Transport av hoj från England?

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
R-hoj
Någon som har tips på företag som kan sköta transport av en hoj från England till Stockholm? Mark Jennings känner jag redan till. Inga andra?

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
tja du har ju DSV, schenker och alla dom andra om du inte är nöjd med Marks service och fantastiska priser.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
har själv anlitat mark j, funkade klockrent enligt mina erfarenheter har du några andra erfarenheter av mark? tycker åsså att 6000:- var ett skäligt pris!

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
R-hoj
Jag har inga erfarenheter av Mark´s service, men den verkar ju vara väldigt bra. Dock tycker jag att de 7.000:- han ville ha är lite mycket i min smak. Körde för några år sedan med en speditör som fixade detta dörr till dörr för ca. 4.000:-. Nu ville dom också ha runt 7.000:-. Kanske bra på sitt sätt, då jag isåfall slipper ägna tid åt att hämta hojen Västerås.
Ska kolla med några firmor till i veckan så får vi se om det går att komma ner lite. Om man får hojen inpackad i en låda, som är belastningsbar (går att lasta lite ovanpå), så har jag hittat en som grejar det för under 5.000:- dörr till dörr.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag har inga erfarenheter av Mark´s service, men den verkar ju vara väldigt bra. Dock tycker jag att de 7.000:- han ville ha är lite mycket i min smak. Körde för några år sedan med en speditör som fixade detta dörr till dörr för ca. 4.000:-. Nu ville dom också ha runt 7.000:-. Kanske bra på sitt sätt, då jag isåfall slipper ägna tid åt att hämta hojen Västerås.
Ska kolla med några firmor till i veckan så får vi se om det går att komma ner lite. Om man får hojen inpackad i en låda, som är belastningsbar (går att lasta lite ovanpå), så har jag hittat en som grejar det för under 5.000:- dörr till dörr.

flyg dit o kör den hem?
7000 får man ju en rätt bra semester för...

Brit

Is lost in translation...
Gick med
9 May 2007
Hoj
Something old, something new, something borrowed and something blue
Jag kan hjälpa dig med detta, skickar mitt nummer.
Varnar dock för att jag talar dålig svenska men bra engelska.

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250

Snabb gissning är att säljaren (speciellt om det är firma) kommer vilja ha minst 2000:- och kanske mer för att snickra en rejäl låda där hojen ryms, kan bindas fast och det kan staplas andra tunga varor ovanpå. Är nog inte alla som har hojfraktlådor som de vill bli av med ståendes bakom huset.

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
R-hoj
Har man tur så kan handlarna ibland ha dom burar/häckar kvar som de nya hojarna kommer i, men man skall ha tur som sagt. Köpte en hoj från Tyskland för några år sedan. Killen som sålde den gick till en hojhandlare och fick en sådan bur som han sedan placerade hojen i. Fick ta bort kåpglaset och backspeglarna bara.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy