Bakgrunden till denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3604209&postcount=2232
Då har man varit i kontakt med säljaren av min kära hoj.
Dom har gett mig 6månaders garanti på hojen och är helt med på att den ska repareras och att det ska gå under garanti, fine.
Men sen kommer problemen, säljaren ligger nämligen i stockholm och eftersom hojen inte kan köras måste jag fixa transport.
Eftersom jag sålt bilen så måste jag hyra antingen bil+släp eller en skåpbil för att köra fram och tillbaka, vilket kommer att kosta några tusen, några tusen som jag också gärna skulle vilja använda till annat.
Jag har därför varit i kontakt med Konsumentverket, där dom säger att jag har rätt att kräva 18kr/mil i ersättning samt att säljaren måste ersätta hyra för transportmedel.
Nu när jag har pratat med säljaren så är vi som sagt helt överens om garantibiten, men transportersättning är han inte alls lika samarbetsvillig med
Hur bär jag mig åt nu?
Vem vänder jag mig till?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3604209&postcount=2232
Då har man varit i kontakt med säljaren av min kära hoj.
Dom har gett mig 6månaders garanti på hojen och är helt med på att den ska repareras och att det ska gå under garanti, fine.
Men sen kommer problemen, säljaren ligger nämligen i stockholm och eftersom hojen inte kan köras måste jag fixa transport.
Eftersom jag sålt bilen så måste jag hyra antingen bil+släp eller en skåpbil för att köra fram och tillbaka, vilket kommer att kosta några tusen, några tusen som jag också gärna skulle vilja använda till annat.
Jag har därför varit i kontakt med Konsumentverket, där dom säger att jag har rätt att kräva 18kr/mil i ersättning samt att säljaren måste ersätta hyra för transportmedel.
Nu när jag har pratat med säljaren så är vi som sagt helt överens om garantibiten, men transportersättning är han inte alls lika samarbetsvillig med
![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
Hur bär jag mig åt nu?
Vem vänder jag mig till?