Tre veckor till Rossis debut på Yamaha.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Tyvärr, kan man nog inte hoppas för mycket. Det kommer att ta ett tag för Rossi och Yamaha att utveckla hojen, även om han sätter in all sin talang och kraft och Yama hivar in pengar. Jag ser väldigt mycket fram emot att se hur Rossi reagerar när han nu kommer att få köra rejs ett par placeringar ner. Kör han lika iskallt då? Jag tror och hoppas det. Nu ska jag gå och titta på mitt ex av Rolling Stone med Rossi i kallingar...

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Nyteknik skrev:
Men den som vet något alls om racing vet också att det är en nära nog unik händelse. När senast flyttade en regerande/dominerande mästare från Honda (eller något annat överlägset fabrikat) i 500/MotoGP? Som om Doohan hade flyttat från Honda till Suzuki eller Fogarty från Ducati till Yamaha. Klart att man är nyfiken!

Är det egentligen så unikt? Foggy flyttade tillbaka från Ducati till Honda (vilket inte gick så bra) så han flyttade ju tebaka en gång till..

Fattar inte allt jämrans surr det är här runt Rossi bara, å att vi skulle sitta här å spekulera i vad som är rätt eller fel känns mest bara förmätet.. Likadant var det när det spekulerades i vilket märke han skulle gå till...

Å är Rossi verkligen den bästa därute?

/B

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bj.O.rn skrev:
Är det egentligen så unikt? Foggy flyttade tillbaka från Ducati till Honda (vilket inte gick så bra) så han flyttade ju tebaka en gång till..

Fattar inte allt jämrans surr det är här runt Rossi bara, å att vi skulle sitta här å spekulera i vad som är rätt eller fel känns mest bara förmätet.. Likadant var det när det spekulerades i vilket märke han skulle gå till...

Å är Rossi verkligen den bästa därute?

/B

Haha, o på slutklämmen kom det ändå med lite spekulerande ;)

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
oFFkeFF skrev:
Haha, o på slutklämmen kom det ändå med lite spekulerande ;)

Äh, ifrågasätter bara om han verlkligen är bäst.. Han var bäst av hondaförarna som var den bästa hojen, därom råder inget tvivel, men...

/B

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Yamaha är nog nervösa. Tänk om det går dåligt. Och dåligt länge. Svårt o skylla på chaufförn. Kanske inte ville ha en "Rossi" i det läget?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bj.O.rn skrev:
Äh, ifrågasätter bara om han verlkligen är bäst.. Han var bäst av hondaförarna som var den bästa hojen, därom råder inget tvivel, men...

/B

Och det är väl just därför det är lite intressant och spekulera i vad som händer när han sitter på en yamaha i år..
Han har ju visat sig bäst även på 500'a vilket jag tycker är en stor bedrift, större än de två senaste titlarna. Iofs också det på honda.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...