Trögt att sälja hoj nu...?!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Tycker det går trögt att sälja hoj nu för tiden.... Intresset verkar vara svalt....:va Trodde det skulle vara ganska enkelt att sälja iväg en fin blade så här års.... Eller tar jag ut för mycket tycker ni?!:confused:

Annons---> http://www.blocket.se/vi/12716231.htm?ca=10_s

Ingen som känner nån som vill ha en billig hoj?! VÄLDIGT billig att försäkra...!

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Kan inte påstå att det är trögt.
Tog en vecka för mig att bli av med min thundercat.

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Säger som tidigare talare. Du gjorde det inte ens snyggt :D

Allt handlar om pris, fick skicka min R6 06 med 200mil inklusive massa rejsgrejor för 80k. Bra pris för köparen sämre för mig men så är det. Köparens marknad.

Sänk din till 25k :tummenupp

Toya

Med Lem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
Aprilia Touno V4
Men hallå hojen är snart 14 år gammal och svindyr att försäkra.Jag gav 30k för min thunderace i maj som sagt sänk priset så får du kanske en köpare

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Säger som tidigare talare. Du gjorde det inte ens snyggt :D

Allt handlar om pris, fick skicka min R6 06 med 200mil inklusive massa rejsgrejor för 80k. Bra pris för köparen sämre för mig men så är det. Köparens marknad.

Sänk din till 25k :tummenupp

Precis vad jag tänkte säga. Skulle aldrig ge ca 35k för en så gammal hoj.

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Man gör alltid samma misstag, man köper på våren och försöker sälja på hösten. Det är tvärtom som man ska göra...

Men om priser är rätt finns det alltid köpare. Måste man prompt bli av med hojen snabbt så får man sänka ner priset...

Jag vill ha en ny hoj, men köper ingen min nu så vet jag att det kommer nya köpare till våren.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Man gör alltid samma misstag, man köper på våren och försöker sälja på hösten. Det är tvärtom som man ska göra...

ska man köra på vintern då menar du eller.???hehe

ps. min hoj e också till salu! om d e nån som vill klaga på priset.. = )

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Finns grymt många R1:eek:r på marknaden just nu

enbart på blocket fick jag upp 65 st mellan 40 - 60 tusen

Kan det bero på att dom har höj försäkrings premierna.kanske är det därför det finns så många till salu:confused:
högre premie =lägre pris
eller har jag fel!

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Hade du lackat tanken gul också hade det sett betydligt bättre ut, nu ser det ut som du har plockat delar från olika hojar ..

Sånt + många mil avskräcker många köpare

Jepp. Är fullt medveten om det. Har jagat lackerare med ljus och lykta men de enda som kan ta jobbet relativt snart tar ockerpriser. De andra är fullbokade eller har semster.

JoPPe

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Flertalet
Vi kan väl säga såhär... För et par veckor sedan köpte en god vän en Honda Fireblade 1998, svensksåld med servicebok. Superfint skick, bra däck och drivpaket och inga skavanker. Svensksåld med 3 ägare & nybesiktigad med 3.780 mil på mätaren och alla besiktningsprotokoll bifogade samt alla kvitton. Prutat och klart slutade prislappen på 34.500:-

Saken är den att det kryllar ju av sporthojar så om man dyker upp med pengarna i handen är det som köpare ganska lätt att övertyga säljaren om affär...

Det är köparens marknad helt enkelt. Är man på jakt efter en sporthoj, och det faktiskt inte är superviktigt vilken det är utan man kan tänka sig en ZX6R, GSXR600, GSXR750, R6 etc... Ja då finns det hur många hojar som helst på Blocket (...och 25 nya dyker upp varje dag...) och då kan man som säljare "ha hur bra pris som helst" på just sin hoj, men tyvärr blir Du jämförd med andra modeller och andra årsmodeller oxå och då står Du Dig ganska slätt.

Jag, liksom många andra köpte ny hoj i år och för mig var det lite ointressant exakt vilken årsmodell eller märke det blev faktiskt... Det försvårar det enormt för säljarna eftersom köparen utan vidare helt kan växla modell eller ålder på hojen så att säljaren säger "...men jag har jättebra pris på min R1 -99..." hjälper inte när man köper sig en Kawa ZX9R-98 för 10 lakan mindre. Många köpare anser att körglädjen blir "densamma" i stort sett och att 10 lakan lägre pris är ett gott argument till att byta märke...
Flexibiliteten hos köparna gör det helt enkelt marigt för säljarna att hålla upp priserna...

Själv sålde jag två hojar i år och jag fick 20 svar på varje hoj inom 12 timmar och dagen efter att annonsen kom in på Blocket var båda hojarna borta. Man får sätta rätt pris i förhållande till "liknande modeller" oxå och inte bara jämföra "exakt samma modell och år"... För det gör inte köparna...
Tänk även på att priserna på Blocket är "oprutade" så de verkliga försäljningspriserna vet man inget om egentligen och vad "hojen står i" kan man bara gissa sig fram till, köparen bestämmer. Gissningsvis ligger det i alla fall i snitt 10% lägre än vad man ser på Blocket.

M.v.h.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Men hallå hojen är snart 14 år gammal och svindyr att försäkra.Jag gav 30k för min thunderace i maj som sagt sänk priset så får du kanske en köpare

Ok för 14 år men fan inte dyr att försäkra!!!! 38 kw i ursprungseffekt!!!! Det blir ca 5000:- om året för mig som är 22....

PS. Köpte den förra hösten och inte i våras!!!! DS.

Vistte inte att det fanns så många kärringar här inne på sh.... Alla verkar njuta av att få klaga på den andre.... Sen behöver man inte vara billigast för att lyckas sälja, det handlar om skicket på det du säljer oxå, är den i fint skick är den värd nån krona mer än dom billigaste som är till salu.
Iallafall enligt mig då jag hellre lägger till en krona eller två för att få den lite finare... Tex så köper jag inte bildelar på biltema då deras bildelar ofta är fel eller inte håller måttet!!!

Tack för mig!

Och hur ofta blir hojjarna sålde för det begärda priset.... Tror att det går att pruta på allt!!!

sänker den till 32ooo:- nu.....

Last edited:

sweden

Medlem
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Gsxr -13
Allt går att pruta på i dag :pannkyss

Jag undrar hur det kommer att bli med försäkringarna i fram tiden på sport hojar?
själv när man hade en gpx750r-89 året var 1989 då betalade jag 3 400:- helår helförsäkrad trygghansa,:tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...