Tröja över stället??!

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Vafan, sluta dissa tröjbärare! :mad:

Jag har tröja utanpå för att dölja min otroligt fula chockneonfärgade sparkdräkt.
Sen ser man ju biffigare ut med tröja, något som mina 75 uttänjda kilo inte mår dåligt av. :D

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Shitbreak skrev:
.........ja det är ju rätt skönt OLJUD från en fladdrande posör-tröja......glöm inte det.

fjolla(or)

Har du aldrig tröja på dig när du brummar fram på din enhjuling till skottkärra då? Fast det kanske inte finns lika flygfän i din trädgård som ute på landsvägarna?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Re: Re: Re: Fler frågor?

ATI skrev:
Ja ja, peace peace!!! Klart man blir upprörd när någon dissar coola tröjan :)
Men förresten, är det inte en fin orange tröja du har på dig på bilden??? :tummenupp

Lev väl!

Nixpix. Det är de obligatoriska västarna i orange grupp på Rörken Uppsala :D

Du får ju givet tycka din tröja är cool. Jag gör det nog inte. :bow Mäjligtviiiis SH tröjan då :rolleyes:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
puuhh tycker det e varm som det e....

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Något som hade varit lite tufft är att klistra fast en död fågel på kåpglaset... ehehe.. eh... ja, eller nåt sånt...

Honda_Driver

Guest
folk får väl köra hur dom vill!
det finns säkert många som kan köra fort med tröja, lika säkert som att det finns de som kör fort utan. även när det svänger.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
K-Micke skrev:
Aldrig att jag har tröja utanpå stället. Jag tycker det skriker sveavägsknutte lång väg. En som poserar på värsta feta bågen i stan mest. Han måste ha en guide som visar på vägarna utanför stan och det slutar ofta i diket eftersom "vägen ba svängde mer än jag trodde liksom", postar varning i forumet "tat försiktigt för fan vägarna svänger därute". Att det skulle vara för insekter är bara skitsnack, det är inga problem att få bort dom från stället, bara man gör det innan dom torkar fast. Nej vissa tycker tydligen att det ser ballt ut, lite subkultur kanske, självklart ihop med miniblinkers och tonat kåpglas. Dom borde hämta sin inspiration från RR-världen istället, det finns inga tröjor där. Fast en kondom över stället om det regnar kanske....... :D

Erkänn att du smyger på dig en tröja över stället och drar till McD ibland,,, :D

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Bortskänkes: tonat kåpglas och miniblinkers ev byte mot kondom :hej

K-Micke skrev:
Aldrig att jag har tröja utanpå stället. Nej vissa tycker tydligen att det ser ballt ut, lite subkultur kanske, självklart ihop med miniblinkers och tonat kåpglas. Dom borde hämta sin inspiration från RR-världen istället, det finns inga tröjor där. Fast en kondom över stället om det regnar kanske....... :D

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Eeeh, borde det inte vara varmare att ha tröjan innanför stället :confused: Eller är det för ont om plats ;)

Fast så var det det här med "biffigheten" förstås :D

/F. (som inte har tröja, men väl (Gore-tex-)jacka utanpå stället ibland).

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Foggy skrev:
Eeeh, borde det inte vara varmare att ha tröjan innanför stället :confused: Eller är det för ont om plats ;)

Fast så var det det här med "biffigheten" förstås :D

/F. (som inte har tröja, men väl (Gore-tex-)jacka utanpå stället ibland).

får man plats med en tröja innanför har man köpt för stort ställ...

---

jag kör med sporthojjströjan ibland..

varför?

självklart för att se cool ut vid lokala kiosken !

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Jonne_boy skrev:
får man plats med en tröja innanför har man köpt för stort ställ...

För stort ställ :confused: - Knappast... hur många mm gör en tröja egentligen? 3,75? Men visst är det bra att ett ställ sitter så tajt som möjligt, även om det kan bli "på gränsen" när man även har på sig ryggskyddet under. Se'n passar ju inte alltid skinnställsformen alla kroppsformer ;)

/F. (som inte gillar fladdriga saker utanpå skinnstället)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Med ventilerat raceställ är det inte så varmt och skönt när det bara är 5 plusgrader (se avataren från en kall dag början av maj - tröja utanpå :) ). Att få plats med en sådan tröja innanför stället, går inte. kalsonger och ett riktigt tunnt underställ går. Jag har använt vindjacka också utanpå, men den fladdrar mer i vinden än vad tröjan gör.

Är det riktigt kallt, har jag allvädersställ utan på skinnstället - funkar ner till -20 grader.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Varför har de tröjan på utsidan av skinnstället?

ENKELT!
De vill helt enkelt markera att de är en del av en grupp. Detta görs oftast på grund av osäkerhetskänsla och en vilja att vara med i en sluten exklusiv grupp personer där inte alla har tillträde.

Är det kallt?
Ta en riktig jacka istället

Varför har du en SVART tröja om det är 28 grader och du kör med öppet skinnställ under? Ta en vit tröja.

Enklare att tvätta?
Vadå, skinnstället fixar man ju på 5 minuter med en svamp och vatten.

SÅLEDES:
Tröja på är för osäkra posörer.
(kom igen.... flame´a på nu´rå)

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
K-Micke skrev:
<snip>
Att det skulle vara för insekter är bara skitsnack, det är inga problem att få bort dom från stället, bara man gör det innan dom torkar fast.
<snip>
Nej du har fel. Jag har fått små SKADOR på skinnets yta av insekter. Inte kul.

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
K-Micke skrev:
Nähä....never... :D

Det kanske är en generationsgrej, jag är född på 60-talet.
När jag var ung så hade dom tuffa grabbarna helblå Jofama-ställ med vita revärer. Och kraschskyddet bestod av lite extra skumgummi på utsatta ställen.

Kan hålla med om att det delvis är en generationsgrej, själv född 70 och hade på det glada åttitalet ett Corell säkerhetsställ med tillhörande (vändbara) väst i blått (rött). Vi började då med tröja över för att ställena var så d-la fula.....
Döm om min förvåning när jag förra året började åka hoj igen efter torrdocka i sju(!) år och upptäcker att man fortfarande åker med tröja utanpå stället :eek:

Så det var bara att ta fram min gamla Suziki tröja från åttitalet....den är inte snygg men har visst kultvärde......
(grå med lila revärer :rodnar )

//B

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Foggy skrev:

För stort ställ :confused: - Knappast... hur många mm gör en tröja egentligen? 3,75? Men visst är det bra att ett ställ sitter så tajt som möjligt, även om det kan bli "på gränsen" när man även har på sig ryggskyddet under. Se'n passar ju inte alltid skinnställsformen alla kroppsformer ;)

/F. (som inte gillar fladdriga saker utanpå skinnstället)

jag får plats med en t-shirt under mitt ställ..
självklart ryggskydd...

men en tröjja..

kommer alldrig in där

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
ambulans skrev:
ni är lyckliga ni... som tycker att det är viktigare hur det ser ut än hur det känns.. hur orkar man ens bry sig om nån har en viss tröja på sig...
den som bryr sig är den som mår sämst.... :fakta

Tack,, :bow :bow

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar