Trans Asia -06

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hej alla.

Håller på att snickra på en ny sida till Trans Asia projektet som jag är involverad i.

Sidan är ännu bara halvfärdig, och en "arbetskopia" ligger uppe här:

Trans Asia 2006

Sidan skall göras betydligt mycket mer personlig med mer bilder etc.
Loggan saknas fortfarande, men den torde vara klar till morgondagen...
Kartan kommer att bli bättre och uppdateras efterhand som resan fortskrider
Jag ska lägga till mer information om rutten och de viktigaste "highlightsen" som vi kommer att passera på vägen.

Vad vill man som besökare hitta på en sån här sida?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Fräckt.

Snygg sida.

Vilken är du (namn)?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Zee skrev:
Fräckt.

Snygg sida.

Vilken är du (namn)?

Kristian Tunare heter jag. Kommer att köra hoj.......
Kan bli intressant med tanke på att min hojkarriär började i juni -05. Hann med typ 600 mil på asfalt. Höhö. Jaja. Allt går, bara man vill tillräckligt mycket :)

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Starstriker skrev:
Kristian Tunare heter jag. Kommer att köra hoj.......
Kan bli intressant med tanke på att min hojkarriär började i juni -05. Hann med typ 600 mil på asfalt. Höhö. Jaja. Allt går, bara man vill tillräckligt mycket :)

Låter som en sund inställning.

En sak som ni def ska se över är engelskan, den är inge bra. Lite för mycket swinglish och en del språkliga fel.

Ex. In the daily life - he work on a company in the Internet-branch with website solutions.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Zee skrev:
Låter som en sund inställning.

En sak som ni def ska se över är engelskan, den är inge bra. Lite för mycket swinglish och en del språkliga fel.

Ex. In the daily life - he work on a company in the Internet-branch with website solutions.

Ajajaj. Jag har bara klippt in texterna direkt från vår gamla hemsida (www.longvoyage.org) så jag har inte hunnit kika på språk/stavning. Får se till att ha ett antal personer som korrar. Du är hjärtligt välkommen om du har tid över :)

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
:tummenupp
det där är en RIKTIG hojsemester! :yoparty

som besökare vill man nog kunna läsa reseberättelser och se bilder från strapatserna. gärna en zoomfunktion på kartan oxå (det kanske ingår i förbättringarna av kartan?!)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Starstriker skrev:
Vad vill man som besökare hitta på en sån här sida?
Mitt namn som förare av en av hojarna
:mad:

Vilken drömresa... :)

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Starstriker skrev:
Ajajaj. Jag har bara klippt in texterna direkt från vår gamla hemsida (www.longvoyage.org) så jag har inte hunnit kika på språk/stavning. Får se till att ha ett antal personer som korrar. Du är hjärtligt välkommen om du har tid över :)

Jag är van vid att prata/läsa och rätta engelska. Ofta! :gnissla

Har du hela faderullan i smidigare format? PM:a så kan vi prata mer så rättar jag inom en überskådlig framtid. :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
newstead skrev:
:tummenupp
det där är en RIKTIG hojsemester! :yoparty

som besökare vill man nog kunna läsa reseberättelser och se bilder från strapatserna. gärna en zoomfunktion på kartan oxå (det kanske ingår i förbättringarna av kartan?!)

Självklart kommer vi att fylla på med reseberättelser, bilder etc. Eftersom resan inte startat än så kommer sånt här att tillkomma med tiden, det mesta from 27/7 i år.

Kartfunktionen ska bli mycket bättre, men jag har inte riktigt kommit på någon bra lösning där ännu. Det röda strecket på kartan skall fyllas i med grönt vartefter vi kör. Dessutom skall det skrivas lite mer om länderna och ställena som vi passerar. Har dock inte riktigt klart för mig hur det här ska presenteras än. Vore coolt med nån variant typ google maps, men dom lär man ju inte få använda hursomhelst.....

McB skrev:
Va, ska ni inte köra genom Nordkorea? Fegisar. Tar färja... :lol

Det är nordkoreanerna som är fega och inte vill släppa in oss!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
McB skrev:
Aha, ja det förstår man ju. ;)

Det kommer bli helt galet.... Jag är yngst i gänget med mina 34 år. Vargolle, Ove Fundin och Posa är ju inte direkt unga. Haha. Snittåldern på MC-gänget lär ju ligga runt en 55-60 bast skulle jag tro. Vi kommer se ut som televerksarbetare när vi far fram över stäpperna i våra oranga KTM-kostymer. Haha. Efter oss kommer 4 über-utrustade toyotor som rör upp ännu mera damm. Läste en hel del om saltsjöar som finns, för att inte tala om "stränderna" till den numera så gott som uttorkade aralsjön. Där är det HELT platt och man kan stå på i 180 blås. Full rulle!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Starstriker skrev:
Det kommer bli helt galet.... Jag är yngst i gänget med mina 34 år. Vargolle, Ove Fundin och Posa är ju inte direkt unga. Haha. Snittåldern på MC-gänget lär ju ligga runt en 55-60 bast skulle jag tro. Vi kommer se ut som televerksarbetare när vi far fram över stäpperna i våra oranga KTM-kostymer. Haha. Efter oss kommer 4 über-utrustade toyotor som rör upp ännu mera damm. Läste en hel del om saltsjöar som finns, för att inte tala om "stränderna" till den numera så gott som uttorkade aralsjön. Där är det HELT platt och man kan stå på i 180 blås. Full rulle!

Låter verkligen som något helt oförglömligt och har man en liten gnutta äventyrslusta i kroppen känner man nog avundsjukan komma krypandes. Jag känner direkt att jag gärna skulle hänga på eller göra något liknande, men är inte redo att offra allt här hemma för ett såpass galet projekt.

Lycka till som fan, och se till att hålla oss rejält uppdaterade med vad som händer!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
McB skrev:
Låter verkligen som något helt oförglömligt och har man en liten gnutta äventyrslusta i kroppen känner man nog avundsjukan komma krypandes. Jag känner direkt att jag gärna skulle hänga på eller göra något liknande, men är inte redo att offra allt här hemma för ett såpass galet projekt.

Lycka till som fan, och se till att hålla oss rejält uppdaterade med vad som händer!

Jag gick och funderade på att göra en sån här resa tillsammans med en polare i ett år eller två. Inte nödvändigtvis på MC, men nu blev det så. Vi kom i kontakt med Svenska Expeditionssällskapet och det visade sig att några av medlemmarna där också hade funderat på något liknande. Vi slog oss ihop och började planera. När det började bli mer konkret fick min polare kalla fötter och hoppade av. Själv tog jag mig en rejäl funderare om jag verkligen ville göra det här. Det kostar en hel del, speciellt tid. Som tur är har vi fått med ett gäng riktigt bra sponsorer, annars skulle jag ALDRIG ha råd. Well, nu ska jag iaf göra det här. Såna här chanser får man inte många av i livet.

Det jag oroar mig mest för just nu är min fysik. Gubbarna som ska med är ju mer eller mindre världsmästare i speedway etc, så de kommer fixa det här på ren rutin. För min egen del, nybörjare på MC som jag är så kommer det krävas lite mer.

Måste på nåt sätt se till att få tummen ut och börja träna, det här går verkligen inte. Problemet är bara att jag är så förbannat slö när det gäller träning. Skulle lätt kunna sticka ut och kuta 20 km om det inte var snöigt ute, men när man kommer till styrkan.. Nej, vill inte prata om det.

Nu ska jag äta semla :hihi

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Starstriker skrev:
Det jag oroar mig mest för just nu är min fysik. Gubbarna som ska med är ju mer eller mindre världsmästare i speedway etc, så de kommer fixa det här på ren rutin. För min egen del, nybörjare på MC som jag är så kommer det krävas lite mer.

Måste på nåt sätt se till att få tummen ut och börja träna, det här går verkligen inte. Problemet är bara att jag är så förbannat slö när det gäller träning. Skulle lätt kunna sticka ut och kuta 20 km om det inte var snöigt ute, men när man kommer till styrkan.
Det tar en månad sen är du inne i det. Bra kondis är en stor fördel när du styrketränar. Kör igång nu så är du stark som en sibirisk björn när ni drar.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Bingo skrev:
Det tar en månad sen är du inne i det. Bra kondis är en stor fördel när du styrketränar. Kör igång nu så är du stark som en sibirisk björn när ni drar.

Ska bara bli lite fetare först. Brukar komma igång ganska bra med träningen när jag fått nog av min kropp. Tar en temla till :p

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Kul tripp! Roligt att ni ska köra KTM, Evan McGregor (long way around) vart ju nobbade KTM och körde BMW istället... ktm trodde inte dom skulle klara det.

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Pejo skrev:
Kul tripp! Roligt att ni ska köra KTM, Evan McGregor (long way around) vart ju nobbade KTM och körde BMW istället... ktm trodde inte dom skulle klara det.

Såg Long way around idag, kung program! Idag körde dom på ben-vägen genom den ryska tajgan.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Pejo skrev:

Mja, jag har sett deras film (Long way round). Mycket bra film för övrigt, rekommenderar den.

Valet av KTM föll sig ganska naturligt eftersom den hojjen är enklare att skruva på om (=när) något strular. Inte så mycket elektronik där. Själv kan jag INGET om hoj-mek, så jag är glad att några av gubbarna kan sånt där på sina fem fingrar.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring