Transformers..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Transformers är en kunglig ruppe av alla anledningar som Rallybrudar inte är det.

Jag har inte sett den än, men jag gillar gamla rallybilar, så upplys mig om vad som är så dåligt i den?

(förutom att dom i den sekvens jag såg läste siffernoter, ett notsystem som kom först på 80 talet, helt klart en miss, men inte så allvarlig för handlingen)

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Det enda jag är lite besviken på i den filmen är Optimus fakkin skjorta till flames. Annars så ser jag framemot uppföljaren.

ROBOTS IN DISGUISE!!

Jag önskar att min hoj var en transfomer, den skulle heta Bummer

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Sätter man sig och tittar på en film med jymdjobbåttar som kan förvandla sig till bilar eller filmer som handlar om spensliga akademiker som blir stora och gröna när de blir arja så kan man inte förvänta sig särskillt mycket....

Att förvänta sig något som ens kan liknas vid substans är lika meningslöst som att förvänta sig en gastronomisk sensation när man går på McD...

....men på samma sätt som en Big mac ibland sitter som en fläskläpp lätt jag mig själv väl underhållas till Transformers.

Notera ordet underhållas... inte ryckas med, inte överraskas, inte fascineras, inte gripas, inte röras till gråt, inte påverkas och bära den med sig efteråt.....

Det resonemanget kan jag lätt köpa. Alltså missförstå mig inte. Jag kan också äta popcorn till Rambo ibland, robotarna gjorde inte det för mig
igår bara.

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X
Tyckte den funkade. Balla effekter iaf.

Sen dom började göra alla effekter på datorer förstår jag inte hur man kan dra till med det argumentet. Visst, skitcoolt i T2 när flytande metall reser sig ur golvet. Asballt första gången man såg sjön med dinosaurier i Jurassic Park. Men allvarligt talat: Nu har de visat att man kan göra fina bilder med dagens rendering farms. I >15 år, faktiskt. Nu är det dags att få lite substans och nyskapande i filmer. :mad:

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Vafan.... Det borde vara olagligt att dissa transformers, lika olagligt borde det vara att dissa Turtles filmerna.

Jag tror iof att vi som växt upp med robotarna har det lite lättare att ta dom till våra hjärtan och minnas tillbaka till tiden då man spöade skiten ur lillebror för att han hade snott Optimus Prime leksaken man fick till jul!

(Bästa tiden i mitt liv!!!!1111)
:pannkyss

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
På tal om film...Låt den rätte komma in...verkar ju vara det mest överreklamerade skiten på mkt länge..kolla gärna trailern på YouTube....om ni tänker Svensson Svensson vs. Dracula från 1977 så fattar ni vad det lutar åt....

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Chief Drifter
Transformers är sjukligt bra. Jag förstår inte hur folk som blir irriterade på förvandlande robotar och "overkligheter" kan vara så fantasilösa. Herregud. Det får fan inte ens vara ett argument! Visst om manuset faktiskt skulle suga och frångå konceptet med Transformers, men man måste ju faktiskt ta hänsyn till att filmen härstammar från en serie/tidning sedan många år tillbaka. Klart som fan man vet hur det slutar. Klart som fan allting är överdrivet och övermäktigt. Det är ju trans-fucking-formers vi snackar om!

Iron Man, Spiderman, Batman, Superman och alla andra asballa figurer har ju alltid varit övermäktiga och från början riktat till den lite yngre generationen. Klart att långfilmerna från 2000-talet blir i samma anda, fast i en "realistisk" tappning.

Nej, Pedro. Jag tänker kalla dig för en wajjner som lipar för att det är så många tolvåringar i världen som faktiskt älskar transformers. Bara för att du inte vågar ha kvar det där lilla barnet i dig som vill gå fram till bioduken och försöka krama Optimus när han spöar skiten ur Megatron!! :tungan

Notera att jag inte skäller på dig eller är superallvarlig. Jag tycker bara att transformers är superhäftiga.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Transformers är sjukligt bra. Jag förstår inte hur folk som blir irriterade på förvandlande robotar och "overkligheter" kan vara så fantasilösa. Herregud. Det får fan inte ens vara ett argument! Visst om manuset faktiskt skulle suga och frångå konceptet med Transformers, men man måste ju faktiskt ta hänsyn till att filmen härstammar från en serie/tidning sedan många år tillbaka. Klart som fan man vet hur det slutar. Klart som fan allting är överdrivet och övermäktigt. Det är ju trans-fucking-formers vi snackar om!

Iron Man, Spiderman, Batman, Superman och alla andra asballa figurer har ju alltid varit övermäktiga och från början riktat till den lite yngre generationen. Klart att långfilmerna från 2000-talet blir i samma anda, fast i en "realistisk" tappning.

Nej, Pedro. Jag tänker kalla dig för en wajjner som lipar för att det är så många tolvåringar i världen som faktiskt älskar transformers. Bara för att du inte vågar ha kvar det där lilla barnet i dig som vill gå fram till bioduken och försöka krama Optimus när han spöar skiten ur Megatron!! :tungan

Notera att jag inte skäller på dig eller är superallvarlig. Jag tycker bara att transformers är superhäftiga.

Hear hear!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Sen dom började göra alla effekter på datorer förstår jag inte hur man kan dra till med det argumentet. Visst, skitcoolt i T2 när flytande metall reser sig ur golvet. Asballt första gången man såg sjön med dinosaurier i Jurassic Park. Men allvarligt talat: Nu har de visat att man kan göra fina bilder med dagens rendering farms. I >15 år, faktiskt. Nu är det dags att få lite substans och nyskapande i filmer. :mad:

Tycker tvärtom, sällan det är SNYGGA datoreffekter.
Tekniken har funnits länge men tex allas favorit Titanic tex. ser ut som skiiit.

Det bara lyser datoranimering och då är det fan inte bra, är det bra ska inte första tanken vara 3D-modell..

Men det beror mer på dåliga animerare/stressade filmprojekt.

Steve-O

#41 R600
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
600rr -05

Kan bara hålla med till 100%
Älskar alla "overkliga" och överdrivna filmer!
Man känner ju sig som barn på nytt, såg Transformers på bio och måste säga att det va den bästa film jag sett på länge (på bio)

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Tekniken har funnits länge men tex allas favorit Titanic tex. ser ut som skiiit.

Det bara lyser datoranimering och då är det fan inte bra, är det bra ska inte första tanken vara 3D-modell..

Framför allt är det brist på god regi som saboterar datoreffekterna, man bränner miljoner på animerade sekvenser och känner att man måste visa varje pixel för att få valuta för pengarna. Matrix 2 och 3 är pinsamma exempel. Ett exempel på en film där man lyckats kombinera cg och gammal hederlig kameraregi är Reign of Fire, man visar inte för mycket och bygger upp spänning och "trovärdighet" (om man kan kalla drakar på engelska landsbygden trovärdigt..) med hjälp av snygg bildhantering. Sen lyckas man lura åskådaren att tro att McConaughey inte är tre äpplen hög vilket är en bedrift.

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Framför allt är det brist på god regi som saboterar datoreffekterna, man bränner miljoner på animerade sekvenser och känner att man måste visa varje pixel för att få valuta för pengarna. Matrix 2 och 3 är pinsamma exempel. Ett exempel på en film där man lyckats kombinera cg och gammal hederlig kameraregi är Reign of Fire, man visar inte för mycket och bygger upp spänning och "trovärdighet" (om man kan kalla drakar på engelska landsbygden trovärdigt..) med hjälp av snygg bildhantering. Sen lyckas man lura åskådaren att tro att McConaughey inte är tre äpplen hög vilket är en bedrift.

haha, världens sämsta men samtidigt bästa film.
tycker den är B men har ändå sett den 2 ggr o gillat den,, hur går de till :va

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X

Nja, har också funderat på det där. Mycket av problemet ligger ju i att man gör "för rena" modeller. Kolla in *shudder* Starwars I-III för glimrande exempel. Varenda backdrop skriker bluescreen helt enkelt för att man inte brytt sig om att göra grejer "realistiskt skitiga".
Men animatörerna har säkert samma ekonomiska begränsningar som manus-"författarna" (om man nu kan ge sig på att kalla dem så, med tanke på att nästan allt som filmas idag verkar vara remakes av remakes...)

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Transformers var asgrym bästa "overkliga" filmen filmen jag har sett hittills, (nästan) allt såg ut som i verkligheten. Om dom bara hade kortat ner killens samtal med föräldrarna och då robotarna vart tvungna att "gömma sig" för att inte upptäckas så hade jag vart 100% nöjd med filmen.
Sen att det blev en liten miss på slutet tänkte man bara på i efterhand.

Jag "vet" hur svårt (han många vänner som sysslar med sånt), hur mycket det kostar och hur lång tid det tar att få allt sådär bra och därför tycker jag att filmen förtjänar ett stort +. :)

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
haha, världens sämsta men samtidigt bästa film.
tycker den är B men har ändå sett den 2 ggr o gillat den,, hur går de till :va
Ja, lågbudget och manuset suger med SF och drakar, hade grymt låga förväntningar första gången jag såg den. :) Men regin och skådisarna gör den sevärd enligt min ödmjuka åsikt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati