Transpondrar kan nu beställas på rr.se

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
All info finns på

http://www.roadracing.se/Sections/Forms/Transponder2006/

Tänk på att jag inte tar emot beställningar per mejl eller PM utan alla beställningar måste göras på hemsidans formulär.

Mvh
Henrik Nordgren

PS Att det dragit ut på tiden med beställningen för 2006 beror på att AMB först inte ville lämna någon mer rabatt, men efter mycket diskuterande så har jag fått till en uppgörelse som gör det billigare för er förare att köpa era transpondrar via roadracing.se.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
"(undantaget de som löst ut sin licens för första året)"

Körde några tävlingar på engånslicens förra året, och hade amatörlicens för hela året.

Är det när man löser B-licens som räknas eller måste jag köpa/hyra transponder nästa år för dom få tävlingar som jag tänker köra?

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
norrlansguld skrev:
"(undantaget de som löst ut sin licens för första året)"

Körde några tävlingar på engånslicens förra året, och hade amatörlicens för hela året.

Är det när man löser B-licens som räknas eller måste jag köpa/hyra transponder nästa år för dom få tävlingar som jag tänker köra?
Funderade i samma banor :va
Vi körde på engångslicenser förra året, vad gäller då? Vi har ju inte löst ut någon "hel licens" :confused:

smell the smoke

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda CBR 600 RR
Ynkligt

Det är väl sagt tusen ggr förr, men det är ju ynkligt att man ska hålla arrangören med tidtagningsutrustning. Det här är ju snäppet värre än att betala extra för el (använder inte ALLA el?). Snart ska man väl ta med sig egna funktionärer oxå... :mad:

Jaja, man får väl köra SO istället då. :rolleyes:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nordgren skrev:
PS Att det dragit ut på tiden med beställningen för 2006 beror på att AMB först inte ville lämna någon mer rabatt, men efter mycket diskuterande så har jag fått till en uppgörelse som gör det billigare för er förare att köpa era transpondrar via roadracing.se.
Det tackar vi så mycket för :)

Är det lätt att koppla in "Personal TranX260 Direct Powered Transponder unit"?

smell the smoke skrev:
Det är väl sagt tusen ggr förr...
Ja, minst tusen gånger. Oavsett omständigheterna så har någon lagt ner mycket arbete på att förhandla fram rabatter åt oss...

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
De som löst ut sin licens står det.. alltså, engångslicensare förra året behöver INTE köpa i år om de tänkt köpa..

så uppfattar jag texten iallafall ;)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
håkan skrev:
De som löst ut sin licens står det.. alltså, engångslicensare förra året behöver INTE köpa i år om de tänkt köpa..

så uppfattar jag texten iallafall ;)

"Löser" man inte ut engångslicensen då? Klurigt..

6008pro

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
aprilia rs
smell the smoke skrev:
Det är väl sagt tusen ggr förr, men det är ju ynkligt att man ska hålla arrangören med tidtagningsutrustning. Det här är ju snäppet värre än att betala extra för el (använder inte ALLA el?). Snart ska man väl ta med sig egna funktionärer oxå... :mad:

Om alla kan ta med en funktionär, så skulle vi kunna få bättre/säkrare tävlingar. Troligen billigare startavgifter.

Arrangören har redan tidtagningsutrustningen. Problemet är att du inte kan "ses" i detta system utan att ha egen identitet!!

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
smell the smoke skrev:

Skaffa en billigare hobby om du inte tycker du har råd med racing.

/Joakim

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Axxexs skrev:
"Löser" man inte ut engångslicensen då? Klurigt..

den utlöser man en gång per tävling. vad jag tolkar de som "löst ut sin licens" är när man betalat in 2450kr till SVEMO och fått en plastbricka!

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
håkan skrev:
den utlöser man en gång per tävling. vad jag tolkar de som "löst ut sin licens" är när man betalat in 2450kr till SVEMO och fått en plastbricka!

Står inte specificerat B, Classic, Junior, eller engångslicens. Bara "löst ut sin licens för första året".

Engångslicensen är ju också en licens även om man valt att lösa ut en sån för att man bara ska köra ett race det året.

Löser man ut någon slags licens år två, räknat från första gången man löst ut någon slags licens, så får man nog räkna med att ha egen transponder. Oavsett om man haft licensen på en plastbricka eller ej.

Så läser jag det som iaf. Men jag gissar att man kommer vara extra schyssta detta året eftersom det är nytt även för b-förare.

Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Kapar tråden lite för en fråga om man ska köra erf så måste man väl ändå ha egen Transponder vare sig man är B förare lr A :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vilken "ska" man ha :confused:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Åsa skrev:
Den dyraste så klart, gubbe :fatta!
Ok, är det bara för att den är dyrast eller finns det några fler fördelar? Slippa tänka på uppladdning låter rätt bra...

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Bingo skrev:
Ok, är det bara för att den är dyrast eller finns det några fler fördelar? Slippa tänka på uppladdning låter rätt bra...
Slippa uppladdningen, vad jag kan utläsa. Helt klart värt dom extra slantarna.

Gottis skrev:
okej då hjälper det inte att jag flyttar hem till gotland igen då :rolleyes:
Jo, det blir ju bättre för Göteborgarna :hihi men du får ändån köpa en transponder :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept