Transport till och från banan

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Tror att det är fler än jag som försöker dra ner så mycket som möjligt på kostnaderna för att kunna köra rr på amatör nivå, som tex köra på beg däck och byta olja vartannat år. På jobbet idag fick jag en riktigt snilleblixt :) Varför inte åka kollektivt till och från banan istället för att behöva skaffa sig ett dyrt släp/skåpbil som behöver underhåll och kostar en massa bensin/diesel. Som för mig så skulle tex en tur till och från anderstorp kosta mig knappt 100 spänn om jag åkte buss jämfört med 500-600 spänn med skåpbilen. Visst om man åker buss så kanske man inte kan ta med sig halva verkstan till banträffen eller sex olika par slicks utan man kanske måste prioritera vad som är viktigt! I mitt fall så är det hoj, skyddsutrustning, depåstöden och däckvärmarna. Skyddsutrustning kan man ta på sig, däckvärmarna lägga i en liten ryggsäck och ta ett rep, binda båda ändarna i depåstöden så att det blir som en ryggsäck sen är man redo att åka till bana :)

Tror ni att det är genomförbart? Är det någon som har testat att åka buss med hojen?

Mvh Oskar
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Ska du ha hojen med dig på bussen?

Har du en reggad hoj så kan du väll köra den dit, skicka däckvärmare och stöd med någon annan som ska dit.

Hoppa att köra ett pass istället så spar du 200 kr soppa och däckskostnad......
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Ska du ha hojen med dig på bussen?

Har du en reggad hoj så kan du väll köra den dit, skicka däckvärmare och stöd med någon annan som ska dit.

Hoppa att köra ett pass istället så spar du 200 kr soppa och däckskostnad......

Ja det var tanken att ta med hojen på bussen för att spara pengar :) Nej det är en ren banhoj så vore inte lämpligt att köra den till banan. Oavsett vad så tror jag att det blir billigare att åka buss än köra till banan med hojen
 

mojja83

Guest
Att åka hoj är inte en allmän rättighet än mindre att få köra på bana.
Om man försöker spara in några kronor på att kämpa sig dit i en buss vill jag inte ens veta vad mer man sparat in på:confused::confused:

Samåk med någon polare eller åk på en banträff mindre men jag tror inte det är genomförbart att få med sig hoj + utrustning på en buss.

Och hur tar du dig mellan busshålls platsen och banan? och hur får du hojen ner till busstation till att börja med?
 

Töreboda

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Ort
Töreboda
Hoj
Honda CBR 1000 F 1988
Vill inte vara elak men det verkar som någon kört omkull utan att ha hjälmen på rätt ställe..
 

mojja83

Guest
Tänkte jag med på :va
Och vad jag vet efter att jag bodde där så ser det ganska normala ut.

Gör som jag.
Nissan Micra a 0.65 milen och släpkärra :tummenupp

Allt under 2 ton är inte bruksbil. Nissan micra + släpkärra måste vara enormt psykist påfrestande?
 

Magnuse

#96
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Honda CBR 600 RR-06
Annars är det billigt att spela schack!:yoparty
Helt ärligt, finns väl ingen buss som tar med en motorcykel???
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Varför inte försöka dela på alla kostnader med en vän som också åker bana? Släp, verktyg, soppa kostnader.

bara det underlättar som fan, blir roligare och drar ner kostnaderna mist 40%
 

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Ort
Oslo
Hoj
R108
VW transporter 1.9tdi eller 2.5tdi med chipbox. Drar hur lite som hälst ;-) 350 kr skatt i mnd och några hundringar i försäkring:tummenupp
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Vilken konstig idé!!

Jag åkte dock också kollektivt till race, jag delade en Dodge van med en polare eller delade släp, det är lite mer praktiskt känns det som. Ett släp får man pengarna tillbaka på så det är ett utlägg man får tillbaka när man säljer.
 

Strandiz

#99 Team LB Racing
Gick med
17 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R Ninja 2006
Och hur tar du dig mellan busshålls platsen och banan? och hur får du hojen ner till busstation till att börja med?[/QUOTE]

va menar du nu? kan man inte hänga upp hojen i depåstöden, utapå däckvärmarryggsäcken och promenera till banan:hihi
?
 

mojja83

Guest
Och hur tar du dig mellan busshålls platsen och banan? och hur får du hojen ner till busstation till att börja med?

va menar du nu? kan man inte hänga upp hojen i depåstöden, utapå däckvärmarryggsäcken och promenera till banan:hihi
?[/QUOTE]


Hahaha. Attans att jag inte tänkte på det :D:D
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Är la äna kämpigt att få in den i bussen om man är ensam o göra det, om det inte är en sån låg utan trappa.

Tur att jag har bara min racebarna bara några meter bort men har kämpig trappa den ska upp för :gnissla
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top