Trackday Mittsverige med TURBO på tre hjul

MotardFighter

Speed don't kill it's the fart...
Gick med
5 May 2005
Hoj
Inte så många längre...
Coolt bygge! Kan inte förstå att jag har missat det fram tills nu bara... Jag som brukar sitta och surfa runt efter just såna här projekt och läser wheels gör jag med..! Anledningen till att jag sitter och surfar runt och söker på såna här projekt är att g själv håller på att samla delar till ett liknande projekt (dock 4hjuligt) Designen har jag klar nu är det bara ekonomin som är kruxxet... när jag såg ditt projekt blev jag mycket inrtesserad pga du har besiktat din med turbon på! Gäller altså inga avgaskrav heller när du reggade den som MC? Det bör väl isf gå att besikta ett 4hjuligt bygge som MC också då?

Har bara en sak att anmärka på, min smak säger mig att den skulle ha varit 1 sittsig för proprtionernas skull annars har jag inget att klaga på alls!

Hur eller hur riktigt coolt!!

(OT en kompis till mig äger din gammla PV...! eller kompis och kompis jag jag känner han lite...)

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
sandstream skrev:
Har för mig att polisen inte har några synpunkter på ett fordon så länge det är trafiksäkert och allt som ska finnas sitter där det ska (lysen, regplåt osv).

Men det ska ju stämma överrens med de uppgifter som finns i regbeviset också. Effekten var väl 4-5ggr högre än orginal? Dessutom var ju hela bilen ombyggd, med subframe, helt annat chassie osv. Hade dom vetat vad det var för monster han åkte omkring i så hade dom nog varit lite mer petiga :hihi

Jonathan

Guest
sandstream skrev:
Har för mig att polisen inte har några synpunkter på ett fordon så länge det är trafiksäkert och allt som ska finnas sitter där det ska (lysen, regplåt osv).

Mjaa. Det där vet jag inte om jag vill hålla med om.

Så om man kommer med en 1000 hk kompressormatad Pontiac GTO (läs Alf Hansons) och glider nere på stan så bryr dom sig inte :va

Sen har vi ju det där med om man har andra däck, offset på dom etc.

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
GSXr 1000-01 turbo motoriserad sportbil
MotardFighter skrev:
Coolt bygge! Kan inte förstå att jag har missat det fram tills nu bara... Jag som brukar sitta och surfa runt efter just såna här projekt och läser wheels gör jag med..! Anledningen till att jag sitter och surfar runt och söker på såna här projekt är att g själv håller på att samla delar till ett liknande projekt (dock 4hjuligt) Designen har jag klar nu är det bara ekonomin som är kruxxet... när jag såg ditt projekt blev jag mycket inrtesserad pga du har besiktat din med turbon på! Gäller altså inga avgaskrav heller när du reggade den som MC? Det bör väl isf gå att besikta ett 4hjuligt bygge som MC också då?
(OT en kompis till mig äger din gammla PV...! eller kompis och kompis jag jag känner han lite...)

Tjenare och tackar! Nix! Amatörbyggd mc har inte något krav på certifierad avgasrening.
Att regga en 4hjuling med tex en 140hk MC motor som "4hjulig MC" är tyvärr helt omöjligt. Detta beror på att en 4hjulig MC endast få ha 15kw =ca 20hk.
Vem är det som äger min gamla twinturbo PV nu.. Så att den var ute på blocket till salu i delar? :)

Last edited:

sandstream

Guest
Hoztic skrev:
Men det ska ju stämma överrens med de uppgifter som finns i regbeviset också. Effekten var väl 4-5ggr högre än orginal? Dessutom var ju hela bilen ombyggd, med subframe, helt annat chassie osv. Hade dom vetat vad det var för monster han åkte omkring i så hade dom nog varit lite mer petiga :hihi
Jag är som sagt inte helt säker på hur mycket de bryr sig men jag ska kolla med en säker källa och ber att få återkomma
Jonathan skrev:
Se ovan.

Jonathan

Guest
mrabarth skrev:
Tjenare och tackar! Nix! Amatörbyggd mc har inte något krav på certifierad avgasrening.
Att regga en 4hjuling med tex en 140hk MC motor som "4hjulig MC" är tyvärr helt omöjligt. Detta beror på att en 4hjulig MC endast få ha 15kw =ca 20hk.
Vem är det som äger min gamla twinturbo PV nu.. Så att den var ute på blocket till salu i delar? :)

Och löken på laxen är att det kostar 7000:- kronor bara för att slppa avgasreningskraven. :gnissla

Right ?

MotardFighter

Gick med
5 May 2005
Hoj
Inte så många längre...
mrabarth skrev:
Aaa fy faan så dum jag e! om det är någon som borde veta det så är det ju jag! (kolla min avatar) :kocko ...
Men men hur eller hur då är det uträtt i allafall!
Nu skall jag inte spamma sönder din tråd mer men jag måste bara få visa fälgarna jag fixat till mitt projekt! 17"*10" et 10 :) (mer info kommer såsmåningom på http://rejsa.nu)

Bifogat

• name.JPG
    name.JPG
    27.5 KB · Visningar: 70

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
mrabarth skrev:
Kul bygge :tummenupp men hur kommer det sig att det finns reggade Yamaha 660 raptor :va de kan väl kanske va reggade som 20kw men nog fan är det mer :banana

MotardFighter

Gick med
5 May 2005
Hoj
Inte så många längre...
Hitecfrollo skrev:
Kul bygge :tummenupp men hur kommer det sig att det finns reggade Yamaha 660 raptor :va de kan väl kanske va reggade som 20kw men nog fan är det mer :banana
Dem är reggade strypta! Likaså YFZ 450 Gasgas och alla dem andra med!

sandstream

Guest
Jonathan skrev:
Så om man kommer med en 1000 hk kompressormatad Pontiac GTO (läs Alf Hansons) och glider nere på stan så bryr dom sig inte :va
Sen har vi ju det där med om man har andra däck, offset på dom etc.
Nu har jag pratat med en polis och man kan väl sammanfatta det så här:
Om du inte har gjort några iögonfallande modifieringar så skiter 9 av 10 poliser i det, de har viktigare saker att göra.
Å andra sidan kan de vara griniga och "sätta dit" dig för allt som inte är enligt regbeviset men då måste de vara trafikpoliser eller ha rätt behörighet.
En vanlig ordningspolis kan inte göra nånting utan måste få dit en trafikpolis som går igenom fordonet.

Jonathan

Guest
sandstream skrev:
Nu har jag pratat med en polis och man kan väl sammanfatta det så här:
Om du inte har gjort några iögonfallande modifieringar så skiter 9 av 10 poliser i det, de har viktigare saker att göra.
Å andra sidan kan de vara griniga och "sätta dit" dig för allt som inte är enligt regbeviset men då måste de vara trafikpoliser eller ha rätt behörighet.
En vanlig ordningspolis kan inte göra nånting utan måste få dit en trafikpolis som går igenom fordonet.

Mm som jag trodde. Det är väl som med de flesta andra saker som har med fordon att göra i största allmänhet. Är dom snälla och har haft en bra dag så har dom nog annat för sig än att sätta dit Adnan som åker med 20" på sin 320i.

sandstream

Guest
Jonathan skrev:
Mm som jag trodde. Det är väl som med de flesta andra saker som har med fordon att göra i största allmänhet. Är dom snälla och har haft en bra dag så har dom nog annat för sig än att sätta dit Adnan som åker med 20" på sin 320i.
Japp!

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
GSXr 1000-01 turbo motoriserad sportbil
Länken har nu varit ur funktion ett tag. Om ni vill se filmklippet så finns det på min hemsida: www.mride.se

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...