Trasigt ställ (vad begära)

efji

900 Grappen
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
ZX9R
Köpte ett skinställ hos Lelles förra hösten och här om dagen upptäckte jag att dragkedjan mellan jacka och byxa börjat släppt från byxorna. Ringe nu och hörde med dem och de skulle skicka in det för lagning och det tog minst två veckor. Det är ju inte alls skoj, men vill ju inte att det ska gå sönder ännu mera så man måste väl göra det.

Men till frågan låter det verkligen rimligt att vänta i minst två veckor på att få det lagat har kanske haft stället på mig 15 gånger max. Jag skulle vilja ha ett nytt inte något lagat.

Hur skulle ni göra/ hur har ni gjort!?!

//Fredrik

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
Sällan att dom går med på att ge dig ett nytt tyvärr...
men jag hade krävt att dom lånat ut ett ställ till dig under tiden åtmindstonde!!
Så du inte blir helt strandad.... :)

"Morpheus"

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Ninja
Köpte ett skinställ hos Lelles förra hösten och här om dagen upptäckte jag att dragkedjan mellan jacka och byxa börjat släppt från byxorna. Ringe nu och hörde med dem och de skulle skicka in det för lagning och det tog minst två veckor. Det är ju inte alls skoj, men vill ju inte att det ska gå sönder ännu mera så man måste väl göra det.

Men till frågan låter det verkligen rimligt att vänta i minst två veckor på att få det lagat har kanske haft stället på mig 15 gånger max. Jag skulle vilja ha ett nytt inte något lagat.

Hur skulle ni göra/ hur har ni gjort!?!

//Fredrik

Den kommer bli lagad, det är standard. Måste tyvärr erkänna att mina 2 tidigare dainease ställ gått in för att sys om. Dock så släppte inga mer stygn.
Dåliga sömmar på skinnställ är ganska vanligt. Själv anser jag ett lagat bättre än ett nytt, då även det nya kan krångla.
www.konsumentverket.se är kanske en bra länk om du vill få mer skinn på näsan.

efji

900 Grappen
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
ZX9R
Den kommer bli lagad, det är standard. Måste tyvärr erkänna att mina 2 tidigare dainease ställ gått in för att sys om. Dock så släppte inga mer stygn.
Dåliga sömmar på skinnställ är ganska vanligt. Själv anser jag ett lagat bättre än ett nytt, då även det nya kan krångla.
www.konsumentverket.se är kanske en bra länk om du vill få mer skinn på näsan.

Jo det är en bra sida helt klart! Misstänkte att de skulle få laga det utan att jag hade nått att säga till om direkt. Har haft en del saker genom åren som gått sönder.

Och det kanske du har rätt i lagat är bättre än nytt, jag tänker ivartfall tänka så.

Sen ska jag begära ett låne så jag som sagt inte blir strandad...funderar på att ta hojen dit med stället på mig och sen spela jätteförvånad :)

Tack för svaren!

Kör lungt där ute på gatorna.

eightbug

Medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
2002, Honda, CB900F Hornet
Min dragkedja pajade åxå efter endast ett par gångers användning. Det är ett Dainese köpt på Lelles. Jag ringde dem och de bad mig skicka upp/ lämna in plagget och det skulle ta 2v att få det fixat. Detta pga att de skickar kläderna till Malung för att få dem lagade. Jag föreslog att jag själv kunde lämna in kläderna i Norrköping och få dem lagade hos typ skomakare/skräddare och skicka kvittot för att få ersätting. Detta var ok för lelles. Kanske kan vara ett alternativ....

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Jag fick en trasig dragkedja på mitt ställ som jag köpt hos Lelles, det tog max en vecka sen var det tillbaka och lagat. Det kan jag inte klaga på. Anita rockar!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
När det gäller utr. så är Lelles the shit. Gäller f.ö deras välvilja i stort, även om de (som alla andra) för konsumenten har lite för stora problem med underleverentörer ibland.

Det är bara att hoppas på det bästa och lämna in det, ju förr du får in det, desto snabbare får du det tillbaka!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy