Tråkigt o köra hoj!

MC Doktorn

Guest
ozeo skrev:
köp en motard :tummenupp
billig försäkring o bra busegenskaper..
kan knappt hålla mig en dag innan min ryker ut ett par timmar minst :)

Motard verkar skoj men inte över 110 och längre sträckor på en vibrator e väl igen höjdare eller??
 

Jokela

Guest
Har varit i samma sits. Körde jämt och ständigt med diverse galningar i Skövde ( Dahlberg :kocko, :D ) med min R1 00:a. Allt var frid och fröjd. Sent på hösten 2003 köpte jag mig en R1 -03:a, men till min förvåning så hade jag tappat all motivation när jag väl började köra. Vet än idag inte vad det berodde på..

Hur som helst så sålde jag bågen och var hojlös förra året. Köpte mig en billig hoj i 40000kr klassen med en mycket billig försäkring, har varit ute på lite småsvängar med det är inte lika kul som förr. Positivt är att man inte behöver ha den där "måste ut och åka för att få valuta" tänkandet då den knappt kostar något att ha i drift. Njae, gatkörning är inte vad den varit, bankörning är det enda jag kan tänka mig. ( Varför köpte jag gathoj igen? ) :fatta!
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Sälj skiten och gör något du tycker är kul. Tycker du inte att det är kul, så tycker du inte. Man blir inte automatiskt medlem i en sekt med utträdesförbud när man skaffar båge.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Prata med Mingves här på forumet :fakta

Han vet allt om att tröttna på hoj och se... han kom tillbaka med ett ännu större habegär på motorcykel :D
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Ganska lustigt att det är flera som tröttnar när dom skaffar nyare R1or. Kanske dags att testa en riktig motorcykel :tungan

Suget kommer tillbaks när du börjar köra. Dock ska det inte kännas som ett tvång vilket det gärna gör om det kostar för mkt.
 

iskalla_killen

Boooooring
Gick med
14 May 2004
Ort
Gävle
Hoj
VTR1000F - Såld :( Letar nytt...
tobiasr1 skrev:
Vet inte vad som hänt med mig sen förra året???
Förra året drog jag ut hojen o körde varje dag som d va väder till det,men i år har jag varken lust fast jag köpt ny hoj.....(R1-03)
fast solen skinit o det varit 15+ i solen har jag tyckt det e för mycket jobb o dra ut den från förrådet, på med skinnställ osv.....
Funderar starkt på o sälja. Förra året skenförsäkrade jag o körde hel förs, men i år har jag den på mig själv o har bara råd med trafik:( Inget roligt o köra o rammla med det.......
Nån som har tips på hur jag ska få tillbaks mitt hojbegär???
/Tobias

Se till att ha ngr att åka med. Åka själv är inget vidare. Kolla Träffar/Samåkning här på forumet. Släng upp en tråd om ingen redan passar! Boka in dig på ngr bandagar. Fortfarande tråkigt? Sälj hojen och gör nått som du tycker är roligt för pengarna istället!
 

tobiasr1

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
hbg
Hoj
R1-03. Polerad mm
Frågan e om man inte har tråkigare.....
men visst ge mig ett anbud jag inte kan tacka nej till:)
Mycke mer än 50000 får man nog inte för en sån hoj.
 

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
tobiasr1 skrev:
Vet inte vad som hänt med mig sen förra året???
Förra året drog jag ut hojen o körde varje dag som d va väder till det,men i år har jag varken lust fast jag köpt ny hoj.....(R1-03)
fast solen skinit o det varit 15+ i solen har jag tyckt det e för mycket jobb o dra ut den från förrådet, på med skinnställ osv.....
Funderar starkt på o sälja. Förra året skenförsäkrade jag o körde hel förs, men i år har jag den på mig själv o har bara råd med trafik:( Inget roligt o köra o rammla med det.......
Nån som har tips på hur jag ska få tillbaks mitt hojbegär???
/Tobias

men jag kan hålla med dig om att ibland känns det bara som mycket besvär, men när man väl krängt på sig alla satans kläder och baxat ut maskinen och kommit ut på vägen brukar det alltid kännas bra.
testa och känns det inte bra då heller så...ja, sälj eller vänta och hoppas på bättre tider?
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Bingo skrev:
Sälj skiten och gör något du tycker är kul. Tycker du inte att det är kul, så tycker du inte. Man blir inte automatiskt medlem i en sekt med utträdesförbud när man skaffar båge.
Precis, vad är det för mening med att kasta ut massa pengar på det om du inte ens tycker det är kul. gör som Bingo säger.
 

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
brukar komma i sånna svacker ibland jag åxå,men dom brukar försvinna när det blir lite varmare framåt juni typ :) kan säkert bero lite på att du har en sån dyr hoj åxå,svårt att njuta i fulla drag kanske när det kostar nästan 3k i månaden å bara trafikförsäkring :( ! tycker det har blivit roligare nu när man inte har nåt lån på hojjen å den har nåra år på nacken så man har råd med grejer den dan krachen kommer(kör halvförsäkrat) :tungan
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Flyer skrev:
Se där ja! Vad lite personligt betalningsansvar kan trolla fram omdömet...
Det är inte lika kul att tänja gränserna när man får betala sina misslyckanden själv.... :arsele

Säger som jåke: Köp nåt du har råd att a kul med!
Klockrent. Fast det har inte stoppat mej......men det är klart jag behöver ingen helförsäkring för jag har inte tänkt vurpa :rolleyes:
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
tobiasr1 skrev:
Vet inte vad som hänt med mig sen förra året???
Förra året drog jag ut hojen o körde varje dag som d va väder till det,men i år har jag varken lust fast jag köpt ny hoj.....(R1-03)
fast solen skinit o det varit 15+ i solen har jag tyckt det e för mycket jobb o dra ut den från förrådet, på med skinnställ osv.....
Funderar starkt på o sälja. Förra året skenförsäkrade jag o körde hel förs, men i år har jag den på mig själv o har bara råd med trafik:( Inget roligt o köra o rammla med det.......
Nån som har tips på hur jag ska få tillbaks mitt hojbegär???
/Tobias

Bra att du har den på dig själv till att börja med :tummenupp
Sen är det väl i psyket det sitter, rädslan för att klota utan helfs som spökar i ditt fall misstänker jag.......

Jag hade samma problem förra säsongen fast det var riskerna för att köra ihjäl sig som satte sig på mina nerver, det känndes inte kul o köra mer än när jag satt o tänkte på det, så fort man kom ut så hade jag svårt att njuta mest pga att jag tänkte på riskerna............det slutade med att jag sålde hoj o utrustning :gnissla

Sen att jag fastnade för det igen efter mässan på två hjul är en annan femma och köpte hoj o utrustning igen :hihi , nu går det bättre, troligtvis pga ökad medvetenhet om riskerna och att man måste inte gasa överallt för att det går.........

Hoppas det löser sig
 

lupus

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha TDM850, Gas Gas EC250
tobiasr1 skrev:
Vet inte vad som hänt med mig sen förra året???
Förra året drog jag ut hojen o körde varje dag som d va väder till det,men i år har jag varken lust fast jag köpt ny hoj.....(R1-03)
fast solen skinit o det varit 15+ i solen har jag tyckt det e för mycket jobb o dra ut den från förrådet, på med skinnställ osv.....
Funderar starkt på o sälja. Förra året skenförsäkrade jag o körde hel förs, men i år har jag den på mig själv o har bara råd med trafik:( Inget roligt o köra o rammla med det.......
Nån som har tips på hur jag ska få tillbaks mitt hojbegär???
/Tobias

Sälj finhojen & köp två olika lite billigare hojar, då är du alltid sugen på någon av dom. I regel är man alltid dösugen på att köra någon av dom.
 

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Huskvarnas förort Jönköping
Hoj
xt660r
tappade suget förra sommaren också, fick panik, sålde min ninja 03:a, men fick tillbaka suget, å köpte en billigare hoj, med billigare försäkring.... och en jag kan åka till göteborg nonstop med :tungan
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
*DanTheMan* skrev:
Personligen tycker jag det e roligast att köra hoj om man e några stycken likasinnade,,i mitt fall några som e lika smågalna o mer än gärna tänjer på trafikreglerna på ett vettigt sett,dvs brassar på där det e lite trafik o lite folk.

Håller fullständigt med det där. Det var väl mitt misstag förra säsongen att jag som helt grön hängde på killar som körde långt över min förmåga och jag blev helt enkelt rädd.
Sen tycker jag det var omdömeslöst av dem att tjata med mig ut på en tur o sen bara köra utav helvete......visst man bestämmer själv sitt tempo men man kan ju visa lite hänsyn och omtanke. Men det gav mig en bra erfarenhet om jag nån gång får med mig ut någon som är helt grön, sen o andra sidan kör jag inte så djävligt som dom för det varken kan eller vågar jag .....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top