Traja 675 -07 för 1000:- ?

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Vi har alla olika mycket pengar. Jag tycker 1000:- på 75 lotter låter bättre än 500:- på 150 lotter.

Jag tror det blir svårt att få med 150 personer i detta. Iofs så får man köpa valfritt antal lotter.

Nån med lösning på dragningssätt?

Och svenskaspel/lottoinspektionen ska väl ha 99% såklart ha ha

/H

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Om du nu skulle få 75´ för den varför hålla på och mecka med en utlottning ?

Som en kul grej. Jag har ingen stress att få in degen,lön får jag varje månad ;)
Som jag skrev,kul om en kille/tjej som inte har 75 000 :- vann hojen tycker jag.

Vi får väl se hur detta går...

/H

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Det är en kul idé. Har faktiskt sett ett lotteri med en Porsche i potten. Då var det dock 1000 lotter á 2000kr (har jag för mig).

Tyvärr lär inte jag köpa en lott... eller?! Det är ju som sagt en riktigtkul grej :tummenupp

En chans på tusen, ja.. Bra idé, de drar in 2 Mkr, vinsten är en bil för knappa 800' kr. 1,2 Mkr diff per dragning.

Bra idé även här, även om naturligtvis det kan blir svårt att säkerställa legitimitet. Det är också en fråga om legalitet, då lotterier kräver tillstånd.

Förutom det - I say go for it.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Jag har vart med på liknande lotteri, fast med vapen!

Efter att alla lotter är sålda samt BETALDA bestäms en dragningsdag.
Vid dragningstillfället är alla som köpt en lott eller är intresserade att deltaga välkommna att deltaga i dragningen.

Vid dragningen filmades allt och visades på nätet för alla som hade köpt en/flera lotter.

Mitt förslag hade vart att bestämma 140-150st lotter á 500:-
(lättare att sälja 1 lott för 500:- än 1000:- )

Starta en tråd med lott nr från 1 till 150? likt nedan.
Svarta = Lediga
Röda = Bokade
Gröna = Betalda.

[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]

När lotten betalas in på kontot anger köparen sitt SH nick som används för att verifiera betalningen, samt för att kunna spåra upp betalaren vid en ev återbetalning!

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Man skulle kunna göra en lista.

När "The Stig" skickat in 1000:- till mig så får man Lott nr 1. Listan läggs upp här så alla kan se.
"Triggerhappy" köper nr 2 osv.

När 75 platser är fulla och betalda så sker en dragning. Men hur?? Hmmm,,

Galet att nån annan än vi ska vara inblandade.Lottoinspektionen.. Skatt på allt,, *suck*

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hmmm,,,, Traja,,, Det här blir nån form av rysk roulette va? :va

:mattias Nej! Det heter Triumph och är ett fabrikat på hundmat!

Sälj 100 lotter för 750kr, numrera lotterna från 00 till 99 och använd dom två sista siffrorna i nästa veckas lottodragning.

Nu haltar detta förslag lite eftersom lotto har 36 nummer så dragningen blir inte rättvis.

Men om man funderar lite måste man kunna hitta någonting som inte kan manipuleras vid dragningen.
Kanske dom två första decimalerna i OMX-index när börsen stänger den sista i månaden? Eller dom första två decimalerna(hundadelarna) i totaltiden för vinnaren av nästa motogp?

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
men lotterinspektionen might wanna have a say eller två..

precis, en person som inte vinner o tycker att det va jobbit med en 1000 krs lott, vips så har du lotteriinspektionen på dig, och inte bara är det ogiltigförklarat men jag tror du tillomed kan få böter för dun inte har licens/tillstånd att bedriva en sån verksamhet. Hör med supermoto här på forumet dock, dom har väl lottat ut minst en hoj.

Last edited:

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Jag har vart med på liknande lotteri, fast med vapen!

Efter att alla lotter är sålda samt BETALDA bestäms en dragningsdag.
Vid dragningstillfället är alla som köpt en lott eller är intresserade att deltaga välkommna att deltaga i dragningen.

Vid dragningen filmades allt och visades på nätet för alla som hade köpt en/flera lotter.

Mitt förslag hade vart att bestämma 140-150st lotter á 500:-
(lättare att sälja 1 lott för 500:- än 1000:- )

Starta en tråd med lott nr från 1 till 150? likt nedan.
Svarta = Lediga
Röda = Bokade
Gröna = Betalda.

[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]

När lotten betalas in på kontot anger köparen sitt SH nick som används för att verifiera betalningen, samt för att kunna spåra upp betalaren vid en ev återbetalning!

Smart :tummenupp Och på så vis kan dom som köper först välja sina nummer.
Hur många tror ni skulle kunna vara med på en sånhär sak om 500:- va priset. Går det att få ihop 150 pers innan 2019 ha ha

/H

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Galet att nån annan än vi ska vara inblandade.Lottoinspektionen.. Skatt på allt,, *suck*

Nu skummar jag snabbt genom Lotterilagen, men det verkar dessutom inte som att tillstånd lämnas till annat än juridiska personer.

Lotterilagen §15:

"Tillstånd att anordna ett egentligt lotteri får lämnas till en svensk juridisk person som är en ideell förening [...]"

E contrario: tillstånd får inte lämnas till annan än svensk juridisk person (detta rör s.k. egentliga lotterier, vilket det rör sig om i det aktuella fallet).

M.a.o. ett innovativt, men kanske inte helt bra sätt att sälja hojen. Är alla med på förutsättningarna är det väl inga problem, men som sagts ovan, det räcker med en person som surar till för att allt ska gå i stöpet.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
precis, en person som inte vinner o tycker att det va jobbit med en 1000 krs lott, vips så har du lotteriinspektionen på dig, och inte bara är det ogiltigförklarat men jag tror du tillomed kan få böter för dun inte har licens/tillstånd att bedriva en sån verksamhet. Hör med supermoto här på forumet dock, dom har väl lottat ut minst en hoj.

Lottoinspektionen,typ nazityskland
Kanske får kränga på Blocket,,,trist.

Eller så kanske man kan ha ett lotto på bara nycklarna,dom är ju i sig inte värda 5:-. O så får man hojen på köpet av mig :) ha ha

Kul idé enligt mig,,men struligt att få till.

/H

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Smart :tummenupp Och på så vis kan dom som köper först välja sina nummer.
Hur många tror ni skulle kunna vara med på en sånhär sak om 500:- va priset. Går det att få ihop 150 pers innan 2019 ha ha

/H

Om alla är villiga att betala 1000:- så behövs det bara 75 pers :rolleyes:

Räkna 100pers för att få sålt alla lotter, dock är det lätt att få ett nummer bokat...svårare att få betalt!!!

Personligen tycker jag att det är en rolig grej! :tummenupp

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
alla som köper en biljett får sitt namn på en lapp, köper man 2 blir det 2 st namnlappar etc etc, sen är det bara till att dra en lapp från en skål eller något, dock tror jag många är rädda att det blir fusk på något sätt, bästa är väl att filma allt från grunden så blir de mindre whine

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Som en kul grej. Jag har ingen stress att få in degen,lön får jag varje månad ;)
Som jag skrev,kul om en kille/tjej som inte har 75 000 :- vann hojen tycker jag.

Vi får väl se hur detta går...

/H

Det enda roliga är väl att du satt ett pris och försöker få folk att betala det utan prut,oavsett om den är värd det eller inte.

Den enda som vinner på detta är ju du,du får dina pengar oavsett men alla andra utom en förlorar en tusing.

Jag antar att hojen kommer stå låst i ett garage under tiden utlottnigen pågår ?

Bliss

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
Kawasaki ER-6F, 2006 (Silver)
Jätteskoj idé!
Jag gillade Two stroke mans tankar kring omanipulerbara nummer (och 100 lotter á 750kr). Det gör det hela lite mer spännande på något sätt. Något som alla har tillgång till, som inte behöver bli draget av någon mänsklig person (och utesluter därför alla typer av foulplay -- inte för att jag tror att det skulle förekomma någon).

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Det enda roliga är väl att du satt ett pris och försöker få folk att betala det utan prut,oavsett om den är värd det eller inte.

Den enda som vinner på detta är ju du,du får dina pengar oavsett men alla andra utom en förlorar en tusing.

Jag antar att hojen kommer stå låst i ett garage under tiden utlottnigen pågår ?

Han har dessutom satt ett mycket bra pris på hojen, förstår inte problemet om allt går rätt till? Kul att kunna göra ett klipp, köper nog en lott själv om det blir så.

1000 spänn är inte mycket i sammanhanget.

Dark_Messenger

Guest
Men va fan skit i lotterilagen osv. Det är väl bara att styra upp nått över msn/telefon eller här på SH. Folk köper sin lott sen bestäms ett datum när alla samlas på ett ställe och genoför själva "dragningen". De som köpt en lott lär ju vara intresserade av att dyka upp alt skicka ett ombud. Hur svårt kan det vara.

F.ö känner jag en snubbe vars farsa deltog i en dragning av en porsche. Han vann den. Lotterna kostade 2000kr styck tror jag det var.

EDIT: Hade det varit en roligare hoj hade jag köpt några lotter. :)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Skriv ett datum o plats där alla som vill vara med kan delta. När alla är samlade så kollar man hur många som vill vara med. Är det tillräckligt många så är det bara för dem att betala på plats, när alla betalat så lottar man vinnaren direkt på plats och allt är överstökat direkt. Visst blir det tråkigt ifall man bor långt bort och inte kan vara med, men hålla på o dra på sånt här över internet är inte så enkelt. Jag skulle lätt köpa en lott ifall nåt sånt här fixades.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0