Trött...

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Blit abra så trött på att allt ska gå dåligt med min MBX förrut startade den inte...lämnade in den... Då startade den utan att dom enns rörde den... och nu när jag ska ta jungfruturen med den så tamme fan skulle dom klaga på att den gick snabbt och provkörde... och den låg på 16kW...okok ringde vägverket och frågade om man endå fick köra... som sa ja... sen kom man till stan... träffade en polis man kännde och han sa att jag kunnde få mitt lämpa uppskjutet LÄNGE....så nu ska den strypas...

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
vikto000 skrev:
Blit abra så trött på att allt ska gå dåligt med min MBX förrut startade den inte...lämnade in den... Då startade den utan att dom enns rörde den... och nu när jag ska ta jungfruturen med den så tamme fan skulle dom klaga på att den gick snabbt och provkörde... och den låg på 16kW...okok ringde vägverket och frågade om man endå fick köra... som sa ja... sen kom man till stan... träffade en polis man kännde och han sa att jag kunnde få mitt lämpa uppskjutet LÄNGE....så nu ska den strypas...

Fan va punkter.......
Vem sa att den gick snabbt?
Varför sa du till snuten att den låg på 16kw?
Vad var anledningen till att du lämnade in den? Jag menar, om den startade utan problem för dom så kan du ju inte ens ha kollat på den..?
Snälla, lägg in lite radbrytningar istället för alla punkter, det blir mycket trevligare att läsa då!

BTW, stor bokstav efter punkt ska det vara :tummenupp

:rolleyes:

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Svanen skrev:
Fan va punkter.......
Vem sa att den gick snabbt?
Varför sa du till snuten att den låg på 16kw?
Vad var anledningen till att du lämnade in den? Jag menar, om den startade utan problem för dom så kan du ju inte ens ha kollat på den..?
Snälla, lägg in lite radbrytningar istället för alla punkter, det blir mycket trevligare att läsa då!

BTW, stor bokstav efter punkt ska det vara :tummenupp

:rolleyes:

1. Dom där jag lämnade in den...
2. För jag kännde honom och ville veta om det stämmde.
3. Jag gick igenom hela motorcyckeln. Helt jävla otroligt att den bara funkade. Han satte dit tänd hatten som jag hade tagit av för att jag trodde att tändstiftet var blött. Men när jag provade 1 timme tidigare så funkade den ej. Helt jävla sjukt.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
vikto000 skrev:
1. Dom där jag lämnade in den...
2. För jag kännde honom och ville veta om det stämmde.
3. Jag gick igenom hela motorcyckeln. Helt jävla otroligt att den bara funkade. Han satte dit tänd hatten som jag hade tagit av för att jag trodde att tändstiftet var blött. Men när jag provade 1 timme tidigare så funkade den ej. Helt jävla sjukt.

jag vet att man inte ska hoppa på folk här på sh men va fan tänker du med man åker ju inte fram till en polis...oj oj och hur fan vet dom att den är på 16kw?? :confused:

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Okej, hojar är som kvinnor, man vet aldrig vad man har gjort för fel!
Det snuten säger stämmer!
MEN jag har aldrig hört/läst att någon har åkt fast för att ha åkt omkring på en ostrypt 125:a.
Dom flesta poliser vet inte ens att man inte får skjutsa på en lätt mc om man är under 18år.

Om snuten mot förmodan skulle bli grinig över ditt hiskeliga axx eller så så tror jag inte att han har utrustning med sig för att kontrollera effekten på den.
Han kan ju inte precis torrvarva lite och snabbt konstatera att din mc ligger på 22.43 hk :tungan

Det är ju bara säga att din är ruskigt vass för att bara ha 11kw :hihi

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
RS "Alex" skrev:
jag vet att man inte ska hoppa på folk här på sh men va fan tänker du med man åker ju inte fram till en polis...oj oj och hur fan vet dom att den är på 16kw?? :confused:

Jag tyckte han skrev att han kände snuten, kan ju vara en bekant eller så.. :pannkyss

coffe

Christoffer Johansson
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
XR600R -96
Hade du inte bytt tänstiftet då? :va

Du gör väl inget för dig att den går fort?.. säg bara till snuten att du har strypt den! :tungan

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
coffe skrev:
Hade du inte bytt tänstiftet då? :va

Du gör väl inget för dig att den går fort?.. säg bara till snuten att du har strypt den! :tungan

Den "snuten" är min kusin =S hehe så blir lite svårt att flamsa med honom...=D

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Svanen skrev:
Jag tyckte han skrev att han kände snuten, kan ju vara en bekant eller så.. :pannkyss

inte till svanen utan till tråd nissen
men ärligt aja det är väll inget fel att prata med honom om han nu är din kusin men du måste fan var rensad i huv..... alltså kan jag få veta hur det har gått till för att få veta att den är på 16 kw

låt mig gissa dom på verkstaden vill minas du sa det var där dom konstaterade det.... tog dom tid hur lång tid det tog att dra ur 1:an eller??

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vad står det på papprerna då? 11kW eller 16 kW?

Står den på 16kW åker du dit på det när dom kollar upp det och dom inte är helt blåsta...

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
RS "Alex" skrev:
inte till svanen utan till tråd nissen
men ärligt aja det är väll inget fel att prata med honom om han nu är din kusin men du måste fan var rensad i huv..... alltså kan jag få veta hur det har gått till för att få veta att den är på 16 kw

låt mig gissa dom på verkstaden vill minas du sa det var där dom konstaterade det.... tog dom tid hur lång tid det tog att dra ur 1:an eller??

Dom som vi köpte den utav sa att den var på 11kW och det trodde vi på...jag vet itne hur dom på Mecken fickreda på det. Och det står i papprena att den är på 16kW mwn dom kollade vi inte på förres igår. Men den ska strypas så fort som möjligt. idag lr på fredag.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
vikto000 skrev:
Dom som vi köpte den utav sa att den var på 11kW och det trodde vi på...jag vet itne hur dom på Mecken fickreda på det. Och det står i papprena att den är på 16kW mwn dom kollade vi inte på förres igår. Men den ska strypas så fort som möjligt. idag lr på fredag.
pengar! :död

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
philsson skrev:

Det är faktiskt inte så dyrt, om nu gör det själv.
Det är ju inte direkt svåra saker så att fixsa det själv ska väl inte vara några problem!

Pappa skrev ett intyg om att att han själv hade monterat strypningarna och skrivit under osv. Det godkände besiktningssnubben när vi skulle registrera den som 11 kw. :hihi

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tvålen skrev:
Det är faktiskt inte så dyrt, om nu gör det själv.
Det är ju inte direkt svåra saker så att fixsa det själv ska väl inte vara några problem!

Pappa skrev ett intyg om att att han själv hade monterat strypningarna och skrivit under osv. Det godkände besiktningssnubben när vi skulle registrera den som 11 kw. :hihi
måste man inte ha en godkänd strypning?.. :va

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...