Tröja över goretex ?

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Jag har aldrig sett det, själv kör jag UFO Scorpion kroppsskydd med tröja över...

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Jag kör med tröja över min goretex-jacka. Därför att min jacka går sönder av fartvinden.

(har reklamerat den fått ny och när även den gick sönder ringde jag till leverantören och han berättade då för mig att den jackan skulle man inte kör så som jag gjorde med, utan man skulle bara åka lugnt bak på.
Min kommentar blev väl bara. SLUTA GÖRA MC-JACKOR)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag kör med tröja över min goretex-jacka. Därför att min jacka går sönder av fartvinden.

(har reklamerat den fått ny och när även den gick sönder ringde jag till leverantören och han berättade då för mig att den jackan skulle man inte kör så som jag gjorde med, utan man skulle bara åka lugnt bak på.

:skrattaåt :näsblod

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
så det är skinn jacka som gäller ifall man ska ha tröja över? eller skydd under men man lär skrapa upp sig rätt rejält med bara det och en tröja har jag hört(?).

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

Vad fasen var det för jacka egentligen? :D

Att köra med tröja över jackan är ghey, oavsett om det gäller Gore-Tex eller skinn.

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Vad fasen var det för jacka egentligen? :D

Att köra med tröja över jackan är ghey, oavsett om det gäller Gore-Tex eller skinn.

man ska ju inte tracka ner på några men IXON.. hahahaha:D köp inte deras skit...

har även andra jackor och nej där har jag ingen tröja över:tungan

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Att utsätta en mcjacka för något så påfrestande som motorcykelkörning, hur tänkte du? :rolleyes:

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
Jag har faktiskt provat att åka med tröja utanpå och det är inget jag rekommenderar. För det första ser du ut som- och känner dig som en michelin-gubbe (nej jag kör på dunlop :D ) och du får garanterat höra lustigheter av folk vart än du visar dig. Sen är det ett halvt projekt att få på dig tröjan också, samt inte minst att få av dig skiten. Kan vara ganska stressande ibland, som tex när man ska ha ngt ur fickorna, tex körkortet vid en poliskontroll :fakta

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Att utsätta en mcjacka för något så påfrestande som motorcykelkörning, hur tänkte du? :rolleyes:

ja jag vet inte, han hade väl gjort jackan till mc-körning (på leksaksmc på lekplatser eller något)
haha
fattar inte att han kunde ha det argumentet ens..

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jag kör med jackan över tröjan. Känns naturligt för mig.

Fast kunde fantomen ha kallingarna utanpå läderpyjamasen så kan man väl ha tröjan utanpå också antar jag...

Horribelt! Vad är IXON för märke egentligen?

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jag tänkte åka hem från rörken med tröjja utanpå men solen titta fram så de behövdes inte :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tröja (eller tröjja som det heter på fuckosvenska) över skinnstället borde bestraffas med frihetsberövning.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Tröja (eller tröjja som det heter på fuckosvenska) över skinnstället borde bestraffas med frihetsberövning.

de kommer du inte hålla med om den dan du fryser å vill ha en extra tröja över stället :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy