.
Har t om hjälpt en bilist knuffa bilen av vägen en gång. :näsblod

Han stod precis innan en bro. Bilarna tutade naturligtvis. (Allt går bättre om man tutar)
Så jag susade förbi kön, ställde mig framför första bilen i kön och slog av hojen.

I bilen sitter en sån där keps-på-sne i sin totalpimpade Opel Corsa.
2 minuter tog det att knuffa upp bilen på trottoarkanten (han hade ringt bärgare) och väntat i en halvtimme.

Igår såg jag en gixxer stå vid sidan av vägen, utan förare. Saktade in framför och såg en kille komma traskande. Tydligen kopplingsras, men hade hjälp på väg. Även han tacksam. :)

Har jag inte tillfälle att stanna så signalerar jag tumme upp som fråga.

Stannar dock inte om det ser lite skumt ut. Typ 5 ungdomar i gymbrallor klockan 10 på kvällen. Är dom fem pers så kan dom knuffa själva. ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top