Trött...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Indeed, tror man ska bänka skitet om man gör en egen.
jo det har jag också för mig.. lustigt att de gick då..
sen brukar ju godkända strypningar kosta en hel del.

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
"jippi" ännu en rolig överraskning jag får inte besiktiga den förrens runt midsommar...lr får får jag väll men finns ingen tid förrens då....WTF

coffe

Christoffer Johansson
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
XR600R -96
Jag lider med dig kompis, men funkar den bra nu då? :confused: Det ordnar sig nog skall du se. :pannkyss

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
philsson skrev:
måste man inte ha en godkänd strypning?.. :va

Jo, men dom var godkända. Köpte från Honda. Ett strypningskit med en indugsbricka och en avgasbricka. Enligt produktbeskrivningen skulle dessa brickor strypa ner till 9 Kw.

Pappa tog med alla såna dokument och så till besiktingen, och han som köste igenom det tyckte att det såg seriöst ut och godkände det...

:hihi

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
philsson skrev:
jo det har jag också för mig.. lustigt att de gick då..
sen brukar ju godkända strypningar kosta en hel del.

Det är väl så att enligt "reglerna" skall en Auktoriserad Honda verkstad monterat strypingarna och man skall ha med intyg från dom. Jag tror att det är själva arbetet som verkstaden gör som kostar pengar för oss 125 åkare som ska strypa ner dom...

Strypningskitet kostar runt 250:- :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tvålen skrev:
Det är väl så att enligt "reglerna" skall en Auktoriserad Honda verkstad monterat strypingarna och man skall ha med intyg från dom. Jag tror att det är själva arbetet som verkstaden gör som kostar pengar för oss 125 åkare som ska strypa ner dom...

Strypningskitet kostar runt 250:- :tummenupp
jaja.. så pass.. inte dyrt alltså.. men jag vet att det är ok att man gör jobbet själv.. behövs inte lämnas till verkstad.. man måste bara intyga att man monterat dem.
de flästa 25kw strypningarna kostar runt 3k.. inte jättekul att punga ut.. min kostade 1200kr. beror ju lite på fabrikat osv..

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
philsson skrev:
jaja.. så pass.. inte dyrt alltså.. men jag vet att det är ok att man gör jobbet själv.. behövs inte lämnas till verkstad.. man måste bara intyga att man monterat dem.
de flästa 25kw strypningarna kostar runt 3k.. inte jättekul att punga ut.. min kostade 1200kr. beror ju lite på fabrikat osv..

Mitt kostade 2000kr... =( men fan va den går snabbt! har åkt sen i måndag! va uppe i 130km/h fan gick ju lite halv snabbt ;)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...