Trafikregler enl en äldre dam.

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Hightuned skrev:
håll följande i minnet:
* Ingen vet vad högerreglen betyder.
* Ingen vet vad utfartsregeln betyder.
* tror alla att den störska gatan alltid är huvuled.

Skulle tro att detta gäller de flesta ställen i detta land...

Vid utfarter kör dom efter högerregeln

Följer man högerregenl där det ska följas så antingen får man en bil i sidan eller så står det två bilfånar och glor på varandra och undrar varför den andre inte kör för.

Bilar på största gatan kör alltid först.
Störst går först antingen dom har rätt till det eller inte, men vi "småttingar" till hojåkare kan sticka upp om vi vill. (oj, fick du en spegel mindre!)

Körning i cirkulationsplats är rena snurren
En del blinkar inte alls för nåt
En del blinkar både hit å dit lite hur som helst
En del blinkar när dom ska ut ur den
En del kör som rackarns för att hinna före om dom kan för att i sista sekunden få tvärnita pga fordon som redan finns i rondellen är i vägen.
Väldigt få (som tur är) tror sig att högerregeln gäller inne i rondellen och stannar så fint för att släppa in bilar från höger.... och vips så är det bilar överallt i den som inte kommer fram.

Folk som bara måste ligga i 70 på 50-sträckor eller lägre för att sedan fortsätta hålla 70 då det blir 90-väg.

jaja det var ett axplock det. Listan kan göras oändlig

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Strider skrev:
Bara för att bekräfta mina egna och andras fördomar så kan jag berätta att han var en ful jävla nysvensk. :fakta

Kan inte du som troligtvis är en rejäl, vithyad svensk posta en bild på dig själv så man vet hur man borde se ut för att bli klassad som inföding och snygg? :rolleyes:

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Kawadanne skrev:
Trodde att man skulle blinka när man ska ut ur rondellen... :rolleyes:

Ja det blev lite fel det där i farten.
Skrev visst hur man ska göra istället för hur dom gör när dom inte gör som dom ska.

Vasr ju meningen att en del INTE blinkar när dom ska ut ur den.
skäms på mig.. :whip

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Strider skrev:
Bara för att bekräfta mina egna och andras fördomar så kan jag berätta att han var en ful jävla nysvensk. :fakta

Jag tog numret på puckots fula bil och jag skulle med glädje sätt upp stora plakat på hans bil en mörk natt med texten:

"Mitt namn är Mustafa och jag kör som en idiot!"
Blev du tappad väldigt ofta när du var liten?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Strider skrev:
När jag var ute på hojen och var lite yngre och råkade ut för sådana där som inte såg så brukade jag köra om och slå undan backspegeln på vänster sida.

Är du långsammare nu eller?! :D

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag är ingen ängel heller. MEN, det bästa är ju att försöka bibhålla sitt lugn och visa att man är så pass mogen att man inte måste slå in rutor.
Varför skall man slå in rutor?

Alla vet att folk byter fil kors o tvärs och det gäller att ha ögonen på alla bilar omkring utifall att dom gör något hastigt o lustigt.
Hur mycket tror ni bilisterna ser när ni blinkar med era miniblinkers som mäter 1x1 cm?

Bilister är dumma. Oftast är det kärringar som kör dåligt.
Men bilar är också fruktansvärt hårda...
Klart man känner för att peka finger eller göra något annat..
men det hjälper inte... tänk om du pekar finger till en alkolist som tvärnitar för att gå ut o slå ihjäl dig?

Var det värt det då?

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Gustav1 skrev:

Jag kan inte annat än hålla med, det har blivit en sån gulligull-stämpel över alla "Nysvenskar" att dom beter sig lite hur dom vill.
Nej jag är inte rasse!!!
Ex. i tvättstugan, men lägger in en maskin tvätt och går upp i lägenheten sen går man ner när man tror att maskinen är klar.
Då sitter det en jävel där som har avbrutit din maskin och slängt in sina trasor.
När man försöker skälla ut dom så kan dom helt plötsligt inte ett ord svenska och är såååååå chockerade över att man är arg.
Obligatoriska svenskatimmar ska det va annars ska dom ut.

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Hightuned skrev:
Skulle ni någon gång få för att ta en hojtur nedåt Nynäshamns-håller skå håll följande i minnet:
* Ingen kör någonsin fortare än 30km/h
* Ingen vet vad högerreglen betyder.
* Ingen vet vad utfartsregeln betyder.
* I Nynäshamn tror alla att den störska gatan alltid är huvuled.

Håll detta färskt i minnet så slipper ni kanske bli rammade av Sven Bertill -77 i sin välputsade 240 på södagsutflykt!.

Så sant, så sant ... :eek:

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Ja nysvenskar är hemska dom. Allihopa är likadana.

Men några som är ännu värre är ALLA de där personerna med vit hud som man stöter på lite varstans nu för tiden. Jag har råkat ut för en sådan en gång. Det var på konsum. Hon satt i kassan, hon sa hej till alla kunder utom mig! Så jävla otrevligt! Asså fy fan för alla människor med vit hud...

:rolleyes:

Hoppas ni fattar ironin. Om jag blir illa behandlad av några vita svenskar så innebär inte det att jag börjar spy galla på alla vita för det. Givetvis finns det korkskallar bland invandrarna, men det finns det garanterat bland infödda också. De är bara lite svårare att generalisera in i ett fack.

Hörde en intressant grej på radion förut, det var någon som intervjuat folk i en ort i spanien angående de svenskar som flyttat dit. De flesta hade uppfattningen att de invandrade svenskarna var ett jävla pack som bara ställde till besvär. Men sanningen var att de inte var värre än andra.

En mycket stor del av sveriges befolkning utvandrade under 1800-talet till andra länder. Ni har väl koll på er historia? En del gick det jävligt bra för men andra hamnade i samhällets bottenskikt. Jag tippar i alla fall att de fick höra liknande saker som ni häver ur er nu.

Att du inte gillar en eller några som är invandrare är helt ok. Att du inte gillar invandrare överhuvudtaget är dock lite mer tragiskt.

Last edited:

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
nysvenskar

Lägg av nu STRIDER du vet mycket väl att idioter finns överallt.Tänk på alla de som är gröna,de har väl inte gjort nåt fel :tummenupp

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok, jag kanske uttryckte mig lite mer generaliserande än tänkt men nån idiot är jag inte(än)
Byt ut ordet nysvensk mot gammal kärring, gammal gubbe, knarkare, vafan som helst.
Alla har vi problem med någon/några, det här har inget med nåt raskrig eller dylikt som beskrivs i aftonbladet.
Jag menar, folk numera är så rädda att bli kallade rasister att dom inte vågar ha en svensk flagga hissad eller kläder med en svensk flagga på. Det drar en del nytta av.
det stör mig lika mycket som alla aftonbladetfeminister som försöker hitta förtryck av kvinnor tamefan överallt.
Det mest krystade jag sett var när dom försökte få matrix(Filmen) att framstå som ett glorifierande av mannen och kvinnans roll som nåt underlägset.

Att vi svenskar ses som ett slags fyllefolk utomlands rör mig inte i ryggen på nåt vis.

flämt.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spinky Spendrup skrev:

Att du inte gillar en eller några som är invandrare är helt ok. Att du inte gillar invandrare överhuvudtaget är dock lite mer tragiskt.

Kan du svenska? är du villig att acceptera svenska samhället?
Grattis du är svensk!

Det är inte dig jag menar, har flera färgade polare.
Dom jag menar är dom som vill skapa en kopia av sitt land här, accepterar inte sverige, och vägrar lära sig svenska ordentligt.

Jag har blivit illa behandlad av min polares Jämnutländska kompisar som helt plötsligt fick för sig att prata "sitt" språk när jag kom och satte mig vid bordet för att prata med honom.
Det jämnställer jag med att jag skulle prata rövarspråk när han kom och satte sig vid mig.

Betyder det att jag hatar mina "Utländska" polare?
Knappast.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Bra, du verkar ha fattat att det var generaliseringen jag hakade upp mig på. Det är som om jag skulle gå runt och gnälla på alla infödda svenskar. Fungerar liksom inte.

När det gäller svenskan så pratar jag enbart det och inget annat språk, äter kräftor, dricker nubbe, kan skapligt mycket om svensk historia m m . Men jag kommer ALDRIG att räknas som 100% svensk. Exemplet ovan med kassörskan är tyvärr en helt normal händelse för mig och dock ändå av den mildare kalibern.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pratar du flytande svenska och tar till dig det svenska samhället med dess regler och seder så räcker det för mig.
Det spelar ingen roll om du så är blå eller grön.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Spinky Spendrup skrev:
Bra, du verkar ha fattat att det var generaliseringen jag hakade upp mig på. Det är som om jag skulle gå runt och gnälla på alla infödda svenskar. Fungerar liksom inte.

När det gäller svenskan så pratar jag enbart det och inget annat språk, äter kräftor, dricker nubbe, kan skapligt mycket om svensk historia m m . Men jag kommer ALDRIG att räknas som 100% svensk. Exemplet ovan med kassörskan är tyvärr en helt normal händelse för mig och dock ändå av den mildare kalibern.

-Det är väl inte så lätt när man bytt till sig sitt körkort mot ett arabiskt bilblitekskort, aldrig tagit en körlektion och det närmaste teori man läst är ur koranen och i stil med "om två män ska stena sin fru, så ska mannen till höger stan först"?. :D

p.s. Undra hur många sekunder det hinner gå nu innan Ugluk börjar skrika imerialistlakej eller smygrasist nu?. :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...