Trafikskolor i Dalarna? (Malung, Avesta, Mora, Ludvika)

Flipper88

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Honda cb400n
Jag har kört en hel del privat, men tänkte ta några lektioner innan uppkörningen och då på den orten jag kommer att köra upp, vilket kommer att bli i Malung, Avesta, Mora eller Ludvika.

Har någon kört på en körskola i någon av de städerna? Är ni nöjda?

Jag har tränat på alla moment själv förutom högfartsbanan. Jag kommer även behöva låna hojen från körskolan så vill gärna veta vad ni fick köra på också...

Tack!

Clinchen

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Hoj
Honda Transalp och KTM 350 EXC
Jag tog mitt kort i höstas hos Mattias trafikskola i Ludvika.Hade tur och fick en intensivkurs.
Jag körde med Johan.Hade aldrig kört hoj på landsväg (bara lite cross/enduro) men han lärde mig på 1 vecka :tummenupp

Kom inte ihåg va det va för hoj men nån vanlig 750. Honda Cb om jag inte minns fel. Jag åkte förbi häromdagen och då stod det nå andra hojar utanför så de har nog bytt tills i år.

Kenta_k

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Suzuki Gsx-r -89
Finns tyvärr inga i Avesta. Hedemora har Görans Trafikskola. Funkar bra om du kan köra hyfsat bra innan. Man kör mycket i Avesta där man kör upp. Dom kör med Bmw 650 något, ABS. Tyckte det var en helt ok hoj att köra upp på.

K

Flipper88

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Honda cb400n
Tack för tipsen! Hittade dock inga priser hos Siljans hemsida, eller ens att de erbjuder mc-lektioner.?

Ingen som har kört i Malung?

empler

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2010
Hoj
Moto Guzzi
Jag gjorde risktvåan hos Mattias Trafikskola i Ludvika körde med Johan det var riktigt trevligt och prisvärt.

Last edited:

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
jag tog AB i Mora.. Sigges hette de då men nu tror jag de heter Bengtstrafikskola (uppköpt/nedlagt vet jag ej).. iaf så tycker ja Mora var extremt tacksamt att köra upp i.. så de kan ja rekommendera! Som trafikskola har jag inga kommentarer eftersom jag inte kan jämföra med någon annan...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept