Hade man kunnat igga någon på den här sidan så hade jag iggat dig.
Gå in på din egen profil, välj "Redigera" från menyraden på vänstersidan. Under "mina inställningar" "mitt konto" hittar du "redigera ignorelistan"
Hade man kunnat igga någon på den här sidan så hade jag iggat dig.
Tveklöst förarens eget fel.
Min bestämda uppfattning är att det är fotgängarna som orsakar olyckan genom att gå rakt ut i vägbanan, varpå skoterförare måste väja och faller.Tveklöst förarens eget fel.
Kolla in tomtarna som är ute och hoppar på vägen innan vurpan. Dom bara fiser iväg när dom ser snubben bli mosad.
Min bestämda uppfattning är att det är fotgängarna som orsakar olyckan genom att gå rakt ut i vägbanan, varpå skoterförare måste väja och faller.
Nu tror jag nog att du skojar.Du skall anpassa farten så att du kan stanna före varje förutsägbart hinder.
Nu tror jag nog att du skojar.
![]()
Min bestämda uppfattning är att det är fotgängarna som orsakar olyckan genom att gå rakt ut i vägbanan, varpå skoterförare måste väja och faller.
Då kan man inte köra fortare än 50 km/h (om ens det) längs kurviga vägar på landsbygden (vilt, grus, tjälskador, mötande trafik). Och i stan knappast fortare än 30 km/h (fotgängare, oljespill, bilar som inte blinkar). Låter lite poänglöst att köra motorcykel på det viset......man kör så ansvarfullt som möjligt o försöker räkna in så många risker som möjligt i ens framfart.
![]()
Nyckeln till vad? Om du faktiskt är allvarlig så har jag lite svårt att se dig framför mig på en motorcykel. Menar inget illa. Att framföra en motorcykel så att tillbud inte kan uppstå är knappast förenligt med att köra fortare än 50 km/h på en väg med mötande trafik och vilt i skogen bredvid.Absolut inte, nyckeln ligger i förutsägbart.
Nyckeln till vad? Om du faktiskt är allvarlig så har jag lite svårt att se dig framför mig på en motorcykel. Menar inget illa. Att framföra en motorcykel så att tillbud inte kan uppstå är knappast förenligt med att köra fortare än 50 km/h på en väg med mötande trafik och vilt i skogen bredvid.
![]()
14 § Ett fordons hastighet skall anpassas till vad
trafiksäkerheten kräver. Hänsyn skall tas till väg-, terräng-,
väderleks- och siktförhållandena, fordonets skick och
belastning samt trafikförhållandena i övrigt. Hastigheten får
aldrig vara högre än att föraren behåller kontrollen över
fordonet och kan stanna det på den del av den framförvarande
vägen eller terrängen som han eller hon kan överblicka och
framför varje hinder som går att förutse.
![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |