Trånga stövlar

Socrates

Guest
Tjo!

Har ett par Alpinestars S-MX stövlar just nu, men känner att det är dags att byta. Skaffade nytt skinnställ inför denna säsongen och problemet är att det blev lite tjockare kring vaderna med detta stället så kardborren på stövlarna släpper hela tiden vid vaden för det har så lite att fästa på. Så nu till min fråga...är det någon som har koll på märken som kanske är lite vidare kring vaden?

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Waldemar skrev:
2200366 fråga...är det någon som har koll på märken som kanske är lite vidare kring vaden?

På min Oxtar GoreTex är det mycket kardborr runt vaden. Kan spänna hårt och jag kan ha det ganska slappt.

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
CB1000RA -09
Tjena

Ja hade samma problem, de som funkade bäst för mig va Sidi Vertigo Corsa. :tummenupp

Waldemar skrev:
2200366 Tjo!

Har ett par Alpinestars S-MX stövlar just nu, men känner att det är dags att byta. Skaffade nytt skinnställ inför denna säsongen och problemet är att det blev lite tjockare kring vaderna med detta stället så kardborren på stövlarna släpper hela tiden vid vaden för det har så lite att fästa på. Så nu till min fråga...är det någon som har koll på märken som kanske är lite vidare kring vaden?

Socrates

Guest
Motorrad skrev:
2200370 På min Oxtar GoreTex är det mycket kardborr runt vaden. Kan spänna hårt och jag kan ha det ganska slappt.

Verkar inte vara så mycket skydd...eller så är det bara för de inte är lika "spaceade" som andra stövlar man ser...om jag nu kollade på rätt.

Wirre skrev:
2200382 Tjena

Ja hade samma problem, de som funkade bäst för mig va Sidi Vertigo Corsa. :tummenupp

Ahh, ok :) Tror inte jag sett sidi hos någon handlare här i stan...men jag får ta och kolla. :tummenupp

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
silvertejp då? :hihi

merciless

Mr. Slow
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
CBR 900 RR "projekt", XT 660R, RM 250
Jag har Alpinestars SMX plus :tummenupp
En helt annan konstruktion på dessa med ett spänne upptill istället för kardborrestängning (<--- är det ett riktigt ord :va )

Grym passform och riktigt sköna stövlar, tycker jag i alla fall...

Bifogat

• Alpinestars SMX plus.JPG
    Alpinestars SMX plus.JPG
    21.2 KB · Visningar: 58
Last edited:

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
GG EC300
Kan bara hålla med om SMX Plus, kardborre föll inte mig i smaken. Spänne känns mycket bättre!

Socrates

Guest
merciless skrev:
2200544 Jag har Alpinestars SMX plus :tummenupp
En helt annan konstruktion på dessa med ett spänne upptill istället för kardborrestängning (<--- är det ett riktigt ord :va )

Sneglade faktiskt på sådana innan ikväll...spänne måste vara 1000ggr bättre. Ska bara leta upp någon som säljer dessa så man kan kolla så man får ner vaden i stöveln när man har stället på sig.

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
GG EC300
Waldemar skrev:
2202013 Sneglade faktiskt på sådana innan ikväll...spänne måste vara 1000ggr bättre. Ska bara leta upp någon som säljer dessa så man kan kolla så man får ner vaden i stöveln när man har stället på sig.

I borås är det ingen som har dom hemma. Jag åkte till Superbike i Göteborg och provade.

Socrates

Guest
davve skrev:
2202548 I borås är det ingen som har dom hemma. Jag åkte till Superbike i Göteborg och provade.

Jaha, ok :huvet Fan va drygt...ja ja, får väl dra dit då...eller chansa och beställa.

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
GG EC300
Waldemar skrev:
2202647 Jaha, ok :huvet Fan va drygt...ja ja, får väl dra dit då...eller chansa och beställa.

du kan få prova mina 43'or om du vill, använda ett par gånger än bara

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
merciless skrev:
2200544

Jag är grymt nöjd med mina SMX-Plus också. Dom sitter som gjutna. :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...