jimmy w
Ny medlem
Vart kan jag köpa en tre-modd till min gsxr750-99:a?
Här i Sverige!
Här i Sverige!
Micke skrev:Hur mycket skillnad gör en sån här TRE-mod. Funderar om man ska skaffa det eller inte...
divez skrev:En tremod gör så att din hoj tror att den högsta växeln är i och ställer därför
tänkurvan enligt den växeln.
En tre mod är alltså ett motstånd som kostar 2 kr på elfa och en låda med
kontakter som kostar lite mer.
Att betala 1500 för ett motstånd tycker jag är vansinne.
jag gjorde min egen och har för mig att det var ett 6.8k ohms motstånd man
använde.
bli inte lurad..
det är inte som att det kommer kännas att du har lustgas i cykeln.
http://home.iprimus.com.au/stevebm/ssatret.html
newbee skrev:Harkel... Lurar inte Tre-mod boxen å tro att den alltid kör på 5:ans växel eftersom där ä tändkurvan å avgasporten fullt öppen + att hastighetsspärren inte går i eftersom den inte vet att du har 6:an i
PS! Skaffa en switchad för hojen kan gå illa när den e kall..
Ericsson skrev:Jag hade en TRE-mod på min 2001 600:a. Den gör INGEN skillnad ALLS.
För en 1000 kan det kanske vara lönt för att slippa toppfartsspärren men annars är det mest båg.
Man har provat att bänka men inte sett någon positiv förändring alls, snarar tvärt om. Man säger att gassvaret blir bättre, men hur dåligt gassvar har en GSX-R egentligen...
Lägg pengarna på en PCIII:a i stället.
Jag köpte en "modifierad" tre av s-racing 645:- har jag för mig att den kostade..Den är automatiskt urkopplad när friläget är i så att hojen inte ska bli svårstartad när den är kall...och jo jag tycker mig märka skillnad till det bättre på 1-3 ans växel!! Den käns kvickare på gasen på nåt vis... första gången jag körde med den på var efter vinter dvalan och jag kände ingen JAHOO skillnad men när jag provade att ta bort den igen så märktes det direkt att hojen blev segare !! för tremodden på min hoj...resultatet blir säkert olika från hoj till hoj....men prova vettja....jimmy w skrev:Vart kan jag köpa en tre-modd till min gsxr750-99:a?
Här i Sverige!
Köpte en tre-mod till min 1000 -01. Det där med toppfartspärren är jävla skitprat eller så är det fel på min båge. Innan jag monterade tre-mod så drog hojen upp till 12100 varv/min och mätaren visade 299 km/h. Efter montering så visade den också 12100 varv/min och visade 299 km/h och där var det stopp. Någon sa att den skulle orka dra upp till 12800 varv/min där varvtalsstoppet går i men det är ju helt omöjligt men det fattade man ju innan. På min gjorde det varken från eller till...Superbike Roger skrev:GSXR1000 blir rappare på gasen på 1-3 vxl.
MangeH skrev:Köpte en tre-mod till min 1000 -01. Det där med toppfartspärren är jävla skitprat eller så är det fel på min båge. Innan jag monterade tre-mod så drog hojen upp till 12100 varv/min och mätaren visade 299 km/h. Efter montering så visade den också 12100 varv/min och visade 299 km/h och där var det stopp. Någon sa att den skulle orka dra upp till 12800 varv/min där varvtalsstoppet går i men det är ju helt omöjligt men det fattade man ju innan. På min gjorde det varken från eller till...
1LiterDuckEater skrev:tänk på att man mer eller mindre sätter "luffarturbon" ur funktion om man låser den på tex 5:ans växel. kompensationen för övertrycket är inte genom en givare i luftboxen utan bara en lite fetare blandning på högsta växeln (några procent tror jag). Köp powercommander och bänka tror jag ger mest för pengarna.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |