Helt rätt, har kört många mil med cross- och RR-hojar fästa med tre spännband.
Är man nervös spikar man 2 st halvmeterlånga reglar i släpets golv som stöttar framhjulet i sidled.
Alltid öppen kärra så man ser hojen i backspegeln och kan ingripa ifall något går fel.
Baklämmen till öppna kärror duger oftast som ramp och man kör lätt upp den ensam med hjälp av motorn.
Till de som snackar om skadligt sprut: Hur undgår ni det när ni åker på hojen?
Är man nervös spikar man 2 st halvmeterlånga reglar i släpets golv som stöttar framhjulet i sidled.
Alltid öppen kärra så man ser hojen i backspegeln och kan ingripa ifall något går fel.
Baklämmen till öppna kärror duger oftast som ramp och man kör lätt upp den ensam med hjälp av motorn.
Till de som snackar om skadligt sprut: Hur undgår ni det när ni åker på hojen?
Sen två spännband framåt, ett till varje hörnen. Spänn ner men inte alltför djävla hårt. Och ett spännband snett bakåt(räcker i regel) så inte bakändan studsar i sidled...