Trasigt tegel i Sthlm?! - Tegelkross

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Någon som skall/har bytt tak på sommarstuga eller gästhus eller annan mindre byggnad och har fått en hög med tegelpannor över?

Jag är på jakt efter trasiga/krossade tegelpannor som motsvarar ca 50kvm.

På blocket säljer alla sina beggade och hela takpannor men jag är alltså ute efter krossade dito.

Någon som har en hög att skänka bort så ordnar jag frakten?

Sprida ut istället för grus på en uteplats eller något? :va

Jo, inte långt ifrån sanningen.
Har en eländig slänt som jag försökt få fason på ett tag. För tillfället ligger det täckbark där men det sluttar lite för mycket så skiten rinner på en hel del ställen. Såg någon som täckt en liknande yta med tegelkross och såg bra mycket bättre ut så jag tänkte stjäla idén.

Du kan få komma förbi och hämta. Farsans lada rasa i vintras gott om trasigt tegel!:näsblod

tja.. om du inte bott i stockholm kan jag säga såhär,

Vi har enog med tegel/trasigt tegel för att kunna utbygga ett hus längre bort.. och de finns fortfarade kvar till 2 såna jobb :)

Krossa själv med slägga? Det håller jag på med hemma efter takbyte och lite fixa-o-dona i trädgården. Så får man utlopp för, tja nåt... :)

Krossa själv med slägga?

Det kan jag iofs tänka mig att göra men jag hoppades att komma över lite gratis trasigt tegel i utbyte mot transporten istället för att betala för helt tegel.

Du kan få komma förbi och hämta. Farsans lada rasa i vintras gott om trasigt tegel!:näsblod

Jag ska börja med att se om det är någon som har en rasad lada i närförort. :näsblod

Last edited:
Annars kan det ju vara en idé att ringa närmsta byggåtervinning? Även om de inte saluför krossat tegel kanske de har en aning om var man ska leta.

Edit: Närmsta verkar vara
"Byggåtervinning i Vallentuna AB" Resten får du googla själv ;)

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back