transponder 2009

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Eller så kopplar man inte direkt till batteriet, utan till ngn av de oanvända kontakterna (som t ex belysning) så att transpondern bara spänningssätts när tändningen är på. Behöver man inte tänka på att ladda vare sig transponder eller batteri.

Att man kan göra som du beskriver har jag vetat hela tiden! Jag har bara inte velat ha den så! Jag tycker om att ladda batteriet varannan vecka!:gnissla

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
varför välja?

till den laddbara följer det med ciggladdgrej, plocka isär och montera laddfästet på lämpligt ställe på/i hojen koppla på samma sätt som den utan batterier...

fördel? att man kan hyra ut den till sånna som inte köpt egna på tävlingar för en billigare peng än arrangören fixar det... och vips har man snart tjänat ihop sin transponder ;)

själv kör jag med laddbart, priset är inte så stor skillnad... och det är lika stor risk att glömma transponder som nyckel till hojen ;) eller hur mossberg?

#7 WALLENBORG

Nu #4 i superbike
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
08 HONDA CBR1000RR
Finns inga TranX 260 DP kvar och kommer inte att köpas in till nästa gruppköp
enligt Nordgren.
Endast den vanliga 260 kommer att erbjudas.
Jag beställde nyss en DP från http://www.hssports.co.uk
Priset med frakt slutade på knappt 3100 kr, vilket ingen annan butik ens kunnat komma i närheten av.. :tummenupp
Får se när den dyker upp bara :rolleyes:

#7 WALLENBORG

Nu #4 i superbike
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
08 HONDA CBR1000RR
Hämtade ut transpondern på "posten" (läs ICA..) en vecka efter beställning.
Snabb och smärtfri lev.
Slutade på 3090kr med frakt (£267 + ca 75kr i bankavgift för utlandsbetalning):tummenupp

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Hämtade ut transpondern på "posten" (läs ICA..) en vecka efter beställning.
Snabb och smärtfri lev.
Slutade på 3090kr med frakt (£267 + ca 75kr i bankavgift för utlandsbetalning):tummenupp
Jag beställde en DP från amb hemsida billigare... 2986 kronor :)

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
Information 2009-01-28
Det finns drygt tiotal transpondrar modell TranX260 kvar och de säljs till de som som först bokar. Bokning görs genom mejl till Henrik Nordgren efter det får ni en bekräftelse på om det finns någon kvar. Efter det har ni 10 dagar på er att betala.

Anledningen till att det årliga gruppköpet upphör är att AMB endast ger rabatt vid beställning av 100st av en modell samt att deras leverans har strulat de senaste 3 åren.

http://www.roadracing.se/forms/transponder/

Razz

The race is on!
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
r6 -03
Vid licenskursen i höstas nämndes att det eventuellt skulle bli en annan typ av transpondrar i år, varvid vi avråddes från att köpa redan då. Blev inget av det eller? Utan de är de gamla vanliga som gäller?

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Vid licenskursen i höstas nämndes att det eventuellt skulle bli en annan typ av transpondrar i år, varvid vi avråddes från att köpa redan då. Blev inget av det eller? Utan de är de gamla vanliga som gäller?

Det låter väldigt konstigt...

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
1976 Yamaha 750

Det måste väl varit någon "drömmare" som sagt det. Vilken kurs var de där du fick den upplysningen?
Det finns väl inte någon annat fabrikat på transpondrar som är kompatibla med AMB´s härskande system.

Razz

The race is on!
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
r6 -03
Det måste väl varit någon "drömmare" som sagt det. Vilken kurs var de där du fick den upplysningen?
Det finns väl inte någon annat fabrikat på transpondrar som är kompatibla med AMB´s härskande system.

Jag har verkligen ingen koll på sånt. Men kursen var i anderstorp i september och ja tror det var skalman som sa det (inte säker, ledsen om ja tar fel).

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000

Vi avrådde ingen att köpa. Det finns en ny modell av AMB som har inbyggd laptimer, men denna kräver en annan utrustning på banan. Priset är dock inte så attraktivt, såg jag. 1475 EUR.

Last edited:

#7 WALLENBORG

Nu #4 i superbike
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
08 HONDA CBR1000RR
Jag beställde en DP från amb hemsida billigare... 2986 kronor :)

Inte för att vara taskig men glömde du räkna med momsen (VAT)? :glömdet
Priset på AMB's sida för en DP är 327 EUR med VAT, blir ca 3450 kr.
Eller köpte du genom ditt/någons företag?:tummenupp

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Jag har en 260dp för 2500kr inkl frakt pga utebliven rr satsning om nån vill ha:tummenupp

Såld !

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj