Trafikförsäkringsreformen 11/1-2010

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Regeringen backar från trafikreform

Regeringen klargör att sådana kraftiga höjningar inte kommer att bli aktuella, bland annat eftersom det skulle innebära stora kostnader för hushållen.

– Detta skulle påverka hushållen på flera sätt – det skulle innebära en ökning av inflationen och slår dessutom hårdare mot de hushåll som har minst marginaler, säger Kashefi.

Maria Spetz, vd för Motormännen, blir knappast ledsen över att regeringen backar från reformen.

– Det tar vi emot med största tillfredsställelse. Vi har sett de här negativa konsekvenserna under hela utredningstiden, säger hon till TT.

Särskilt pekar Spetz på att hushåll med små marginaler skulle drabbas hårt av premiehöjningarna.

– Bilen är en viktig hushållsmaskin på många håll i landet.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/regeringen-backar-fran-trafikreform-1.1025180

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Usch vilken jobbig tråd och så är det 15 grader kallt också, jag tror jag blir deprimerad en smula. :gnissla

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Men...vad ojjar alla över!?!?

Regeringen har tillsatt en utredning som visar att det skulle bli för dyrt för "hushållen" att lägga alla sjukvårdskostnader på försäkringstagarna....är inte det en bra sak?

Fattar inte hur man kan klaga så in i H-E på nuvarande regering, det vore bra j-a intressant att se vart vi skulle vara i dag med arbetslöshetssiffrorna osv om vi hade haft kvar "grisregeringen"...

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Synd, nu får jag betala för de som egentligen inte har råd att försäkra sina fordon och borde skaffat något billigare.

Man får ju ändå betala lik förbannat, är det inte på räkningen så är det på skattsedeln.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Sa ju sig självt från början att det inte skulle vara genomförbart. Påtvinga en dubbling av premier skulle ju sitta fint för MC-sällskapet som redan har skyhöga premier. Enda det skulle åstadkomma var fler oförsäkrade ekipage.

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
köpte en hayabusa-06 förra onsdagen. Ringde försäkrings bolaget, dom sa... tja du kan vänta o försäkra tills våren, men du ska veta att nästa vecka ska premierna chock höjas:confused:... Jag försäkrade med en gång för då har jag samma försäkring iaf hela detta året. 5000:- hel försäkring helår:D 35 år. susuki försäring...

Dryghets VM ON:
Taskigt att dom lurade på dig en susuki försäkring då du har en Suzuki
Dryghets VM OFF:

I alla fulla fall så var det väldigt billigt jämfört med ZZR 1400.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Undrar om dom tänker ta bort den extraskatt på 32% som dom la på trafikförsäkringen som steg 1 för ett par år sen om dom skrotar förslaget helt?

Undrar om man får tillbaka dom pengarna:D

elie

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
06 R1 ,08 R1, 04 R1, 99 R1, cbr 600f
vad är d som händer med sverige??? saab och volvo är fucked up o nu ska dom höja mer o mer hur fan ska folk ha råd o ens pissa i toan snart..inget är svenskt ägt längre o d kommer o falla mer o mer om regeringen inte kan sluta själa medborgarnas pengar. :(

Hellhound

OverLoad MC
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
R1200GSA -14
Jag tycker att istället för att sitta och skrika till varandra på ett forum bör vi istället ta efter fransmännen som går till kritan direkt.
När ex bönderna inte är nöjda med politikerna blockerar de vägarna med traktorer och dumpar koskit framför regeringsbyggnaden.

Det är vad jag kallar demokrati - där folket bestämmer! :tummenupp

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag tycker att istället för att sitta och skrika till varandra på ett forum bör vi istället ta efter fransmännen som går till kritan direkt.
När ex bönderna inte är nöjda med politikerna blockerar de vägarna med traktorer och dumpar koskit framför regeringsbyggnaden.

Det är vad jag kallar demokrati - där folket bestämmer! :tummenupp

Nejnejnej. Vi är svenskar. Vi ska knyta näven jättehårt i fickan, eller på sin höjd skriva en arg insändare.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa