henrik.sch
Ny medlem
Hejsan
Första inlägget här för min del.
Är en gammal get, kört sedan tidigt 80-tal. Historiken är BMW, R75/5, Åke Johnsson-trimmad (”legend” dåförtiden) byggd i ett stuk som mest skulle kunna liknas vid dagens Wrechmonkees-byggen. Efter BMW:n en Laverda Jota -80, strippad på överflödig plast i över 20 år. Sedan ett år en rosa Elefant, alltså Cagiva Elefant, en riktig fuling vars försonande drag utgörs av Ducatimotorn och bekvämligheten (man är ju 50+…).
En Vespa-period är också passerad, Touring -65, sleeper, skabbigt yttre men pigg PX200-motor under skalet. Nyligen såld.
Nu sugen på något att sätta verktygen i något annat. Alternativen är antingen att bli ”slagen i ungdom” och satsa på tidig -80-tals BMW eller en Yamaha TR1, den sistnämnda ligger nog bäst till i utgångsläget.
Några funderingar kring TR1:
Har förstått att startmotorn/solenoiden är ett typfel men möjligt att åtgärda utan för höga kostnader.
Vad skall man tänka på mer när man kollar runt?
Hur skeptisk skall man vara mot höga miltal, det finns ju en del ute som har gått uppemot 8-9000 mil?
Alla tips emottages tacksamt!
Mvh
Henrik
Första inlägget här för min del.
Är en gammal get, kört sedan tidigt 80-tal. Historiken är BMW, R75/5, Åke Johnsson-trimmad (”legend” dåförtiden) byggd i ett stuk som mest skulle kunna liknas vid dagens Wrechmonkees-byggen. Efter BMW:n en Laverda Jota -80, strippad på överflödig plast i över 20 år. Sedan ett år en rosa Elefant, alltså Cagiva Elefant, en riktig fuling vars försonande drag utgörs av Ducatimotorn och bekvämligheten (man är ju 50+…).
En Vespa-period är också passerad, Touring -65, sleeper, skabbigt yttre men pigg PX200-motor under skalet. Nyligen såld.
Nu sugen på något att sätta verktygen i något annat. Alternativen är antingen att bli ”slagen i ungdom” och satsa på tidig -80-tals BMW eller en Yamaha TR1, den sistnämnda ligger nog bäst till i utgångsläget.
Några funderingar kring TR1:
Har förstått att startmotorn/solenoiden är ett typfel men möjligt att åtgärda utan för höga kostnader.
Vad skall man tänka på mer när man kollar runt?
Hur skeptisk skall man vara mot höga miltal, det finns ju en del ute som har gått uppemot 8-9000 mil?
Alla tips emottages tacksamt!
Mvh
Henrik