Trögt att sälja hoj nu...?!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
får väl åsså göra lite smygreklam för min säljannons jag har, då får jag åsså passa på å fråga om ni tycker att det är ett överpris:D observera att priset är prutbart en aning så det är bara att höra av sig, komma hit, provköra å köpa:tungan, får inte glömma å nämna f-säkringen, den e ju SNORBILLIG att ÄGA, välkomna:tummenupp

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=6714
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Dom andra(osålda)hojjarna som är utannonserade ligger på lite mer överpris kanske?Begagnade LC4 är ju ingen bristvara direkt så det är nog köparens marknad som gäller.

De flesta hojjar som sätts ut i området 15-25000 är inte värda det och det märker man på att de inte blir sålda eller så genomförs affären efter kraftig prutning. Att sätta ut sitt eget objekt till ett "överpris" bara för de andra har gjort detsamma är inte att hålla sig till "marknadsvärdet".

Marknadsvärdet ändras beronde på omständigheter - Många som säljer men få som köper, dyra försäkringar, tal om ännu dyrare försäkringar, otroligt regnig säsong, oro på börsen, snack om högre räntor, bara som exempel - är faktorer som påverkar köpviljan och "marknadsvärdet"
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Om du tycker det är trögt att sälja en motorcykel nu.. Försök sälja en snöskoter så ska du få se på trögsålt :tungan (har gett upp tanken och lägger ut den när nysnön kommer!) :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Hojen ja men om en ljuddämpare är lite bucklig vad är det som säger att den kommer usprungligen ifrån den hojen och inte från någon annan? Sånt får man kolla om man åker och titta på hojen IRL

förmodligen omlackad oså. inga dekaler..
säkert nåt med den men kan ju va fin för det..:)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
förmodligen omlackad oså. inga dekaler..
säkert nåt med den men kan ju va fin för det..:)

Jo visst kan det vara så med tanke på vilka grejer man får med men sånt får man själv avgöra när man kollar på den, folk stirrar sig blind på vissa saker och tror en ögonsten som är helt orig kan vara ej omkullkörd mm nu för tiden och spy gala över de hojar som ev har kört på bana med.

Bara ta en sådan sak som med cross / endurohojar. Hur många står det inte ej tävlingskörd - bara motionskörd :rolleyes:

Vad menas med det, skulle en tävlingskörd hoj vara mindre servad?
 

Toya

Med Lem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Aprilia Touno V4
Inskickat av Toya
Men hallå hojen är snart 14 år gammal och svindyr att försäkra.Jag gav 30k för min thunderace i maj som sagt sänk priset så får du kanske en köpare


Ok för 14 år men fan inte dyr att försäkra!!!! 38 kw i ursprungseffekt!!!! Det blir ca 5000:- om året för mig som är 22....

PS. Köpte den förra hösten och inte i våras!!!! DS.

Vistte inte att det fanns så många kärringar här inne på sh.... Alla verkar njuta av att få klaga på den andre.... Men det är lite skillnad om man bor i uppsala det blir en helt annan premie jag bor i huddinge stockholm och betalar ungeför som du jag är snart 40.jag sålde engammal gsx-r 400 -88 han bodde i flemingsberg och skulle få betala 21k om året.Och försäkringsbolagen går ju på fulleffekt numera det har ingen betydelse om hojen är strypt
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
den här då:

http://www.blocket.se/vi/12775294.htm?ca=23_10_s

perfekt pris enligt mej... = ) fan nyskick på hojen o 700 mil på mätaren...

Marknadsvärdet är det belopp som hojjen säljs för!

Ringer ingen eller prutar alla, så ligger priset ÖVER marknadsvärdet.

eller så har man haft otur o den potentiella kunden inte kommit... om marknaden styr priset måste det finnas en marknad först o främst... o marknaden har ju inte gynnats av det redan e dyrt o äga så höjs det me 32% att äga en hoj... precis som det inte såldes lite hojar redan innan höjningen, det är en liten skara människor som köper nya sporthojar idag dvs marknaden e sjukt liten, så det har inte allt att göra me priset. jag o många andra som ja känner hade aldrig valt den billigaste hojen framför skick, mil osv...
 
Last edited:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Funderar på sälja min hoj! Inte för att köpa ngn annan utan för att helt enkelt sluta köra hoj 4-ever :confused:

Vet inte om jag skall sälja den som den är eller plocka bort allt godis som jag kostat på den säkert en 35-40´+ som jag vet aldrig man får tillbaka.
men å andra sidan är det rätt skönt att sälja den som den är, nu står den ju perfekt med allt godis man vill ha när man köper en hoj + lite till.

Den kommer dock inte gå för under 99.999 kr sen om det är överpris eller underpris är väl upp till köparen. Men 105-110.000 kr skulle jag nog vilja få ut!
Sett flera annonser av 06:eek:r som i princip är original runt 100´alltså borde ju min med lull lull vara mer attrakiv att sälja :)

Snabbinfo:

R1-06 Sv-såld
Nya Däck fram o Bak, Michelin Pilot Power 2TC
Akrapovic Evolution Helsystem Titan Short Cans med kolfibercans, 25.900 Kr :tummenupp
Powercommander USB III
K&N Filter
Miniskylthållare, Miniskylt medium,
LED Blinkers
Ensitscuts
Stripes
Tonat Kåpglas
Carbondelar från HaferTuning 15.000 kr
Carbon Backspeglar really nice
YZFR1 Handtag
R1 Tankpad
mm
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Inskickat av Toya
Men hallå hojen är snart 14 år gammal och svindyr att försäkra.Jag gav 30k för min thunderace i maj som sagt sänk priset så får du kanske en köpare


Ok för 14 år men fan inte dyr att försäkra!!!! 38 kw i ursprungseffekt!!!! Det blir ca 5000:- om året för mig som är 22....

PS. Köpte den förra hösten och inte i våras!!!! DS.

Vistte inte att det fanns så många kärringar här inne på sh.... Alla verkar njuta av att få klaga på den andre.... Men det är lite skillnad om man bor i uppsala det blir en helt annan premie jag bor i huddinge stockholm och betalar ungeför som du jag är snart 40.jag sålde engammal gsx-r 400 -88 han bodde i flemingsberg och skulle få betala 21k om året.Och försäkringsbolagen går ju på fulleffekt numera det har ingen betydelse om hojen är strypt


Jag vet att dom går på ursprungseffekt det är ju därför jag säger att min numera gamla hoj står som 38 kw i ursprungseffekt! Det står på vv och i reg beviset plus det f.bolagen ser!! Betalade ca 5000:- /år i halvf och jag är 22 och bor i uppsala....

Men men slut tjatat om det nu då den redan har en ny ägare här på SH....:yoparty Han vet iaf vad jag pratar om.....:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top