Trött på att köra ihjäl sig

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 996 -99
Nybliven ägare till 1000 RR-05:a :banana
Är så djävla trött på alla som "tackar för tiden som varit" "det var kul att lära känna dig " "dödsmaskin etc. :huvet Jag tror fanimej jag klipper till nästa
som säger nåt liknande :kulspruta

Är det nån som har koll på hur många som körde ihjäl sig förra året som:Körde egen hoj, hade skyddsutrusning,körkort och var nyktra :confused: Har hört någon gång att räknar man bort dom i statistiken som inte fyller ovan nämda kriterier så är det ytterst få /år som kör ner i träfracken.
 

Walle1

Medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
göteborg
Hoj
fireblade-08
jag förstår va du menar, har fått höra ungefär detsamma
bara å skita i å bevisa att dom har fel istället
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Förklara bara att det krävs ett visst mått av mognad, disciplin och behärskning för att köra en sporthoj, något alla inte är utrustade med.
 

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 996 -99
vtrwalle skrev:
2057416 jag förstår va du menar, har fått höra ungefär detsamma
bara å skita i å bevisa att dom har fel istället
Ser att du har likadan knarr :7peta Kanske ut och högfartstoura till sommaren?
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
H-C skrev:
2057398 Nybliven ägare till 1000 RR-05:a :banana
Är så djävla trött på alla som "tackar för tiden som varit" "det var kul att lära känna dig " "dödsmaskin etc. :huvet Jag tror fanimej jag klipper till nästa
som säger nåt liknande :kulspruta

Är det nån som har koll på hur många som körde ihjäl sig förra året som:Körde egen hoj, hade skyddsutrusning,körkort och var nyktra :confused: Har hört någon gång att räknar man bort dom i statistiken som inte fyller ovan nämda kriterier så är det ytterst få /år som kör ner i träfracken.
Förra årets statistik kommer tyvärr inte att avgöra om du klotar eller inte. Det råder du mest över.

Byt umgänge, de verkar hysteriskt trista.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Äh, du kan vara lugn! Den är rätt snäll i maskin den där! Grattis till en jävligt snygg hoj!
 

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
H-C skrev:
2057398 Nybliven ägare till 1000 RR-05:a :banana
Är så djävla trött på alla som "tackar för tiden som varit" "det var kul att lära känna dig " "dödsmaskin etc. :huvet Jag tror fanimej jag klipper till nästa
som säger nåt liknande :kulspruta

Är det nån som har koll på hur många som körde ihjäl sig förra året som:Körde egen hoj, hade skyddsutrusning,körkort och var nyktra :confused: Har hört någon gång att räknar man bort dom i statistiken som inte fyller ovan nämda kriterier så är det ytterst få /år som kör ner i träfracken.

Det var någon tråd för några veckor sedan över statistik från vägverket (ganska utförlig sådan om du orkar läsa igenom 70 sidor power point)

Det är sant att kriterierna du nämner väger tungt. Dock var väl även ditt första år som ägare på en mc klart överrepresenterat om jag inte minns fel. Du skulle köpt hojjen för ett år sedan och låtit den stå avställt för att öka chansen att överleva ännu mer :banana
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Som vanligt ger statistik inget säkert orsakssamband. Så om vassa hojar är farliga eller om dom
ofta körs av farliga förare kan man tvista om.

Däremot kommer jag ihåg att 20 % av dom som körde ihjäl sig hade haft mc-kort mindre än 1 år.
Så 'nybörjare' är statistiskt sätt en riskfaktor.

Men hur DU kör avgör risken för DIG. Det torde väl dom flesta tro på.
(Utom vissa fatalistiska religösa grupper, men dom kör nog inte så mycket hoj.)
/u
 

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Ort
stockholm
Hoj
Längtar efter 1000 cc
ethno skrev:
2057427 Själv har man bara hört "kör försiktigt bara" och "du har mej att tänka på nu".

Ja en sån kommentar skulle ju inte vara fel o höra.

Men annars så hör jag samma grejor och jag har ju bara köpt en 600.

Grundtanken med mitt hojköp är ju att smita de förjävliga köerna som blir här på sommaren sen så blir det nog en det nöjes körning också. :tungan
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag känner igen mig mer än väl! Farsan går på som tidernas domedagsprofet. Han "vet" ju dessutom hur jag kör, dvs totalt livsfarligt, helt omdömeslöst, jag "står alltid på så mycket det bara går", och så "vet" han att jag tror att jag är odödlig. Han gnäller alltid om att jag kommer att köra ihjäl mig, precis som alla andra som trott att dom var odödliga. Säger han som inte knyter fast saker på släpet, struntar i skydd när han jobbar osv, eftersom han är så försiktig... :rolleyes:
Polarna på jobbet kallar mig fanatisk, och har bedömt mina chanser (eller risken :rolleyes: ) att överleva sommarn till i det närmaste obefintliga. Och det av den enkla anledningen att jag har skaffat bra säkerhetsutrustning, jag pluggar spårval och körteknik och tänker dessutom köra bana. Det gör mig tydligen extra livsfarlig och självmordsbenägen :huvet Hon som gnäller mest åker runt i ett regnställ med skydd i (inte ens dragkedja i midjan) och mjuka skinnstövlar, öppningsbar hjälm och touringhandskar... Han kör ju så försiktigt så jag är farligare ändå :4skrika
Normala människor hade ju skjutit sig, hängt sig i garaget eller druckit sprit å knaprat sömnpiller. Jag tyckte det var lite klyschigt, så jag tog mc-kort, köpte bra skyddsutrustning och två motorcyklar :huvet
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hoztic skrev:
2057562 Jag känner igen mig mer än väl! Farsan går på som tidernas domedagsprofet. Han "vet" ju dessutom hur jag kör, dvs totalt livsfarligt, helt omdömeslöst, jag "står alltid på så mycket det bara går", och så "vet" han att jag tror att jag är odödlig. Han gnäller alltid om att jag kommer att köra ihjäl mig, precis som alla andra som trott att dom var odödliga. Säger han som inte knyter fast saker på släpet, struntar i skydd när han jobbar osv, eftersom han är så försiktig... :rolleyes:
Polarna på jobbet kallar mig fanatisk, och har bedömt mina chanser (eller risken :rolleyes: ) att överleva sommarn till i det närmaste obefintliga. Och det av den enkla anledningen att jag har skaffat bra säkerhetsutrustning, jag pluggar spårval och körteknik och tänker dessutom köra bana. Det gör mig tydligen extra livsfarlig och självmordsbenägen :huvet Hon som gnäller mest åker runt i ett regnställ med skydd i (inte ens dragkedja i midjan) och mjuka skinnstövlar, öppningsbar hjälm och touringhandskar... Han kör ju så försiktigt så jag är farligare ändå :4skrika
Normala människor hade ju skjutit sig, hängt sig i garaget eller druckit sprit å knaprat sömnpiller. Jag tyckte det var lite klyschigt, så jag tog mc-kort, köpte bra skyddsutrustning och två motorcyklar :huvet

Känner igen den delen angående farsan!
Och det är jävligt jobbigt...
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hoztic skrev:
2057718 Det är väl nån slags omtanke, men det är som sagt ett jävligt jobbigt sätt att uttrycka det på. I synnerhet som dom faktiskt är farligare, men anser sig vara fullkomliga... :huvet

Har ett bra exempel på det!.
Vi var på väg hem från någonstans, pappa kör och som vanligt kör han alltid för fort. Ca 140-145km/h på 110km /h väg.
Vi äter middag och han skulle ut på krogen med någon kompis under kvällen, jag ställer upp och skjutsar.
När jag kör 80->85km/h på en 70km/h väg tycker han att jag kör hysteriskt fort osv..

Edit: Det som de gör själva är helt ok och det man själv gör är helt galet. Spelar ingen roll eftersom de är "bäst". Det jobbiga är att man kommer bli likadan själv.. :huvet
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
hehe de bästa e att min fassa kör lika dant som mig! han köttar lika mkt o gnäller ingenting! han tycker bara de e kul me alla snabba motorfordon! Vilket jag tycker är :tummenupp
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
när någon säger "kör föriktigt nu" brukar jag svara "desamma, visste du att i ca hälften av alla mc-olykor är en bil inblandad"... (tror inte att set stämmer, men dom blir tysta... :hihi )
 

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Karlstad
Hoj
R1
Mr EmCom skrev:
2057773 när någon säger "kör föriktigt nu" brukar jag svara "desamma, visste du att i ca hälften av alla mc-olykor är en bil inblandad"... (tror inte att set stämmer, men dom blir tysta... :hihi )

Det är humor, på dom jävlarna! :rofl
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
H-C skrev:
2057398 Nybliven ägare till 1000 RR-05:a :banana
Är så djävla trött på alla som "tackar för tiden som varit" "det var kul att lära känna dig " "dödsmaskin etc. :huvet Jag tror fanimej jag klipper till nästa
som säger nåt liknande :kulspruta

Är det nån som har koll på hur många som körde ihjäl sig förra året som:Körde egen hoj, hade skyddsutrusning,körkort och var nyktra :confused: Har hört någon gång att räknar man bort dom i statistiken som inte fyller ovan nämda kriterier så är det ytterst få /år som kör ner i träfracken.
Känner igen det där när jag sa att jag skulle ta kort och köpa båge! Kör med skallen och visa att de har fel! :tummenupp
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top