Transponder 2007

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Hur köper man bäst (billigast) en transponder? Är det bara genom SVEMO eller www.roadracing.se man kan köpa transponder? Ebay? US? EU?

Finns det ngn standard man ska kolla att produkten efterlever eller är det bara de två som finns på www.roadracing.se som fungerar?

För övrigt verkar beställning via roadracing.se vara begränsat till att minst 20pers vill ha.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nytt köper du inte billigare än på rr.se , beggade eller ibland oanvända kan hittas på ebay och liknande ställen.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har mejlat Nordgren om detta. Får se när han svarat så lägger jag ut det här.

// Mathias

Henrik la ut en tråd i januari om att man kunde beställa transpondrar:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145092&highlight=transponder

Sen fanns det en likadan tråd i rookie-forumet:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=146006&highlight=transponder

STCC AB är ett annat alternativ som man kan köpa en TranX260 transponder ifrån. Men då får man ge 3250:- + 25% moms.

sandstream

Guest
Jag tänker på vikten så det blir en laddbar. På den här nivån kan ett par gram extra elkablar ha stor betydelse :tungan

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Jag tänker på vikten så det blir en laddbar. På den här nivån kan ett par gram extra elkablar ha stor betydelse :tungan

Jag beställde en direct powered. Jag resonerar som så att det är så jäkla mycket man har i huvet, speciellt som rookie, så varje liten sak man slipper hålla reda på är skönt. Dessutom kan man gömma den under kutsen och sedan slipper man pilla med den.

sandstream

Guest
Jag beställde en direct powered. Jag resonerar som så att det är så jäkla mycket man har i huvet, speciellt som rookie, så varje liten sak man slipper hålla reda på är skönt. Dessutom kan man gömma den under kutsen och sedan slipper man pilla med den.
Jag ska påminna dig när du förlorat en placering med en tusendels sekund :D

En fördel med den laddbara är väl att de så småningom kan säljas även till fordon som inte har batteri eller är jag ute och cyklar nu?

EDIT: Beställde en DP mot bättre vetande :)

Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag ska påminna dig när du förlorat en placering med en tusendels sekund :D

Är det så? Säg att det är målgång... och jag har transpondern bak i kutsen och ligger 22 cm före Jorpes med transpondern fram i kåpan... blir jag efter Jorpes då? Bara för att hans transponder kom 14 cm före min över mållinjen?:confused:

Någon har förklarat detta någon gång men jag har glömt...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2798584 Är det så? Säg att det är målgång... och jag har transpondern bak i kutsen och ligger 22 cm före Jorpes med transpondern fram i kåpan... blir jag efter Jorpes då? Bara för att hans transponder kom 14 cm före min över mållinjen?:confused:

Tror Sandstream menar att han förlorar en tusendel på att ha den tyngre versionen av trnsponder.

sandstream

Guest
Är det så? Säg att det är målgång... och jag har transpondern bak i kutsen och ligger 22 cm före Jorpes med transpondern fram i kåpan... blir jag efter Jorpes då? Bara för att hans transponder kom 14 cm före min över mållinjen?:confused:
Neutral har förklarat det gaska nyligen och det är "måldomaren" som avgör vem som är först över linjen, inte transpondern. Har dock svårt att se att en måldomare ska kunna hinna med att se vem som är först om det kommer en klunga på fem-sex man som slåss om tex sjundeplatsen.
Tror Sandstream menar att han förlorar en tusendel på att ha den tyngre versionen av trnsponder.
Ja, jag gjorde ännu ett misslyckat försök att vara rolig.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Nu har jag druckit några pilsner men borde inte den uppladdningsbara versionen innehålla batterier som i sin tur borde väga mer än kabeln som den direktdrivna har :)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ja, jag gjorde ännu ett misslyckat försök att vara rolig.

Du är rolig!!!! skrattade i en lååååååååååång stund! Så gråt inte!:D

Neutral har förklarat det gaska nyligen och det är "måldomaren" som avgör vem som är först över linjen, inte transpondern. Har dock svårt att se att en måldomare ska kunna hinna med att se vem som är först om det kommer en klunga på fem-sex man som slåss om tex sjundeplatsen.

Hade för mig att det var så. Följdaktligen har jag den Lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångt fram! Tänk om man skulle förlora till Jorpes pga en sån grej!:huvet

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...