Är priset det enda så är det bara att ringa runt och fråga.
Om det är annat som ska räknas in så får man lyssna lite på vad andra har att berätta och vad som ingår i försäkringarna.
Själv har jag enbart en erfarenhet från mitt bolag, Svedea, efter den skada jag råkade ut för strax innan midsommar förra året.
De hanterade den så skyndsamt att jag efter två veckor hade hojen hemma igen, trots att det var säsong för såväl hojar som skador.
Sedan är ju såväl tillgång till verkstadstid och delar en del som inte kan beräknas så lätt.
Men Kawa + Svedea =
Nu var det ju inga krockskador utan endast byte av delar, men ändå.... det är för mig en viktig del av försäkringen, hur lång tid de behöver på sig för att hantera ditt ärende.
Samma erfarenhet av Svedea när jag vurpade med Sprint RS. Hade enbart trafik men fick snabbt ersättning för förstörd MC-jacka och på utsidan misshandlad hjälm.
Jag inuti klarade mig.
Motsatsen Folksam, lade GSX1300R på sidan vid start efter gubbstopp i oktober. Helförsäkrad. Folksam lade ut jobbet på Bike Göteborg som förklarade att det tog sådan tid för att de inte var auktoriserade för Suzuki och hade svårt ta hem ny vänster backspegel, vänster styrände, kopplingshandtag, vänster motorkåpa.
Klart maj året efter. 7 månader under lågsäsong.
Så numera har jag GSX1300R trafikförsäkrad hos Trygg Hansa.
Det går fortare fixa skador på mina hojar själv än ha helförsäkring + verkstad.
Ozzian skriver Citat
Ang att ringa.
När jag kollade för 2 1/2 år sen vill folksam ha 8300kr/år för R1an via hemsidan.
När jag ringde sa de 14000kr.
-Näe sa jag.
-Jooo, sa han.
Jag la på och köpte försäkringen på hemsidan, två dagar senare kom försäkringsbrevet 8300kr
Slut Citat
Upplevde motsatsen med Folksam på hemsidan ca 2500kr trafikförsäkring Sprint RS
När försäkringsbrevet kom var premien ca 2800kr trafikförsäkring.
Jag blev så f-d över Folksam sätt hantera mig
så jag tog MC och Bilsport ca 2500kr trafikförsäkring, inte billigare men inte Folksam.