Trasig tempmätare GSX 750ES

Vasakent

Ny medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Suzuki gsx 750es
Har funderat på varför temperaturmätaren visar fullt utslag då jag slår på tändningen men sen när motorn har startat så visar den ingenting. Ska man söka felet på själva mätaren eller är det temperaturgiavaren som kan ha fel?

Var någonstans på hojen finns givaren?

Kan det även vara nåt annat som är fel, tex dålig kontakt någonstans eller nåt.

Har haft upp själva mätaren o sett att alla kontakter är rena o sprayat dem med kontaktspray. Så har jag kollat att ledningarna där är hela o sitter fast.

Nån som har nåt bra tips? Skulle vara bra om jag fick den att fungera så man kan se om den blir varm, hur fort den blir varm, om den blir för varm osv.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Följ alla kablar från mätarn så hittar du givarn :tummenupp Passa även på att kolla så att alla höljen är hela, ingen sladd har gått av och kontakterna sitter som dom ska på givarn. Ser allt det bra ut så lossa givarn, mät den kall och sen kokar du upp vatten och ser vad du får för värden lite då och då mellan +20 och +100 grader. Är det linjärt så får du kolla vad du ska ha, mätarn kan ju vara kass, tex jordfel i "instrumentpanelen", är det inte linjärt så är ju givarn skrot :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...