Tranicos europa-resa 2013

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tack för alla tips! Får bli Zell am See imorgon och ta Grossglockner. Dum fråga kanske men hur funkar det med avgifter och sådant? Måste jag betala åt båda hållen eller betalar man en gång och får köra bäst man vill hela dagen? Jag hade nog tänkt försöka vara hemma som senast på Söndag. Tänkte ta via Moseldalen och ringen hem efter tips här i tråden men det kanske är bättre att uppleva alperna när jag ändå är här och ta snabbvägen hem? Så får Moseldalen bli en annan resa. Just nu känns dessutom allt så satans dyrt efter Tjeckien... :)

Ja, det är avgift på många bergspass. På just Groglo. tror jag det kostade 17€ -06, så kanske 20€ idag. Och biljetten räcker hela dan, Tjohoo!

Ja, skippa moseldalen på denna resan. Den blir nog lite antiklimax efter alperna.

Det finns billigt boende
I byn fusch i början av grossglockner. Kolla efter små skyltar med Zimmer på. Billigare än zell am see tror jag.

Visst , absolut billigare i Fusch. Men man missar ju folklivet Zell am See?

Och jag håller med, tror inte du hinner utforska Moseldalen i år, om du nu inte bara vill till Ringen och köra nån dag förstås.

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
folklivet i Zell bestod förra sommaren av en massa araber....
Jag vet inte varför men det verkar vara poppis för dem att semestra i just Zell am See.
Det kanske inte är så i år.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
folklivet i Zell bestod förra sommaren av en massa araber....
Jag vet inte varför men det verkar vara poppis för dem att semestra i just Zell am See.
Det kanske inte är så i år.

Ja, när du säger det så.

De var ganska många de åren jag var där också. I alla fall runt Grand Hotel, oljeshejker..? Det bildar en knivskarp kontrast; Oljearab i förgrunden med snöklädda Kitzseinhorn i bakgrunden. :va

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Ja, när du säger det så.

De var ganska många de åren jag var där också. I alla fall runt Grand Hotel, oljeshejker..? Det bildar en knivskarp kontrast; Oljearab i förgrunden med snöklädda Kitzseinhorn i bakgrunden. :va

Själv var jag just genom Davos och St Anton, där kryllade det av ortodoxa Judar av någon anledning, antar att de också åker på bussresa till Alperna precis som massa svenskar.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...