Trött ja blir! Däckfirmor halmstad inkl HALMSTAD GUSTAV!!

Kal

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
R6 -01
Jävlar va trött ja blir! Har ett nytt däck o behöver få på det fälg o INGEN har lust o hjälpa...fattar inte...vill dom inte tjäna pengar lr vad???

ringde HALMSTAD GUSTAV ...o fick där höra "kom ner med lös fälg o däck så kränger vi på o balanserar för 200 kr under dagen"...visst tänkte ja o åkte dit..."näe tyvärr vi tar 400 o har absolut inte tid om du inte klöper däck av oss".... va e d för sätt!?? tänker aldrig mer handa där!

åker vidare till en vanlig däckfirma...o d vägrar oxå!! vill ingen tjäna pengar här i stan lr vad????? tar ju för fan 2 min o kränga på nytt o balansera!!!

hjälp nån!! måste ju få på däcket!!!

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jävlar va trött ja blir! Har ett nytt däck o behöver få på det fälg o INGEN har lust o hjälpa...fattar inte...vill dom inte tjäna pengar lr vad?

Serviceställen för bildäck är ofta lite kinkiga med mc-däck eftersom de behöver "konfigurera om" sina maskiner (vilket iofs bara tar några minuter?) men vet flera gummihus här i Stockholm som också ska ha 400 spänn per fälg. Löjligt.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Halmstad Gustav är :3freak av mått!

Men generellt sätt vill inte MC-handlarna byta däck om du inte handlar där. För liten marginal på att kränga däck för deras del. Därför tar endel 600-700kr för att byta däck.

Kolla med Marcussen MC (Aprilia) utanför Halmstad, ca 2 mil. Han är Hallands bästa mecka och samtidigt billigast. :tummenupp

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Vad jobbigt ni andra har det.

Här lämmnade jag in 2 fälgar för påkrängning av däck samt balansering. 350 slutade det på. Jag är nöjd.

Inte köpt däcken där kanske skall tilläggas.

Kompisen som köpt däck där fick dem krängda gratis. :tummenupp

MC-Konsult hjälper folk. :tummenupp Synd att de säljer fel sorts motorcyklar bara. :rolleyes:

plippi

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
rd 350 zxr 750 zzr 600
Börjar känna att jag har tur, här i stan (varberg)tar dom 100kr:yoparty per hjul att skifta när man kommer med lösa fälgar. Och då har jag inte heller köpt däcken där.

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Mchuset i malmö ville ha 700 spänn per set om man kom med lösa fälgar och 1100 om man kom in med hojen. Skrattade dem i huvva och drog till Piffes MC i Staffanstorp! snabbt lätt och 400 per set med hjulen på hojen

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Mchuset i malmö ville ha 700 spänn per set om man kom med lösa fälgar och 1100 om man kom in med hojen. Skrattade dem i huvva och drog till Piffes MC i Staffanstorp! snabbt lätt och 400 per set med hjulen på hojen

Allt om Däck (tror jag de heter) ute på Jägersro gör det för 300 kr.

Edit: Menar alltså 300kr per däck.

Gör Piffes 2 däck för 400 kr?!

Last edited:

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Allt i Däck i Falkenberg har jag använt vid däckbyte. Dom tar 250:-/däck. Telnr: 0346-83120

Trevliga och inget krångel.
Jag har bara trillat förbi och sen har dom fixat det under dagen, jag jobbar iofs i Falkenberg.

Jag kan ta med det på måndag om du vill och lämna det där så kan du ut och köra på måndagkväll om det inte löst sig innan.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport

hjälp nån!! måste ju få på däcket!!!

Tror även vanliga däckfirmor måste ha licens eller nåt för att kränga på mc däck... vilket många däckfirmor kanske inte har eftersom en eller två anledning, tror det är så iaf

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Skit i MC-handlarna

På klubblokalen i Umeå Motorcycle Club så har vi egen däckmaskin. Medlemmar får själva fixa sina däck där, förutsatt att man är medlem givetvis. Fler klubbar borde göra på samma vis och köpa in däckmaskiner. Vi har även bromsbänk där, för att mäta motoreffekten...
Skulle fler klubbar köra med egna däckmaskiner så skulle det bli tungt för mc-handlarna att göra som ni beskriver.:tummenupp
http://www.umcc.nu/umcc/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=56

däckmaskin är ett lysande argument för att få medlemmar oxå...

ingen som hellst licens krävs, du kan starta firma imorgon och byta däck bäst du vill....

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Jävlar va trött ja blir! Har ett nytt däck o behöver få på det fälg o INGEN har lust o hjälpa...fattar inte...vill dom inte tjäna pengar lr vad???

Euromaster i HBG... om du har vägarna förbi. ;)
Dessutom 25% rabatt om du e med i SMC ...

:tummenupp

Kal

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
R6 -01
Tack för tipsen! Andersbergs Däck fixade det direkt för 250 kr =) Så nu blir det att hänga på däcket o ut o åka! =)

falco

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Hoj
aprilia tuono r
Däckjärn repar fälgarna :fakta Posörer don't like repor :fakta

Det finns något som heter fälgskydd . Det funkar även när man har en posör hoj:huvet
Det är inga svårigheter att kränga ett däck själv.Det kan man spara många slantar på :tummenupp

Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Det finns något som heter fälgskydd . Det funkar även när man har en posör hoj:huvet
Det är inga svårigheter att kränga ett däck själv.Det kan man spara många slantar på :tummenupp

Vanesak som allting annat, att repa fälgar riskerar man som amatörer hsh. och efter en timme med svordomar och/eller punkterad slang känns det helt plötsligt extremt prisvärt att hosta upp en tvåhundring för att slippa göra skiten själv :)

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Hmmh.. Tråkigt att ingen vill hjälpa dig.

Själv hade jag iofs fälgarna lösa, men jag åkte ned till en däckis i min stad och lämnade in dem vid lunchtid och hämtade dem efter jobbet. Gick på 200:- för bägge att få dem monterade och balanserade.

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Kom till mig istället om ni bor i NV-skåne, jag tar 100kr/hjulet ink. balansering.
Jag fixar bytet medan du väntar om du har lös/lösa fälgar med dig :)
Ring bara innan ni kommer, går även bra kvällstid och helger. :tummenupp

Har även depåstöd och erfoderliga verktyg om du kommer med hojen (du får skruva av fälgen själv) men jag föredrar att du kommer med lös fälg :tungan

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...