Tröja över skinnstället

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
stora höga
Hoj
kawasaki
Tröja över stället kan väl verkligen inte vara bra, då förlorar man väl mycket av ställets förmåga att glida?
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
jag använder en "tröja" när jag kör, normalt så ska jag ha en jeansväst med klubbmärket på men den blir att "slå" i hjälmen.
så jag tog en gammal sweetshirt å klippte va ärmana och sydde på klubbmärket, mycket bättre när man kör längre sträckor och det är trevligt att se något när man kör=)...

om du vill ha något som värmer när du kör, köp en vindjacka eller goretexställ..=)
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
125kubik skrev:
Tröja över stället kan väl verkligen inte vara bra, då förlorar man väl mycket av ställets förmåga att glida?

ingen fara, tröjan försvinner snabbt när du har vurpat...
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Neutral skrev:
Är det inte lite konstigt att ha det värmade lagret utanpå det isolerande? Förklaringen jag oftast hör från tröjbärarna är att man kan slänga tröjan i tvätten och få bort insekterna medan skinnstället är fräscht.
Eller för att man åker Suzuki, då allt annat är skit, men har Yamaha-ställ :7peta
 

Rigor Mortis

Posör och materialspelare
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Ducati 996
duckie skrev:
Igår köpte jag en tröja att ha över skinnstället när jag kör motorcykel, för jag har sett att många har så.

Hursomhelst såg jag lite senare en del nidinlägg om tröjåkare, inlägg som antydde att detta inte är helt accepterat och att tröjbärare skulle signalera något speciellt, vad förstod jag dock aldrig.

Så min fråga (a) är således - vågar jag åka ut med en tröja över stället? Det ger inga mystiska signaler eller nåt sånt? Kommer folka tt heja på mig fortfarande etc?

(b) Vad exakt är det med tröjbärare som får folk att tissla och tassla?

Enligt min mycket personliga åsikt fyller en tröja utanpå skinnstället
ingen funktion å då är de kasst!
Typ krom å annat skit på customhojar! :D :D :D
 

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
R1
Neutral skrev:
Är det inte lite konstigt att ha det värmade lagret utanpå det isolerande? Förklaringen jag oftast hör från tröjbärarna är att man kan slänga tröjan i tvätten och få bort insekterna medan skinnstället är fräscht.
:va Samma här, brukar klä på mig mer under, ah ha hade med insekter att göra :D
 

fortsomfan

åka bana
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
none
duckie skrev:
Igår köpte jag en tröja att ha över skinnstället när jag kör motorcykel, för jag har sett att många har så.

Hursomhelst såg jag lite senare en del nidinlägg om tröjåkare, inlägg som antydde att detta inte är helt accepterat och att tröjbärare skulle signalera något speciellt, vad förstod jag dock aldrig.

Så min fråga (a) är således - vågar jag åka ut med en tröja över stället? Det ger inga mystiska signaler eller nåt sånt? Kommer folka tt heja på mig fortfarande etc?

(b) Vad exakt är det med tröjbärare som får folk att tissla och tassla?

Skit i vad andra säger, klart du ska åka me det om du vill, ascoolt jue :tummenupp
skit i matchningen ta den rena!
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Många intressanta åsikter :)

Eftersom det är endast 3 grader varmt ute nu på morgonen och mitt skinnställ är tight tight, så blir det tröja utanpå idag. Jag färgmatchar också (svart) så ni får kalla mej GAY då.
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
duckie skrev:
Många intressanta åsikter :)

Eftersom det är endast 3 grader varmt ute nu på morgonen och mitt skinnställ är tight tight, så blir det tröja utanpå idag. Jag färgmatchar också (svart) så ni får kalla mej GAY då.

Samma här, tycker det skyddar bra mot insekter och tar udden av den värsta kylan/fartvinden som annars blåser rakt in genom stretchdelarna i stället. = GAY? Jaja :rolleyes:
 

Gabor

Guest
duckie skrev:
Många intressanta åsikter :)

Eftersom det är endast 3 grader varmt ute nu på morgonen och mitt skinnställ är tight tight, så blir det tröja utanpå idag. Jag färgmatchar också (svart) så ni får kalla mej GAY då.

