Trögt å sälja hojjen?

Ozzi

Guest
Rätt pris, Rätt hoj och framför allt RÄTT köpare DÅ blir det affär.:tummenupp

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ja vill de få grejerna sålda är det bäst att de sänker priset, för jag har redan en hoj och tänkte köpa en som vinterprojekt.

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
En bidragande orsak till att hojförsäljningen går trögt?

[YOUTUBE-ID]B0_30texHfk[/YOUTUBE-ID]

På väg hem från jobbet idag, har sett likadant ut av och till de senaste veckorna.. och det lär knappast bli bättre ju längre hösten går...

Helt riktigt... MEN det är ju trots allt en gixxer vi pratar om i denna tråd...:tummenupp

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
regnat hela min semester iaf, kanske 1-2 dagar i veckan som det varit sol, men endå ingen värme direkt, ville ju glassa på badstranden men men, inge kul att sitta och frysa vid en folktom sjö

Du måste vara runt 15 år eller så fattas det nått. du poppar upp i olika trådar med samma dumma kommentarer och utlägg

Ja vill de få grejerna sålda är det bäst att de sänker priset, för jag har redan en hoj och tänkte köpa en som vinterprojekt.

den väntar på dig i hägersten. helsystem med extra allt. :D

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Inte heller fått nått napp på min. Tråkigt.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Du måste vara runt 15 år eller så fattas det nått. du poppar upp i olika trådar med samma dumma kommentarer och utlägg

Tänkte först inte bry mig om att svara då det blir ännu mer OT skit, men eftersom tråden endå verkar ganska urspårad spelar det nog ingen större roll.

Vet inte vem du är eller vad du vill, men kikade lite snabbt på dina inlägg, verkar bara vara ren dynga imo. hackande på andra eller skumma utlägg om att kineser har liten penis, och några enstaka om hur tuff och ball du är. Men ska inte säga att du inte tillför nåt till forumet, det gör vi alla, och tack vare dina korkade OT utlägg i trådar här och var får du alla andra användare att framstå som smartare, intelligentare individer med mer meningsfulla inlägg.

Ungefär som dendär söta fjortistjejen som skaffar en fet bästa kompis bara för att själv se snyggare ut när de vandrar runt på stan, samma funktion verkar du fylla och alla har vi ju våran plats här i livet, eller på forumet.

Om du inte tycker om mina inlägg är det ju väldans enkelt att klicka in på min profil och trycka på "lägg till i ignorelistan", du kan ju göra likadant med resterande medlemmar så slipper du slita ut tangentbordet med att hacka på dem också.

Ha en bra dag, puss

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Ja bullysmile, åk till ghettot i Hägersten och handla :tummenupp

Jag vågar nog påstå att "ghettot" i Hägersten framstår som rena paradiset om man jämför med Malmös fagra förorter.

"Flyktingströmmen till Malmö ökar lavinartat. Politiker har slagit larm om trångboddhet och social misär, och många flyktingar håller med."
Klippt från Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article493216.ab

Ursäkta OT.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag vågar nog påstå att "ghettot" i Hägersten framstår som rena paradiset om man jämför med Malmös fagra förorter.

"Flyktingströmmen till Malmö ökar lavinartat. Politiker har slagit larm om trångboddhet och social misär, och många flyktingar håller med."
Klippt från Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article493216.ab

Ursäkta OT.
Typiskt .. försökte göra mig rolig, men det är alltid någon som känner sig attackerad. Ursäkta i så fall. Jag bara hamnade på Ibis i Hägersten i 3 dagar, och det var ganska färgfullt, med killar som hade ansiktstatueringar och pitbull, etc.

Jag höll nästan på att missa det faktum att så fort att jag sa ghetto, så drog du till med en länk om invandrare. Sammanträffande, eller associerar du ordet invandrare med ordet ghetto ?

Tänkte först inte bry mig om att svara då det blir ännu mer OT skit, men eftersom tråden endå verkar ganska urspårad spelar det nog ingen större roll.

Vet inte vem du är eller vad du vill, men kikade lite snabbt på dina inlägg, verkar bara vara ren dynga imo. hackande på andra eller skumma utlägg om att kineser har liten penis, och några enstaka om hur tuff och ball du är. Men ska inte säga att du inte tillför nåt till forumet, det gör vi alla, och tack vare dina korkade OT utlägg i trådar här och var får du alla andra användare att framstå som smartare, intelligentare individer med mer meningsfulla inlägg.

Ungefär som dendär söta fjortistjejen som skaffar en fet bästa kompis bara för att själv se snyggare ut när de vandrar runt på stan, samma funktion verkar du fylla och alla har vi ju våran plats här i livet, eller på forumet.

Om du inte tycker om mina inlägg är det ju väl dans enkelt att klicka in på min profil och trycka på "lägg till i ignorelistan", du kan ju göra likadant med resterande medlemmar så slipper du slita ut tangentbordet med att hacka på dem också.

Ha en bra dag, puss
Klockrent, kan inget annat än att hålla med .. :tummenupp

Last edited:

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Jag höll nästan på att missa det faktum att så fort att jag sa ghetto, så drog du till med en länk om invandrare. Sammanträffande, eller associerar du ordet invandrare med ordet ghetto ?

<folkskollärarmode>
Ordet ghetto betyder egentligen slagg/slagghög på venetianska. Stadens judar förvisades till en ö där det låg ett gjuteri, därav namnet.
</folkskollärarmode>

/Anders

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Min Honda verkar inte vilja hitta ny ägare, skitfin hoj så det kan de ju inte bero på...de jag tycker är underligt är att 2009 och 2010 var efterfrågan så stor att de knappt inte räckte till att skicka ut hojar från Honda. Min var den näst sista 09:an.

I början av året gick de för 114.900, sen en kampanj i våras för 99.900 och nu får man inte ens iväg den för 80 för en hoj som rullat knappt 260 mil (uttagen maj -10) hmm

Tur jag får ett bra pris vid det inbyte jag dealar om nu inför nästa säsongens hoj. Men mycket lustigt är de ju...:va

Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Köpte min svensksålda R1-08 med en ägare och endast 760 mil på mätaren, har Akrapovic halvsystem + lite annat smågodis för 75000, DET är ett bra pris! Blev en väldigt snabb affär.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06

Vet att det suger för er som skall sälja men jag vart erbjuden en 05a för 40 000:- Visst den hade lite småfix på sig men efter 5000:- så hade den varit i nyskick. (ångrar mig nästan)

Kunde köpt en någon kantstött 06a kawa 1000 för 30 000:-
Hade fått lägga 7k på den så hade den också varit i nyskick

Min egen k4/k5 räknar jag få 30 för i dagsskick och 40 om jag fixar till den.

Du kan mycket väl få över 60 000:- men tror personligen du får gå ner till 55000... Så seg verkar marknaden dessvärre vara :/

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Det har snittat ungefär 26000 hojar till salu på blocket sedan maj ungefär.
Nu har det börjat gå ner, 24500 nånstans.
Många ligger o väntar och prövar att pruta, jag med.
Fan, jag ringde på 5 crossar igår, precis sålda allihop.
Hade inte hunnit ta bort dem från blocket osv.
Printade ut dem jag skulle ringa på på jobbet innan jag gick.
Kom hem, hällde upp en kopp kaffe och så satte jag igång att ringa....

Sålde själv en hoj i början av Juli. Den hade legat ute på blocket i en dryg månad.
Låg i nedre prisintervallet för hojar i samma årsmodell/mil Det var nästan helt tyst, ingen ringde,
någon mailade men inget fortsatt intresse ens för en titt.
Jag dumpade priset 10 procent bara för att bli av med den till slut.
En kille kom dagen efter, ville pruta ytterligare lite, fick det och så var den såld.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Alla dess trådar gör ju inte att man får mer för hojarna heller.
Många som köper, åtminstone vissa typer av hojar, lär ju "läsa på" lite här på sporthoj.

Ser man då massa trådar där folk berättar hur svårtsålt det är och alla skriver att priset ska ner osv så är det ju bara att som köpare ha lite is i magen och vänta på att priset sänks..

Bara en tanke..

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Alla dess trådar gör ju inte att man får mer för hojarna heller.
Många som köper, åtminstone vissa typer av hojar, lär ju "läsa på" lite här på sporthoj.

Ser man då massa trådar där folk berättar hur svårtsålt det är och alla skriver att priset ska ner osv så är det ju bara att som köpare ha lite is i magen och vänta på att priset sänks..

Bara en tanke..
Lite rätt har du nog i det.

Verkar i alla fall vara bra drag på gamla 90-tals crossar runt 5-8 tusen.
Så ni som skall sälja en sådan, ut med den nu.

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Min Honda verkar inte vilja hitta ny ägare, skitfin hoj så det kan de ju inte bero på...de jag tycker är underligt är att 2009 och 2010 var efterfrågan så stor att de knappt inte räckte till att skicka ut hojar från Honda. Min var den näst sista 09:an.

I början av året gick de för 114.900, sen en kampanj i våras för 99.900 och nu får man inte ens iväg den för 80 för en hoj som rullat knappt 260 mil (uttagen maj -10) hmm

Tur jag får ett bra pris vid det inbyte jag dealar om nu inför nästa säsongens hoj. Men mycket lustigt är de ju...:va

Hm jag fick 92 för min för drygt två månader sen 08 med 1200 mil, pc3 mappad och klar.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024