Nr:18
Snabbare än Don Queer
Det spelar ingen roll, "målfoto" gäller vid tveksamheter, inte transpondern.
Har under mina 5 säsonger inom RR aldrig sett en enda målkamera. Har jag missat nåt då?
Det spelar ingen roll, "målfoto" gäller vid tveksamheter, inte transpondern.
Det är väl bara att titta på totaltiden??
Risken att den är exakt samma är väl ytterst liten...
Först över linjen kommer att ha den kortaste totaltiden.Totaltiden? Det är väl först över linjen som gäller, annars tappar väl kvalet sin mening?
Först över linjen kommer att ha den kortaste totaltiden.
Inte alltid.
Vid eventuell omstart efter tex en krasch så kan den som kommer först över mållinjen fortfarande bli tvåa eller sämre.
Helt rätt, men då är det ju ett delat race och den som är först över mållinjen är snabbast i respektive del.Inte alltid.
Vid eventuell omstart efter tex en krasch så kan den som kommer först över mållinjen fortfarande bli tvåa eller sämre.
shit har iaf inte råd med någon transponder så det blir väl att pröjsa 500 spänn lr låna av någon som inte tävlar just den helgen
Det är väl bara att titta på totaltiden??
Risken att den är exakt samma är väl ytterst liten...
Körde första säsongen förra året i R-1000 fick låna transponder på support tävlingar till sm.Men på 2 st b-race fick jag hyra.Jag skulle köpa om jag hade råd,för det var ett jäckla jagande efter transpondrar.Helt rätt, men då är det ju ett delat race och den som är först över mållinjen är snabbast i respektive del.
Om en som står i första led får samma totaltid som en som står i sista led så kommer han från första ledet vara först över mållinjen med typ 50 meter...
hmm de e förstås tiden börjar ju ticka när man passerar mållinjen eller där den känner av transpondern. Tänkte inte på det.
Tänkte att allas tid började ticka samtidigt... Om det var så att alla skulle börja ticka samtidigt då skulle det vara lätt att se vem som var 1,2,3:a osv..
Funkar en AMB 160 eller måste man ha en 260?
Om man hittar en begagnad 160 funkar den (förutsatt att transpondern funkar, ja) på banorna eller har man bytt "system" så att man måste ha en 260?
//Peter
Så var mitten av april här. Någon som fått sin transponder med posten?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|