Honungsblomman
Ny medlem
Alltså.... nu har jag kollat efter CBR600F som jag fick tips om här... fast... vad är det för skillnad på CBR600F och CBR600FA
någon ?
någon ?
Alltså.... nu har jag kollat efter CBR600F som jag fick tips om här... fast... vad är det för skillnad på CBR600F och CBR600FA
någon ?
någon ?
Det finns firmor som har sidoimporterat hojar utan abs och sålt dom ''billigt'' ( gäller flera modeller)Om jag inte minns fel så togs bara abs-versionen in i Sverige, men annars är skillnaden mellan F och FA att FA har ABS. (Så även om det står F kan det med stor sannolikhet vara en FA det rör sig om)
Yes, därför inte "alltid" utan "med stor sannolikhet" Man ska kolla att det finns ABS om man är osäker och tycker att ABS är viktigt.Det finns firmor som har sidoimporterat hojar utan abs och sålt dom ''billigt'' ( gäller flera modeller)
Man ska kolla att det finns ABS om man är osäker och tycker att ABS är viktigt.
sɐəɹpuɐ;6034371 skrev:"ABS-bromsar
På senare tid har ABS, låsningsfria bromsar, införts i allt fler mc-modeller. Till skillnad mot i bilar har ABS för mc visat sig ha en stor effekt i att minska antalet dödsolyckor.
En ny studie från Folksam visar att motorcyklister med ABS löper hela 65% lägre risk för svåra bestående skador. En annan ny studie från USA visar på mer än 30 procents minskning av antalet dödsolyckor med ABS.
Effekterna i dessa studier har tagit hänsyn till att vissa förare med ABS kan vara mer trafiksäkerhetsmedvetna än de utan. Från 2016 blir det obligatoriskt med låsningsfria bromsar på alla nya motorcyklar över 125 kubik."
http://www.folksam.se/testergodarad/sakeritrafiken/mcsakerhet/1.74340
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |