SuTen
Old dirtbag on two wheels!
Ja mina damer och herrar - sluta rösta på 7-klövern, eller sluta klaga...
Haha "gränslös" fortkörning låter som någons slags rekord???
Jag förstår att det finns vissa som föredrar det ena än det andra, men om man tänker generellt?
Vem skulle gått ut med hunden om du skulle suttit på anstalt? Kan inte samma person gå ut med hunden när du hade fotboja?
Hade du en releasefest efter avtjänat straff?
Sedan var det ju jäkligt segt att vänta i 12månader på körkortet
Har synen på trafikbrott och straff förändrats över tid? När jag var snabbast i Uppsala Län under 1981 (enligt UNT) sammanfattade trafipaxen det runt 160/170 (minnet) på 90 med polismans uppgift om toppar på runt 200 (utsaga i tingrätten). Summering, böter för fortkörning (1500 ?) och lappen en månad (april året efteråt). Vårdslöshet i trafik var på tapeten men polisen tyckte inte det då jag blinkade vid omkörning och höll avstånd.
Vet ej om synen på trafikbrott har ändrats men tingsrätterna dömer ju lekmanmässigt så det skiljer säkert mellan olika områden i svea rike.
Kanske detta är trådkapning, men eftersom jag känner att HÄR är jag bland vänner så kör jag:
Framför mig har jag en riktigt bra bild på mig. Tyvärr är den tagen med hastighetskamera så "the MAN" vill ha 2800kr. Min strategi är att:
1. Inte svara på skrivelsen. Någon sa att de KAN tröttna!
2. Om de inte tröttnar, utan det går till tinget, så hävdar jag att "Det är inte jag! Vi är många om den där bilen så jag har ingen aaaaaaaaning om vem det är som kör.
Bra strategi?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |