HansJ skrev:
Det jag känner saknas är detaljinfo om resan, dvs hur ser er planering ut? Hur lång tid räknar ni med, delmål osv. Annars snygg plats!!
Tack, kul att du gillar den. Den gamla platsen ligger på
www.longvoyage.org, och det är där den nya kommer att ligga så fort allt är klart. På den befintliga platsen (den "gamla") finns lite mer info om resan som jag inte hunnit föra över än. Som du ser är det mesta av textmaterialet hämtat direkt från den "gamla" platsen.
Det mesta av det materialet betr rutt och delmål finns redan, dock ej i "web-format". Skall även fylla på med kompletta utrustningslistor etc etc vad det lider. Kommer även skriva en hel del om förarbetet (visum, planering osv). Hinner inte göra allt på en gång. Just nu vill jag bara få upp den nya platsen så fort som möjligt och sen fylla på med mer info efterhand.
Pejo skrev:
Efter att ha sett filmen (Long Way Round) så måste jag nog påstå att jag tror KTM'en blir enklare att hantera, den väger förhoppningsvis mindre
(EDIT)...men det beror ju på hur mycket man lastar förstås... (/EDIT)
Haha. Jo du, vi har konstaterat att de där killarna hade lastat på tok för mycket. Vi ska försöka (obs) att hålla packningen till ett minimum. Iom att vi är ganska många så kan vi ju sprida packningen mellan oss (kokutrustning etc). Att vi dessutom har fyra rejäla bilar som understöd gör ju saken lite enklare. Det är mycket som ska med.... reservdelar, däck, verktyg mat osv osv.
Spinky Spendrup skrev:
Jädrar vad coolt. Får försöka lura med någon på en sådan här resa i framtiden.
Blir det något bloggande så man kan se hur det går under själva resan?
Yeppers. Knappen som heter "The News" kommer att byta namn till "The Log" så fort vi ger oss iväg ut, sedan kommer vi uppdatera sajten via satellitlänk (om vi inte får vägarna förbi nåt internetcafe förståss
)
Allt kommer att skrivas ner och ges ut i bokform när vi kommer hem. Vi funderar även lite på att göra en dokumentärfilm av det hela, men är inte säkra på att vi vill det. Dels kommer det kräva mer av oss, och dels blir vi i så fall tvungna att ta med oss en filmare. Vi får se.