Tjenare! Den är mycket stabil och lättkörd tycker jag. Inga kast eller skumma sladdar. Visst går det att få ut baken om man går på för mycket gas lite för tidigt- Men den är relativt enkel att hämta hem, då den är koncis och släpper under samma omständigheter. Är man riktigt het på gasen så blir det snabbt svårare- Varvräknarnålen åker hela varvet runt och man ligger på varvstoppen bakhjulet spinner i 200km/h medans du kör i 50km/h... men då får man ju skulla sig själv..
Är man snäll med den och gasar mjukt så är en hur snäll som helst. Lätt understyrd utan roll alls. Turn in är mycket precis och att träffa apex är lätt. Känns verkligen som en formelbil. Den svänger dit man rattar och skulle den börja understyra mitt i svängen så lättar man endast något på gasen så kommer den tillbaks "skön känsla"!! Jag skulle gärna ha haft nägot bättre däck fram, då de som är monterade är hårda och svåra att bromsa rätt med.
Hård inbromsning funkar bra så länge man kör rakt fram. Däremot om man svänger samtidigt så är det lätt att låsa innerhjulet fram, vilket mycket beror på de hårda däcken (vill ha R-däck) dessa är helt friktionslösa när de släpper under inbromsning.... Dessa däck i kombination med de hårt shimsade framdämparna gör att det blir jobbigt att bromsa hårt speciellt när det är slagigt- den vill nästan börja studsa. Dämparna är en av sakerna som ska justeras till sommaren. Det blir extern gasbehållare med justerbar kompresion, detta kommer förhoppningsvis att få den både mer konfortabel och mer följsam under inbromsning.
Vad acc greppet beträffar, Kör jag med ett kumho bildäck det är så att man kan tyvärr inte trycka full gas förrän efter runt 180-200km/h. Men det är faktiskt inget större bekymmer eftersom den är så snabb iaf. Sneglade på hastighetsmätaren nedför långa rakan då stod den på 202km/h innan jag bromsade TIDIGT eftersom jag inte riktigt litade på att jag inte skulle låsa frambromsana (skit däck!!). Så visst driver det på en hel del (kanske inte som en vanlig MC men gämfört med en bil)!!
Visst skulle bättre grepp vara trevligt men jag åker iaf ifrån 99% av alla bilar på gatan i acc
Jag provocerade den inte MAXIMALT på banan eftersom jag är ganska ny på bankörning och känner mig inte riktigt avslappnad bakom ratten på triken än- Den går bara SÅÅÅ snabbt.
Simp skrev:
Man slipper ngn regel om effekt per kg som finns på amatörbyggda bilar...
Precis! Skulle jag rega den som bil så är det 15kw/100kg som gäller.. Amatörbyggd MC är effekt/vikt helt fritt.