Tre timmar öppen depå i Falkenberg!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nu finns det möjlighet att köra en exklusiv träningskväll i falkenberg den 16 April! Man amäler sej genom att skicka mail till falkenberg@fiver.se I anmälan skriver du hur många platser du vill boka och namnet på förarna. I retur får du betalningsinstruktioner. Upplägget är öppen depå, max 45 deltagare och 3 timmar effektiv körtid. Priset är 1000 kr, varav 500 betalas i förskott. Välkomna!
OBSERVERA! Endast licensgrupp!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
1000 bucks!!! För tre timmar! Ja med det är ni ju prisledare iaf!

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Du glömmer att det är öppen depå. Körtid på en heldag med valfri arrangör på en heldagskörning med 3 grupper brukar bli 2 timmar 20 minuter, detta är alltså billigare:pannkyss

Per cykel.

oki bra att veta :) :tummenupp :tummenupp

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Fast man brukar inte orka köra mer än 20 min pass, sen måste man vila. Vi brukar köra från 3-6 timmar öppen depå på våra körningar och på en 6 timmarsdag kör man ca 3 timmar effektiv körning.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du glömmer att det är öppen depå. Körtid på en heldag med valfri arrangör på en heldagskörning med 3 grupper brukar bli 2 timmar 20 minuter, detta är alltså billigare:pannkyss

Men hallå! Vem monterar ett badkar till tank och ligger ute och kör 3 timmar? Man kör 1,5 timme högst! Dumt att släppa in så få tycker jag. Många som vill kommer ju inte att få köra för att det kommer att bli fullt! Och andra kommer inte att ha råd för att det är för dyrt! Det var ju du som sa att "Jag vill inte ordna bankörningar på Falkenbergsbana för att tjäna pengar. Jag gör det för att folk ska få köra"
Har du glömt det?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Men hallå! Vem monterar ett badkar till tank och ligger ute och kör 3 timmar? Man kör 1,5 timme högst! Dumt att släppa in så få tycker jag. Många som vill kommer ju inte att få köra för att det kommer att bli fullt! Och andra kommer inte att ha råd för att det är för dyrt! Det var ju du som sa att "Jag vill inte ordna bankörningar på Falkenbergsbana för att tjäna pengar. Jag gör det för att folk ska få köra"
Har du glömt det?

Jag räknar inte med att det blir fullt, jag räknar med att folk som vill ha mycket körtid ska komma dit och få det. Mycket körtid=dyrt. Vilket föredrar du, 3 grupper, smällfullt på banan och billigt eller få på banan och dyrt? Jag anser att det finns behov av båda. Ingen är ju tvingad att delta, eller hur?

Fast man brukar inte orka köra mer än 20 min pass, sen måste man vila.
Delar inte den åsikten, det finns en hel raceklass som inte gör annat än att köra hoj länge......

Last edited:

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Delar inte den åsikten, det finns en hel raceklass som inte gör annat än att köra hoj länge......

Det är sant, fast dessa förare är också uppbackade med ett helt raceteam som gör nästa allt för föraren. Det tar tid att tanka,bytadäck,dricka, käka ect såna saker som man inte alltid tänker på när man är på en körning som är indelad i grupper med massa väntetid...Jag tycker att öppen depå är den bästa typen av körning, för man får köra pricis så mycket man själv känner för och orkar.

Att vara på en körning som är uppdelad i grupper är mycket stressigare, man har alltid en tid att passa....det blir inte lika avslappnat på något sätt.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Det är sant, fast dessa förare är också uppbackade med ett helt raceteam som gör nästa allt för föraren. Det tar tid att tanka,bytadäck,dricka, käka ect såna saker som man inte alltid tänker på när man är på en körning som är indelad i grupper med massa väntetid...Jag tycker att öppen depå är den bästa typen av körning, för man får köra pricis så mycket man själv känner för och orkar.

Att vara på en körning som är uppdelad i grupper är mycket stressigare, man har alltid en tid att passa....det blir inte lika avslappnat på något sätt.

He he he. Kan du inte förklara för Nr:18 lite mer ingående hur det funkar med ERF? :rolleyes:

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
He he he. Kan du inte förklara för Nr:18 lite mer ingående hur det funkar med ERF? :rolleyes:

Heheh jo men jag tror han vet hur det går till där;) jag försökte bara upplysa andra som inte har varit på en öppen depå att det går åt mycket tid från "kör tiden" till annat än just köra.

Last edited:

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Gäller utlöst licens eller räcker det med licenskurs :va

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1

Åfan. Vi är tre förare som kör, byter däck, tankar och står med paraplax utan uppbackning fastän många säger att det är omöjligt. En bra helg har vi en extra som hjälper med tankning.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Allt i Däck kommer med full styrka iaf :) Det är ju grejt endurance-träning att kunna köra tre timmar på raken.

Nog för att det kommer bli lätt att spöa Fiver i år, men högmod går före fall så lite träning får vi allt unna oss ;)

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Allt i Däck kommer med full styrka iaf :) Det är ju grejt endurance-träning att kunna köra tre timmar på raken.

Nog för att det kommer bli lätt att spöa Fiver i år, men högmod går före fall så lite träning får vi allt unna oss ;)

Ska du köra som du gjorde på Knudan, eller håller du dig i depån så att Kim o Micke slipper skämmas?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning