Trafikolycka

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
ambulans skrev:
Nackskadorna uppkommer när huvudet kastas framåt, och inte bakåt som man skulle kunna tro.

Mitt huvud kastades både bakåt och frammåt. Först bakåt från smällen när bussen körde in i mig och sen frammåt när min bil träffade framförvarande volvo 740 som också blev skrot.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Tobbe_N skrev:
Mitt huvud kastades både bakåt och frammåt. Först bakåt från smällen när bussen körde in i mig och sen frammåt när min bil träffade framförvarande volvo 740 som också blev skrot.

näää.. fel !! ditt huvud kastades bakåt i krockögonblicket, sen en tiondels sekund senare .. så kastades det framåt.. men det går så snabbt att du inte hinner märka det. och det är den framåtkastningen du har ont i nacken för nu.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Tobbe_N skrev:
där ser man, jag som trodde att det var från den kollisionen med volvon

ja .. fast de flesta som blir påkörda krockar ju INTE med nån framför , och ändå har ont i nacken.. :)

Men det går oerhört snabbt, och man hinner inte märka att huvet vart låååångt fram och vänt.. men i filmer som vi inom sjukvården tittar på så ser man att det blir en enorm sträckning av halsen och dess muskler i slow motion... rätt ruskigt att se faktist, och full förståelse över att man får skador efter sånt.

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
Här är lite bilder på bilen.

edit: funkade inte

klipp och klistra
"http://www.tobbe.8m.com/bmw/1.JPG"
"http://www.tobbe.8m.com/bmw/2.JPG"
"http://www.tobbe.8m.com/bmw/3.JPG"

edit 2: nu ska det nog funka

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jaaiijks, eller hur man ska stava det, tråkigt, hoppas du inte får whiplash eller annat skit.

krya på dig.

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
Jävla osis...hoppas du blir ok...men kolla hur jävla grymmt bilen har skött sig,helt perfekt,kupen är nästan helt intakt,den har gett efter på precis rätt ställen.Var duktigt glad att du inte satt i nån gammal volvo eller likn....

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Tur att det var en bmw. Lite spackel och ett vattenpass så ska du se att det fixar sig.

(Kanske inte rätt tråd att skämta i men lite humor mår man bara bra av)

Som sagt krya på dig. Har aldrig upplevt någon riktig nackskada men jag kan tänka mig att det är riktigt jobbigt :( Hoppas det går över så fort som möjligt. Du får ta ett par stänkare som gubben i Beck filmerna gör.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...