Tredje motorn...kommer den hålla?

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Vi får se vad som händer. Swedie är i tyskland nu så vi får se när han kommer hem. Tycker att steget till en 600:a räcker, gå upp till 1000 kubik känns lite så där. Jag vill köra, abstinensen är enorm.

Alltså självklart måste du köra, det måste du lösa på något sätt. Det måste väl inte vara absolut värsta nyaste 600:an? En hederlig R6:a 01 lr liknande får man ju för en vettig peng.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
En sak som är säker när det gäller gamla fyrtaktshojar, är att de kräver service. Vilket de sällan fått tillräckligt av.
Köp inget gammalt bös, det gäller oavsett om det är en gammal högvarvig 400'a eller en aning modernare 600'a..

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Sluta lipa nu och börja skruva igen. Låt det kosta vad det vill. Pengar på banken har man ingen nytta av när man ligger två meter under marken och ångrar sig att man inte gjorde av med cashen på nått skoj.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Hade jag haft pengarna hade jag inte tvekat en sekund. Det finns inget bättre än racing. Men nu är jag inte gjord av pengar och då får man vänta.

Att börja skruva igen och riva motorer ska man både ha tid och energi för. Speciellt tid, Swedie har sin egen säsong att tänka på samt fler än ett heltidsjobb. Jag är värdelös på att mecka så jag är inte till någon nytta.

Som Offkeff skriver så vill jag inte slänga ut pengar på en gammal hoj som kanske ändå inte håller. Slöseri. Samma sak att köpa en 400:a eller en SP-hoj då jag ändå vill byta klass.

Jag återkommer så fort jag kan och då förhoppningsvis på en 600:a som inte är mer än 3 år gammal. Meckfri racing så långt det går med tanke på att det inte är jag som meckar.

Just nu är jag mer sugen på att fightas i Rookie 600. Det underlättar då dom kör samma helger som Swedie samt att det är fulla startfält =)

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Hade jag haft pengarna hade jag inte tvekat en sekund. Det finns inget bättre än racing. Men nu är jag inte gjord av pengar och då får man vänta.

Sparar folk i allmänhet till sina hojar? Jag kanske är tokig men jag lånade till min...men det är klart det är inte gratis att ta lån, man ska ju greja avbetalningarna också, samt vara beredd att skuldsätta sig i 5 år framöver utan att ens ha nånting för det, om man skulle generalskrota hojen. :näsblod

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Sparar folk i allmänhet till sina hojar? Jag kanske är tokig men jag lånade till min...men det är klart det är inte gratis att ta lån, man ska ju greja avbetalningarna också, samt vara beredd att skuldsätta sig i 5 år framöver utan att ens ha nånting för det, om man skulle generalskrota hojen. :näsblod

Haha precis. Med tanke på att vi köpte hus för bara något år sen så är inte lån ett alternativ. Så de är bara spara och se glad ut.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Så jäkla trist, lider verkligen med dig. Det är ju nu man vill börja köra! Men jag förstår att du hellre väntar lite och kör en klass där det finns lite folk och slåss med.

Hoppas du hittar något "lagom" dyrt att köra på så du kommer ut på banan snart igen.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Så jäkla trist, lider verkligen med dig. Det är ju nu man vill börja köra! Men jag förstår att du hellre väntar lite och kör en klass där det finns lite folk och slåss med.

Hoppas du hittar något "lagom" dyrt att köra på så du kommer ut på banan snart igen.

Jag ska göra mitt bästa. Vill verkligen köra och bli bättre och snabbare och se hur mycket man kan utvecklas, innan man blir för gammal :D

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600

Hej depågranne.

Nu hade jag turen att få en bra slutlön ifrån mitt förra jobb som mynnade ut i 125 köpet.

Men hellre amortera än reparera. En på mitt jobb lånade 500 000:- för att köpa en rallybil han alltid drömt om.:näsblod

/Sleven

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Haha precis. Med tanke på att vi köpte hus för bara något år sen så är inte lån ett alternativ. Så de är bara spara och se glad ut.

Jag köpte hus i somras, jag är student, jag skrotade hojen, jag ringde banken i måndags. Ny hoj imorgon! :tummenupp

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Är det inte just det som gör att man kan låna? Kan få billigare lån p.g.a. prisökningarna på husen, har dessutom gjort vid vårt (eller investerat i som banken kallar det) :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024