Trött på att köra ihjäl sig

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
håkan skrev:
2058362 30% av dödsolyckorna är på sporthoj.

Supersport hojjar representerar 5% av motorcykelbeståndet i Sverige, så 30 % är VÄLDIGT mycket.

Jag kör fort och ibland farligt, så det handlar inte om moral predikan från mig, men om ren fakta.
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Pejo skrev:
2057438 Förklara bara att det krävs ett visst mått av mognad, disciplin och behärskning för att köra en sporthoj, något alla inte är utrustade med.

Klockrent, den skall jag köra med hädanefter :tummenupp

(Om man nu kan klassa min gasoliomoppe som sporthoj :hihi, nu blir jag säkert ustött från ducceklubben för det uttalandet :3freak *duckar*)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
H-C skrev:
2057398 Nybliven ägare till 1000 RR-05:a :banana
Är så djävla trött på alla som "tackar för tiden som varit" "det var kul att lära känna dig " "dödsmaskin etc. :huvet Jag tror fanimej jag klipper till nästa
som säger nåt liknande :kulspruta

Jag har svarat "det ska bli skönt att slippa dig" ett par gånger men de kan man ju inte säga till alla.
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Brukar bara svara att det är klart att det är farligt att köra hojj, därför ser jag till att ha så roligt som möjligt medans jag gör det...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
ulf_lundin skrev:
2058032 Där gör ju farten rätt bra skillnad. Men sporthojsägare kör förstås långsammare än andra.. :D
/u
Näe, det sa jag inte :D Men som vtrwalle så har ju sporthojar bättre bromsar, och det kvittar nog om man klipper en älg i 120 med en sporthoj eller en glidare :(

LowFlyer skrev:
2059244(Om man nu kan klassa min gasoliomoppe som sporthoj :hihi, nu blir jag säkert ustött från ducceklubben för det uttalandet :3freak *duckar*)
:skrattaåt (jo, jag vet, jag är trött å har ohyggligt låg humor...)
 

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 996 -99
zajtar skrev:
2058766 eh lyssna inte på dom å kör som du vill .
sen att dom bryr sig om dig e en hel annan femma .
mina föräldrar skiter på sig när jag ska ut å e glada när vintern e här .
men men kör med det du har innan för skallen och du ska se att du klarar dig långt om nu inte ödet har bestämt nåt annat för dig . :3freak

men jag undrar en grej bara var e bilderna på din HOJ :7peta :7peta
Jag måste få en lön till för kontantinsatsen=skall hämta hojen 25:e april
därför har jag ingen bild,men det kommer :tummenupp

2fast4hjo skrev:
2057860 Grattis till hojköpet :yoparty
Tackar :)
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Zilversurfer skrev:
2058878 Supersport hojjar representerar 5% av motorcykelbeståndet i Sverige, så 30 % är VÄLDIGT mycket.

Jag kör fort och ibland farligt, så det handlar inte om moral predikan från mig, men om ren fakta.

tänk också på att i statistiken räknas även, stölder, fylle/knarkkörningar, olyckor där BIL / annat fordon är vållande etc etc etc

ett år stämde inte riktigt statistiken överens med antal döda och inrapporteade dödsolyckor.
Det visade att en MC ordinans(stavning?) blivit överkörd av en bandvagn när han sovit ute i fält. Det gick som MC dödsolycka... hur rätt är det?
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
H-C skrev:
2060322 Jag måste få en lön till för kontantinsatsen=skall hämta hojen 25:e april
därför har jag ingen bild,men det kommer :tummenupp


Tackar :)

då kanske du kan ta en sväng oxå med oss snart ;)
 

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
H-C skrev:
2057398 Nybliven ägare till 1000 RR-05:a :banana
Är så djävla trött på alla som "tackar för tiden som varit" "det var kul att lära känna dig " "dödsmaskin etc. :huvet Jag tror fanimej jag klipper till nästa
som säger nåt liknande :kulspruta

Är det nån som har koll på hur många som körde ihjäl sig förra året som:Körde egen hoj, hade skyddsutrusning,körkort och var nyktra :confused: Har hört någon gång att räknar man bort dom i statistiken som inte fyller ovan nämda kriterier så är det ytterst få /år som kör ner i träfracken.

Du som alltid kört så lugnt borde nog oroa dig för lapplior i stället? :arsele
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
H-C skrev:
2062327 VORE tokroligt :banana kanske skulle samla några och åka till bikedagarna
i trollhättan :tummenupp
ja varför inte men när e bikedagarna :va
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top