Tror att det är fler än jag som försöker dra ner så mycket som möjligt på kostnaderna för att kunna köra rr på amatör nivå, som tex köra på beg däck och byta olja vartannat år. På jobbet idag fick jag en riktigt snilleblixt Varför inte åka kollektivt till och från banan istället för att behöva skaffa sig ett dyrt släp/skåpbil som behöver underhåll och kostar en massa bensin/diesel. Som för mig så skulle tex en tur till och från anderstorp kosta mig knappt 100 spänn om jag åkte buss jämfört med 500-600 spänn med skåpbilen. Visst om man åker buss så kanske man inte kan ta med sig halva verkstan till banträffen eller sex olika par slicks utan man kanske måste prioritera vad som är viktigt! I mitt fall så är det hoj, skyddsutrustning, depåstöden och däckvärmarna. Skyddsutrustning kan man ta på sig, däckvärmarna lägga i en liten ryggsäck och ta ett rep, binda båda ändarna i depåstöden så att det blir som en ryggsäck sen är man redo att åka till bana
Tror ni att det är genomförbart? Är det någon som har testat att åka buss med hojen?
Mvh Oskar
Tror ni att det är genomförbart? Är det någon som har testat att åka buss med hojen?
Mvh Oskar