Chris Ash skrev:Helt ärligt tror jag att den nya Yamman är betydligt bättre än fjolårets. Nu såhär i början kommer han nog inte att bry sig så mycket om varvtider.
Joker skrev:Dom har väl gjort ordning Fortunan precis som Rossi vill att den ska vara va?
oFFkeFF skrev:Lite av problemet är väl att det inte är bestämt vad som är den "nya" yamahan, eller det är iaf inte känt vad yamaha har, eller om de har något speciellt i skjortärmen.
Valmers, nog är det en utmaning för rossi, men jag är ganska säker på att rossi och yamaha kommer ta segrar nästa år, titeln blir svårare, men jag anser att Rossi är bra mycket snabbare än vad checa och melandri är, och trots att ingen av dem segrat i år, så har de vart i täten och nosat..
Nyteknik skrev:Jag tror att han kommer vara långsammare än alla förväntar sig. Han har ända sedan tiden med Aprilia kört på toppmaterial. Nu gör han inte det.
Kenny Roberts Snr formulerade problemet på ett bra sätt:
"...if he has to ride the 2003 bike, there's no way. No way. No way for the championship."
"It just seems that it took them [Yamaha] a while to understand that the road they were going down wasn't going to be successful. I think being that they are a Japanese company and that they are Japanese, they take little steps in where they want to go. Because obviously they don't need sponsorship to get where they want to go. So they can make these little steps and no one cares except Marlboro, who they lost."
Läs mer här.
Goodstuff skrev:Yamaha lär ju inte lägga ner alla de pengarna på att signa Rossi med personal för att ge honom fjolårets hoj. Satsningen är fundamental och de har omorganiserat hela sin racingavdelning för att Rossi ska kunna leverera de resultat som de hoppas.
Bj.O.rn skrev:Det var faan vad alla ska tycka å tro så fort man ens nämner Rossi's faster! Vi lär väl komma till insikt ett par,tre race in i säsongen..
/B
Bj.O.rn skrev:Det var faan vad alla ska tycka å tro så fort man ens nämner Rossi's faster! Vi lär väl komma till insikt ett par,tre race in i säsongen..
/B
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |