Hejsan, belysningen slutade funka på min Husaberg 650 -04 i höstas innan den ställdes in för vintern, kikade på detta i helgen som var och såg då att statorn var kass. En tråd i lindningen hade gått av. Denna har jag lämnat iväg nu till en som ska linda om den för mig men jag funderar nu på om jag borde undersöka regulatorn också, kan den ha gjort att statorn har gått sönder?
Det var nämligen som så att någon av dom sista gångerna jag körde i höstas och skulle ha igång den dagen efter så hade jag helt plötsligt ingen kräm i batteriet, det var stendött. Ganska nytt Shido Litiumbatteri och den startade ju dagen innan då den hade stått längre tid sedan den användes senast än ett dygn som det var nu. Vad tror ni? Jag får åka och skruva loss regulatorn och mäta upp den.
Huvudfrågan är alltså, kan en kass regulator göra att statorn bränner?
Mvh Kenny
Det var nämligen som så att någon av dom sista gångerna jag körde i höstas och skulle ha igång den dagen efter så hade jag helt plötsligt ingen kräm i batteriet, det var stendött. Ganska nytt Shido Litiumbatteri och den startade ju dagen innan då den hade stått längre tid sedan den användes senast än ett dygn som det var nu. Vad tror ni? Jag får åka och skruva loss regulatorn och mäta upp den.
Huvudfrågan är alltså, kan en kass regulator göra att statorn bränner?
Mvh Kenny