Överdragsjacka om det är kallt, vindtröja möjligen.

Körde 5 mil i 3 grader nu på morgonen, IS på bilen, blev hoj istället.
Tur man har goretex handskar, fan va kallt det var i alla fall.

Tight skinnställ är snyggt, det ska du inte dölja med en löjlig tröja.. :yoparty
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
duckie skrev:
Många intressanta åsikter :)

Eftersom det är endast 3 grader varmt ute nu på morgonen och mitt skinnställ är tight tight, så blir det tröja utanpå idag. Jag färgmatchar också (svart) så ni får kalla mej GAY då.


3 grader:skrämd
Byt län.För övrigt så är det inget fel med tröja,bara det inte står nåt töntigt typ ...
"Livet börjar vid 200" eller nåt liknande. :rolleyes:
 

peterz

Gixxer rules...
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Sthlms Skärgård
Hoj
GSX-R750 Streetfighter
!

Neutral skrev:
Är det inte lite konstigt att ha det värmade lagret utanpå det isolerande? Förklaringen jag oftast hör från tröjbärarna är att man kan slänga tröjan i tvätten och få bort insekterna medan skinnstället är fräscht.

Det är vad jag har hört också, just insekterna...Sedan har det blivit en image-grej av det hela lätt att känna igen varann på gatan.. :tummenupp
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
duckie skrev:
Igår köpte jag en tröja att ha över skinnstället när jag kör motorcykel, för jag har sett att många har så.

Hursomhelst såg jag lite senare en del nidinlägg om tröjåkare, inlägg som antydde att detta inte är helt accepterat och att tröjbärare skulle signalera något speciellt, vad förstod jag dock aldrig.

Så min fråga (a) är således - vågar jag åka ut med en tröja över stället? Det ger inga mystiska signaler eller nåt sånt? Kommer folka tt heja på mig fortfarande etc?

(b) Vad exakt är det med tröjbärare som får folk att tissla och tassla?
vem fan bryr sig vad folk tycker,är det kallt sätter man på sig en tröja eller hur? inget konstigt alls gör jag med
:banana :fatta! :Bugar :arsele
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
duckie skrev:
Många intressanta åsikter :)

Eftersom det är endast 3 grader varmt ute nu på morgonen och mitt skinnställ är tight tight, så blir det tröja utanpå idag. Jag färgmatchar också (svart) så ni får kalla mej GAY då.
Ja, lite gay va det kanske men när du erbjöd mig att klä a dig så ändrade jag åsikt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
1. Tröja över skinnstället vid gatkörning finns bara inte.
2. Tröja över skinnstället vid bankörning borde innebära livstids avstängning från världens alla RR-banor.
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
duckie skrev:
Hm. Vill ju inte bli tagen för att vara gay....

Men en följdfråga då: Om jag ändå bestämmer mig för att åka med tröja, vilken färg ska den ha? Jag har tre att välja på:

1) en svart med texttryck "Vintage" på framsidan
x) En orange lite tunnare, också med nåt sporttexttryck på
2) En turkos med texten "No Sugar" på?

Samtliga är huvtröjor.

Min hoj är silverfärgad och mitt ställ och hjälm helsvart.

Kanske någon som sagt de här redan(orkar inte läsa hela tråden), men en huvtröja känns ju lite dumt....jag tycker de fladdrar o far mycket med en vanlig tröja utan luva, så jag kan tänka mig hur de känns när luvan fylls med luft och fungerar som en bromsskärm...kan nog bli svårt att andas då. :3freak

Jag hade satsat på en tröja utan luva. :tummenupp
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag skiter fullständigt i vad folk tycker. Mitt skinnställ är svart och hjälmen är svart. Med en ljusgrå tröja över syns jag avgjort bättre. Om det är gay, ja då har jag inga problem med det. Sen finns det ju tröjor och tröjor....en rosa Intersport kanske inte är det bästa valet...
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top